Sir Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vil hvertfall ikke kjøpe noe oljebasert nå. Går heller for fisk. Hvis jeg likevel skulle kjøpt oljeaksje nå, hadde jeg gått for QEC. Flere som kjøpte QEC på 1.20 tallet? Ho ho nå snakkes det om 20 - 30 kr innen rekkevidde, etter siste meldinger. Da må vel oljeprisen opp til 115 dollar igjen først? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr? Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp. Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing? Spekulering, ikke sparing. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vil hvertfall ikke kjøpe noe oljebasert nå. Går heller for fisk. Hvis jeg likevel skulle kjøpt oljeaksje nå, hadde jeg gått for QEC. Flere som kjøpte QEC på 1.20 tallet? Ho ho nå snakkes det om 20 - 30 kr innen rekkevidde, etter siste meldinger. Meldinger fra hvor? Det er ikke bare å kjøpe en aksje for 1 kr og selge den for 20-30 kr, er jeg redd. Slike aksjer har høy risiko og høy reward. Typiske favoritter på aksjeforum hvor det snakkes og drømmes og spekuleres i den neste store oppgangen som står for tur. Men litt nostalgi: QEC var den første aksjen jeg gjorde det "stort" med. Som nevnt tidligere er det verdt å vente på at en aksje tar fart i stedet for bunnfiske. Om en aksje skal opp, så skjer ikke alt på en dag. Jeg kjøpte QEC etter at den alt hadde steget 100% på en dag. Den fortsatte å stige mange 100% etter det. Gearet var jeg også. Gode minner. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Har aldri sagt at "det er bare til.." noenting. Selvfølgelig er det usikkert.Meldingen var denne. Og det er ikke jeg som sier den kan gå langt, skrev jo at "det snakkes om" ( bl. a her). Det er noe annet enn at jeg har sagt det vet du.Selvfølgelig er der forutsetninger, som at oljeprisen må videre opp. Slike detaljer får man jo sette seg inn i selv Spurte bare om andre kjøpte på 1.20, (den har doblet seg siden det) det var det hele. Du må lese hva som står før du svarer Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det er forskjell på 3 kr aksjen og 30 kr aksjen da. Det er gjerne slik aksjer man kan bli "rik" på, men det innebærer også mye risiko og usikkerhet. Det er i praksis det du får betalt for: å ta risiko. Men som nevnte med lottokommentaren tidligere, så er det enklere å ha flaks i markedet om man følger med litt og har en posisjon nå og da, enn det er å vinne i lotto. Lykke til! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Men 2.40 øre som QEC koster nå er jo billig. Kan umulig synke lavere? Ser ut som en billig aksje generelt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hvorfor kan den ikke synke lavere? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Men 2.40 øre som QEC koster nå er jo billig. Kan umulig synke lavere? Ser ut som en billig aksje generelt.Hvordan da billig? At du kan pante en flaske og så kjøpe en aksje? 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 20. Helsikke. Ser nå at den dumpet voldsomt etter 15 i dag. Dette er jo kjempegode nyheter for de av oss som vil inn billig! Billig idag kan være dyrt imorgen! Ser fremdeles ut til å være billig, gitt. Lagt inn ordrer på 17, 18, 19, 20 og 21 øre og har bare fått sistnevnte. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Men 2.40 øre som QEC koster nå er jo billig. Kan umulig synke lavere? Ser ut som en billig aksje generelt. Ja, rent tallmessig. Men i aksjemarkedet kan f.eks et selskap til 6 kr være billigere enn et på 3 kr, man må se litt mer bak tallene. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det spiller egentlig ingen rolle hva aksjekursen er i et selskap. Du kan fortsatt kjøpe aksjer for 100.000 til 10 øre stk, for så å tape alt neste uke. Jeg har ikke mye tro på at oljeprisen holder seg lenge over $50. Samtaler om kutt har vi hatt før, og skiferolje er plutselig lønnsom rundt disse nivåene. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Men 2.40 øre som QEC koster nå er jo billig. Kan umulig synke lavere? Ser ut som en billig aksje generelt. QEC har jo stupt i dag. Nå er den 2.25. (Og jeg lurer på om jeg bør være modig å kjøpe mer eller føle meg dum for at jeg har noen i det hele tatt kjøpt på 2.39) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Syns ikke man kan kalle det å "stupe". De fleste mener den har stor oppside. Oljeprisen er jo litt ned, og det er normalt at det blir litt sånn i rykk og napp fra en dag til en annen. Ville tatt det helt rolig det. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Joda, enig med deg. Ser jo DN i dag at Rieber starter nytt seismikkrederi. Det tyder på høy optimisme iallefall, og de har trolig analysert markedet mye bedre enn hva deltakerne på diskusjon.no har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Syns ikke man kan kalle det å "stupe". De fleste mener den har stor oppside. Oljeprisen er jo litt ned, og det er normalt at det blir litt sånn i rykk og napp fra en dag til en annen. Ville tatt det helt rolig det. 6.25% på en eneste dag er ikke å stupe? Jeg vil si det er ganske stor nedgang. AtW Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Syns ikke man kan kalle det å "stupe". De fleste mener den har stor oppside. Oljeprisen er jo litt ned, og det er normalt at det blir litt sånn i rykk og napp fra en dag til en annen. Ville tatt det helt rolig det. 6.25% på en eneste dag er ikke å stupe? Jeg vil si det er ganske stor nedgang. AtW Men samtidig er det veldig vanlig å korrigere litt etter stor oppgang. Med andre ord så er det egentlig ikke et stup i denne konteksten. (det bare føles slik for meg) 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Syns ikke man kan kalle det å "stupe". De fleste mener den har stor oppside. Oljeprisen er jo litt ned, og det er normalt at det blir litt sånn i rykk og napp fra en dag til en annen. Ville tatt det helt rolig det. 6.25% på en eneste dag er ikke å stupe? Jeg vil si det er ganske stor nedgang. AtW Alt er relativt. Ganske stor nedgang? Joda. Et stup? Tja, nei, kommer an på. Aksjen falt 6% eller mer i totalt 4,7% av alle tradingdager på Oslo børs. Historisk Value at Risk på 99% nivå er rett over 10% og rett i underkant av 6% på 95% nivå. Ikke helt uvanlig, men definitivt ikke normalt heller. Endret 13. oktober 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 20. Helsikke. Ser nå at den dumpet voldsomt etter 15 i dag. Dette er jo kjempegode nyheter for de av oss som vil inn billig! Billig idag kan være dyrt imorgen! Ser fremdeles ut til å være billig, gitt. Lagt inn ordrer på 17, 18, 19, 20 og 21 øre og har bare fått sistnevnte. Den jævla møkka fortsetter bare å stige. Opp 15% i dag og jeg kom meg bare inn med 100k aksjer. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Men 2.40 øre som QEC koster nå er jo billig. Kan umulig synke lavere? Ser ut som en billig aksje generelt. bare til 0. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) QEC RT 2.63 Edit: 2.68 Endret 14. oktober 2016 av Twinflower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå