Splitter Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Noen som kan forklare dette med utbytte litt nærmere? Har hørt at DESSC kommer med kjempeutbytte dette kvartalet og noen påstår at det fremdeles ikke er for sent å kjøpe aksjer for å få tilgang til dette utbyttet. Høres egentlig litt for enkelt ut til å være sant, men er det virkelig så enkelt? Hvis jeg eier aksjer i et selskap som gir utbytter, hvordan gjør jeg krav på dem? Kommer de bare rett inn på VPS-kontoen, eller må jeg gjøre ett eller annet for å få dem? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Noen som kan forklare dette med utbytte litt nærmere? Har hørt at DESSC kommer med kjempeutbytte dette kvartalet og noen påstår at det fremdeles ikke er for sent å kjøpe aksjer for å få tilgang til dette utbyttet. Høres egentlig litt for enkelt ut til å være sant, men er det virkelig så enkelt? Hvis jeg eier aksjer i et selskap som gir utbytter, hvordan gjør jeg krav på dem? Kommer de bare rett inn på VPS-kontoen, eller må jeg gjøre ett eller annet for å få dem? 9419557[/snapback] Jeg har fått utbytter av GOGL for Q1 og får snart for Q2, jeg har VPS konto via skandiabanken så disse pengene kommer inn på forbruks kontoen min automatisk "Utbytte er betaling fra et selskap til sine eiere, enten i kontanter eller aksjer. Størrelsen på utbyttet settes av styret og vedtas av generalforsamlingen. Utbytte betales normalt en gang i året, men en viktig forutsetning er at virksomheten er drevet med overskudd. For eierne er utbyttet avkastning på den egenkapitalen som er investert i selskapet." I de fleste J.F selskaper blir det faktisk delt ut utbytter hvert kvartal. DESSC gjør som Fro gjorde i sine yngre dager, lease/back avtale med Ship Finance som igjen er eid av Fredriksen. Har ikke tid forklare hele sulamitten nå, men DESSC er faktisk et selskap jeg fint kunne tenkt meg puttet noen kronasjer i... Faren min sitter med noe der iallefall. Drømmen min er kunne jobbe opp en EK investere dette i J.F. selskaper og leve fett av utbyttene. Heve 2-10 mill i året på J.F. utbytter hadde vært optimalt, mange nordmenn gjør faktisk dette. Tenke seg ha en sånn inntekt uten rikke en finger, ganske bra Endret 3. september 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tenke seg ha en sånn inntekt uten rikke en finger, ganske bra 9421197[/snapback] Heheh ja, men ikke særlig meningsfullt i lengden. Artumas kommer med reserveoppdateringer i løpet av september. Gleder meg. Fest setebeltene folkes. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Med et par mill i utbytter kan man leke med et par 100k på børsen for å ha en "jobb" å gå til Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Noen som kan forklare dette med utbytte litt nærmere? Har hørt at DESSC kommer med kjempeutbytte dette kvartalet og noen påstår at det fremdeles ikke er for sent å kjøpe aksjer for å få tilgang til dette utbyttet. Den dagen utbyttet blir utbetalt vil verdien og dermed prisen på aksjen falle ca like mye. Det er derfor ikke noen vits i å kjøpe aksjer bare for å få utbytte. For langsiktige private aksjesparere er utbytte ikke positivt, hvis alternativet er at firmaet kan beholde pengene og tjene prosentvis like mye. Det kommer av at de blir beskattet når de blir utbetalt. Står de i selskapet får man avkastning av pengene man ellers måtte betalt i skatt, som man kan beholde når man selger aksjene. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Noen som kan forklare dette med utbytte litt nærmere? Har hørt at DESSC kommer med kjempeutbytte dette kvartalet og noen påstår at det fremdeles ikke er for sent å kjøpe aksjer for å få tilgang til dette utbyttet. Høres egentlig litt for enkelt ut til å være sant, men er det virkelig så enkelt? Hvis jeg eier aksjer i et selskap som gir utbytter, hvordan gjør jeg krav på dem? Kommer de bare rett inn på VPS-kontoen, eller må jeg gjøre ett eller annet for å få dem? 9419557[/snapback] Jeg har fått utbytter av GOGL for Q1 og får snart for Q2, jeg har VPS konto via skandiabanken så disse pengene kommer inn på forbruks kontoen min automatisk "Utbytte er betaling fra et selskap til sine eiere, enten i kontanter eller aksjer. Størrelsen på utbyttet settes av styret og vedtas av generalforsamlingen. Utbytte betales normalt en gang i året, men en viktig forutsetning er at virksomheten er drevet med overskudd. For eierne er utbyttet avkastning på den egenkapitalen som er investert i selskapet." I de fleste J.F selskaper blir det faktisk delt ut utbytter hvert kvartal. DESSC gjør som Fro gjorde i sine yngre dager, lease/back avtale med Ship Finance som igjen er eid av Fredriksen. Har ikke tid forklare hele sulamitten nå, men DESSC er faktisk et selskap jeg fint kunne tenkt meg puttet noen kronasjer i... Faren min sitter med noe der iallefall. Drømmen min er kunne jobbe opp en EK investere dette i J.F. selskaper og leve fett av utbyttene. Heve 2-10 mill i året på J.F. utbytter hadde vært optimalt, mange nordmenn gjør faktisk dette. Tenke seg ha en sånn inntekt uten rikke en finger, ganske bra 9421197[/snapback] Ok, sitter fremdeles halveis på gjerdet med bare 2000 GOGL aksjer, så utbyttet mitt blir nok ikke så mye å skryte av. Regner med at vi skal ta et lite magaplask ned igjen i løpet de første ukene, men forhåpentligvis er det verste over. Hvor mye kan vi forvente i utbytte av GOGL i fremtiden? Trenger vel minst 100k aksjer bare for å få en normal årslønn eller? Ser ikke helt for meg hvordan jeg skulle klare å skrape sammen så mange penger, men personlig ville jeg bli kjempefornøyd med en ekstrainntekt på 40-50k hvert år i utbytte. Gratis penger som jeg kan kaste bort på unyttige ting! Endret 4. september 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Er ikke noe sitter på gjerde over for GOGL, kjøp og sitt long. Slik gjelder forøvrig i alle J.F. selskaper, mannen kan business. Har forøvrig forvaltet litt penger for fatters også nå (500.000) Satser da tungt på J.F. i porteføljen. Sitter i følgende selskaper MHG Inngang 6,90,- SDRL Inngang 110,- DESSC Inngang på 27,- GOGL Gjennomsnitts kjøpspris 25,- SCORE Inngang for 73,- (Her blir'e nok oppkjøp etterhvert) REC Inngang 190.00,- Splitter P. Inegal Utbytter du kan bruke til å investere videre Endret 4. september 2007 av brutti Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den som hadde litt penger til overs... Leker meg litt på Hegnars "børs-nm." Porteføljen opp 5% hittil, dag tre. Hovedsaklig takket være SDRL og GOGL. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Føler dere dere sikre på at vi har nådd bunnen da? I følge Elliot Wave -teorien diskutert for et par sider siden så kan det se ut som vi har nådd punktet A og får en liten stigning til B før vi får et ytterligere fall til C. 9320032[/snapback] Elliot"eksperten på HO sier følgende i dag: "Vi skal nå være litt forsiktig med calls og avvente.Gamle Elliott sier at i området 487-492 er vi opp ca.0,62 fra bunnen i reaksjonen.Hvis dette er en B-bølge i en ABC- reaksjon, skal vi kraftig ned i C-bølgen. Tis." Så her er det bare å følg med. Ser for egen del at chartene for USA-indeksene har visse likheter med oktober -87. Uten at en dermed kan si at historien gjentar seg. (Den gjør forsåvidt det, men som regel på en annen måte). Det eneste jeg er rimelig sikker på er at kredittproblemene ikke er over enda og at det kommer til å påvirke børsene fremover. Lenke til kommentar
GFL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå så skal GOGL litt ned igjen snart, før det går videre oppover? Alltime high på GOGL på 33.15... Kan noen fortelle litt om hva som gjør DESSC, som gjør dette til et spennende selskap? Jeg driver jo bare med pantepenger for dere store gutta, har bare rundt 10K investert i GOGL... Men morro for det. Har ikke lyst til å bruke studielånet mitt på dette, selv om det kanskje hadde gått bra! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Elliot"eksperten på HO sier følgende i dag:"Vi skal nå være litt forsiktig med calls og avvente.Gamle Elliott sier at i området 487-492 er vi opp ca.0,62 fra bunnen i reaksjonen.Hvis dette er en B-bølge i en ABC- reaksjon, skal vi kraftig ned i C-bølgen. Tis." Vel, kaffegruten min sier at det kommer til å komme en nedtur, og så en opptur. Desverre sier den i likhet med Elliot ikke noe sikkert om når eller hvor mye før det har skjedd. Det er alltid mye lettere å innbille seg at man finner mønster i etterkant. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ingenting deppe over som GOGL aksjonær idag, at noen "brugler" som Fleksnes sier selger er intet problem BDI + FFA trades opp It's all good Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Fortsetter det i dette tempoet så vil jeg lett nå mitt mål om 1.000.000,- formue før fyllte 24 uten finansiell hjelp av foreldre (forutenom lån) Fantastiske dager i Golden Ocean! Ratene er opp, solen skinner og selskapene tjener masse penger Endret 6. september 2007 av brutti Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Fortsetter det i dette tempoet så vil jeg lett nå mitt mål om 1.000.000,- formue før fyllte 24 uten finansiell hjelp av foreldre (forutenom lån) Fantastiske dager i Golden Ocean! Ratene er opp, solen skinner og selskapene tjener masse penger 9439641[/snapback] Fantastisk er nesten bare fornavnet. BDI på langt over 8000 og GOGL til himmels! Kjøpte litt aksjer igjen i dag, men i motsetning til deg er jeg blitt litt "målløs". Målet mitt er allerede nådd, og nå vet jeg liksom om jeg skal gi full pupp og gå inn i markedet med alt jeg eier og har, eller rett og slett sikre gevinst og glemme aksjer en stund fremover. Ved nærmere ettertanke, er det vel dette som kalles luksusproblem. Uansett så har jeg begynt å se litt på Dockwise som blir notert på børsen om noen uker. Kan dette bli en ny "Fredriksen-aksje" med stort potensiale eller? På lang sikt synes iallfall jeg at aksjen ser veldig spennende ut. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kjøpte litt aksjer igjen i dag, men i motsetning til deg er jeg blitt litt "målløs". Målet mitt er allerede nådd, og nå vet jeg liksom om jeg skal gi full pupp og gå inn i markedet med alt jeg eier og har, eller rett og slett sikre gevinst og glemme aksjer en stund fremover. Ved nærmere ettertanke, er det vel dette som kalles luksusproblem. Uansett så har jeg begynt å se litt på Dockwise som blir notert på børsen om noen uker. Kan dette bli en ny "Fredriksen-aksje" med stort potensiale eller? På lang sikt synes iallfall jeg at aksjen ser veldig spennende ut. 9442653[/snapback] Fortell oss mere! Jeg tenkte i går at nå som jeg har satt inn 100k på depotkonto, så skal jeg la det gå, og ikke gjøre mere innskudd.. bare tjene på å selge og kjøpe, og spare kanskje bare 2000 i måneden til fond.. -Bruke mer penger på megselv (har f.eks. ikke kjøpt meg noen klær/sko siden jul, annet enn en nydelig spider-pig t-skjorte.. Eller noe annet enn noen hundre kroner i drikkepenger i måneden... Det er godt å bruke penger også..) Men i dag har tankene snudd helt om, og planen nå er å geare med 2 kredittkort, der jeg tar ut 50'000 og overfører, setter dem på "trygge aksjer" -betaler tilbake summen med det andre kortet etter 45 dager (mange har rentefritt i denne perioden, og ingen annen avgift..) og så etter nye 45 dager, fører tilbake igjen, og betaler det andre kredittkortet.. Det gjelder bare å følge med på dagene, så går det greit.. noen som har synspunkter på dette? -Eller ett billigere lånealternativ? En ting til: GOGL Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Da har jeg allerede gått opp mer på aksjer enn hva jeg kommer til å tjene i dag.. Kjedelig å tenke på når man skal jobbe fysisk i 10 timer, at jeg tjente like mye når jeg bakte muffins, spiste frokost og spilte online-spill Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Men i dag har tankene snudd helt om, og planen nå er å geare med 2 kredittkort, der jeg tar ut 50'000 og overfører, setter dem på "trygge aksjer" -betaler tilbake summen med det andre kortet etter 45 dager (mange har rentefritt i denne perioden, og ingen annen avgift..) og så etter nye 45 dager, fører tilbake igjen, og betaler det andre kredittkortet.. Det gjelder bare å følge med på dagene, så går det greit.. noen som har synspunkter på dette? -Eller ett billigere lånealternativ? 9443016[/snapback] Etter min mening er du passe dum hvis du gjør dette nå. Det er så mye dritt ute i finansmarkedene rundt om i verden nå at det er betydelig fare for en større korreksjon om ikke alt for lenge. Skjer det jeg tror vil skje så går det heller ikke greit hvis du "bare følger med på dagene". Faller det så skjer det så fort at du ikke har sjans til å henge med og "trygge" aksjer finnes ikke. Jeg vet dette høres i overkant pesimistisk ut, men det er så mange negative signaler der ute at det ikke kan overses. Du må selvsagt ta beslutningen selv, men kom ikke å si at du ikke ble advart. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Men i dag har tankene snudd helt om, og planen nå er å geare med 2 kredittkort, der jeg tar ut 50'000 og overfører... Du må betale rente fra første krone på kredittkort når du tar ut penger i stedet for å kjøpe varer. I tillegg er det gjerne ekstra gebyrer for det. Grunnen til at kredittkortene kan gi gratis lån er at VISA/Mastercard tar ganske godt betalt når man kjøper varer, og kredittkortselskapene får en del av det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Noen som har prøvd å slavisk følge innsideporteføljen, som i flere år har banket markedet? http://www.hegnar.no/finansavisen/cat.asp?cat=44 Lenke til kommentar
jammi Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Noen som har prøvd å slavisk følge innsideporteføljen, som i flere år har banket markedet? http://www.hegnar.no/finansavisen/cat.asp?cat=44 9445678[/snapback] Blir vel fort dyrt for småaksjonærer, tenker jeg? Går nok en del bort i kurtasjer.. Men handler man med litt større summer så kan det nok være lurt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå