Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Polarcus, EMGS og PGS er alle på vei oppover. Har det endelig løsnet for seismikk? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vil hvertfall ikke kjøpe noe oljebasert nå. Går heller for fisk. Hvis jeg likevel skulle kjøpt oljeaksje nå, hadde jeg gått for QEC. Flere som kjøpte QEC på 1.20 tallet? Ho ho nå snakkes det om 20 - 30 kr innen rekkevidde, etter siste meldinger. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Vil hvertfall ikke kjøpe noe oljebasert nå. Går heller for fisk. Hvis jeg likevel skulle kjøpt oljeaksje nå, hadde jeg gått for QEC. Flere som kjøpte QEC på 1.20 tallet? Ho ho nå snakkes det om 20 - 30 kr innen rekkevidde, etter siste meldinger. Takk for tipset. Kjøpte for noen tusenlapper så får vi se om det blir moro eller huskestue edit: allerede tjent 40 kroner! Endret 12. oktober 2016 av Twinflower Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvor mye burde man gå inn med for at det skal lønne seg å handle QEC? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg kjøpte for ca 10k, men jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Rent teknisk må du enten kjøpe (f.eks) én aksje og vente til kursen stiger så høyt at kurtasjen blir tilbakebetalt, eller kjøpe et betydelig høyere antall og dermed multiplisere en eventuell gevinst tilsvarende. Til sist er det jo ikke akkurat antall aksjer du handler som avgjør *om* det lønner seg eller ikke 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg kjøpte for ca 10k, men jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Rent teknisk må du enten kjøpe (f.eks) én aksje og vente til kursen stiger så høyt at kurtasjen blir tilbakebetalt, eller kjøpe et betydelig høyere antall og dermed multiplisere en eventuell gevinst tilsvarende. Til sist er det jo ikke akkurat antall aksjer du handler som avgjør *om* det lønner seg eller ikke Antallet aksjer påvirker hvor mye aksjen må stige for å dekke kostnadene. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Det var jo det jeg skrev. 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr? Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp. Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr? Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp. Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing? altså, hvis aksjene du handler for 1000 kroner dobler seg over natten så tjener du jo uansett penger (minus 50-200 kr i kurtasje/handlegebyr). Ville uansett ikke anbefalt enkeltaksjer som alternativ sparing, og det at noen lufter et kursmål som ligger tigangen over nåværende kurs betyr overhodet ikke at kursen skal dit. Har du en tusenlapp du kan tape med et smil og ønsker å prøve deg på aksjehandel, vær så god Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Er ikke kurtasje en viss % av verdien da? Men det er vel alltid et minstebeløp, og så varierer det jo etter hvor du kjøper. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Er ikke kurtasje en viss % av verdien da? Men det er vel alltid et minstebeløp, og så varierer det jo etter hvor du kjøper. Hos Nordnet får man kurtasjen ned i 30,- pr handel om man handler sjeldent. Vanlige privatbrukere betaler vel 79 tror jeg. https://www.nordnet.no/tjenester/prisliste.html Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Okay, så jeg kan kjøpe aksjer til 1000kr? Mener dette har blitt diskutert før at de ikke lønnet seg, at man måtte betale store beløp. Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing? La oss si at du betaler 30 kr i kurtasje, og holder i ett år. Da betaler du 60 kr. Det vil si at du er avhengig av en prisoppgang på 6 % bare for å gå i null. Det er ren gambling. Hvis du vil gamble er det så klart helt greit, hvis du vil spare 1 000 kr i aksjemarkedet velger du deg et indeksfond. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?Du kan like gjerne spille lotto. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvis jeg skulle gamble kr 1000 på en enkeltaksje nå, ville jeg sett på Bionor i morgen. Da legges ut millioner av aksjer til 10 øre, og kursen er nå nede i 20.Men det er som han sier gambling, selv om det ikke kan sammelignes medlotto da. Der taper du jo med 99% sikkerhet alt. Men til sparing, indexfond ja 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvis jeg skulle gamble kr 1000 på en enkeltaksje nå, ville jeg sett på Bionor i morgen. Da legges ut millioner av aksjer til 10 øre, og kursen er nå nede i 20. Men det er som han sier gambling, selv om det ikke kan sammelignes medlotto da. Der taper du jo med 99% sikkerhet alt. Men til sparing, indexfond ja Jeg gikk nylig inn og ut av bionor av samme grunn (inn på 20, ut på 34 og prøver å komme inn igjen hvis de famøse emiaksjene drar ned kursen slik baiserene på HO påstår). Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 (alle beløp i ører) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?Du kan like gjerne spille lotto. Jeg antar det ikke var bokstavelig ment, men det er nok lettere å ha flaks i markedet enn i lotto. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hvordan er det å kjøpe seg et antall med QEC nå, som en alternativ sparing?Du kan like gjerne spille lotto. Jeg antar det ikke var bokstavelig ment, men det er nok lettere å ha flaks i markedet enn i lotto. Jada, men enkeltaksjer er mer gambling enn investering eller sparing. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 20. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 20. Helsikke. Ser nå at den dumpet voldsomt etter 15 i dag. Dette er jo kjempegode nyheter for de av oss som vil inn billig! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Kursen er forresten nede i 24 nå, ikke 20 20. Helsikke. Ser nå at den dumpet voldsomt etter 15 i dag. Dette er jo kjempegode nyheter for de av oss som vil inn billig! Billig idag kan være dyrt imorgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå