Sheldon C Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 For de som så debatten i natt så er det vel ganske åpenbart at Clinton vinner. Trump virker inkompetent og delvis dement. Det er godt mulig. Er det noen grunn til å anta at andre aktører i aksjemarkedet ikke har fått dette med seg? Nei, kanskje derfor REC er opp 5% idag? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Oljeprisen fyker opp etter OPEc enighet om å kutte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Oljeprisen har gått opp og ned kraftigere enn dette det siste året. Jeg tviler på dette vil være særlig utslagsgivende. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Fikk ihvertfall fart på seadrill i US ikveld, opp 20% Tipper Seadrill shorterne på OSE sliter med søvnen i natt! Endret 28. september 2016 av Bond007 Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Når blir ev. skatt til USA trukket fra Nordnet-konti? Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hva om man har realisert avkastning? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Hvilken skatt skulle det være? Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Må ikke amerikanere betale skatt av realisert gevinst??? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Bionor er en billig aksje. Spetalen og Hausmann har kjøpt seg inn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Den skatten skal vel betales til Norge. Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Den skatten skal vel betales til Norge. Etter hva jeg leste skulle skatt betales til USA. Dette kunne trekkes fra på selvangivelsen / skatten i Norge. Det høres merkelig ut at USA ikke skulle kreve skatt av utenlandske investorer. Ville ikke det være verdens beste smutthull? Da kunne man opprettet et investeringsselskap i et skatteparadis (jeg vet at selskap og privatperson er to ulike ting, men høres rart ut om det skulle være en forskjell på dette området). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Den skatten skal vel betales til Norge. Etter hva jeg leste skulle skatt betales til USA. Dette kunne trekkes fra på selvangivelsen / skatten i Norge. Det høres merkelig ut at USA ikke skulle kreve skatt av utenlandske investorer. Ville ikke det være verdens beste smutthull? Da kunne man opprettet et investeringsselskap i et skatteparadis (jeg vet at selskap og privatperson er to ulike ting, men høres rart ut om det skulle være en forskjell på dette området). Så vidt jeg vet skal du betale kildeskatt av utbytte, men ikke av gevinst. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Så vidt jeg vet skal du betale kildeskatt av utbytte, men ikke av gevinst. Det kan godt stemme. D-Zooper: Jeg antar at en direkte mail til kundeservice vil avklare alle spørsmål rundt dette ganske raskt. Del gjerne svaret med oss andre. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Når blir ev. skatt til USA trukket fra Nordnet-konti? https://www.nordnet.no/kundeservice/start/investeringskonto-zero---kapitalforsikring/skatt-og-selvangivelse.html#hvordan-behandles-kildeskatt Lenke til kommentar
lesles Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Hva er en OK risiko for en portefølje? 20% i standardavvik? 15? 10? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Hva er en OK risiko for en portefølje? 20% i standardavvik? 15? 10? Det spørs om avviket går opp eller ned. Se: http://www.investopedia.com/terms/s/sortinoratio.asp for en måte å måle risikojustert inntjening uten å trekke fra oppsiden. Personlig syns jeg man kan tolerere en god del svingninger om man er i en langsiktig posisjon. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Hva er en OK risiko for en portefølje? 20% i standardavvik? 15? 10? Det spørs om avviket går opp eller ned. Se: http://www.investopedia.com/terms/s/sortinoratio.asp for en måte å måle risikojustert inntjening uten å trekke fra oppsiden. Personlig syns jeg man kan tolerere en god del svingninger om man er i en langsiktig posisjon. Risikotoleranse vil også variere fra person til person. Hvis man er "fornøyd" med risikoen man har er det vel kanskje best å sammenligne en eller annen form for risikojustert avkastning inn mot andre alternative porteføljer. Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Sånn jeg forstår det ut i fra Nordnet-siden lenket til så blir altså kildeskatt trukket umiddelbart (i alle fall på Zero-konto). Men at det bare er kildeskatt på utbytte, ikke gevinst. Det virker til å stemme at det ikke er skatt på gevinst, siden jeg ikke har fått noe trukket (umiddelbart) ved realisjon. Takk! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 Finnes det en oversikt over realisert gevinst og beskatning på Nordnet (fra vanlig aksjehandel)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå