Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hele går riktig godt for meg om dagen.. hver dag denne uka har vært bedre enn Børsen, og det er jo en bra ting.. ihvertfall om man sitter på flere taperaksjer.. :)

Har jo Questerre, Tandberg Data, Seabird Exploration og Fast.. :(

-Hver dag er ett spørsmål om jeg skal selge, og håpe på å tjene inn tapet på noen gode aksjer.. Har også aker yards, men den vil jeg ikke kalle taperaksje lenger, siden jeg ikke er under -10% lenger ;)

Det aller beste jeg har gjort er GOGL, uten tvil... og jeg håpet på å nå 35 rundt høstferien da jeg kjøpte meg inn.. Det er godt på vei :)

Hvorfor hørte jeg ikke på DNB's Anbefaling i vinter om GOGL? det var rundt den tiden jeg gikk inn i Seabird, som har vist seg å ha vært halvbra, frem til nå..

Vi kan bare glede oss til en ny uke! Selvom det fortsatt er usikkerhet om renten i USA..

Lenke til kommentar

halla, jeg kan lite om aksjer men tenkte jeg kunne sjekke det litt ut. Noen som vet hvordan jeg kan kjøpe aksjer i diverse aksjeselskap? Prøvde nordnet sin toolbar men den finner bare de større selskapene som er notert på oslo børs. Dersom jeg registerer meg på nordnet, vil jeg få mulighet til å handle i alle aksjeselskap registert i norge eller kun de jeg kan søke etter på nordnet sin toolbar? (si jeg skriver 't' så kommer kun 17 selskap som begynner på t)

nei jeg har ikke peiling :)

Lenke til kommentar
Hva tror dere om GOGL utover høsten? Kan det bare bli bedre, og hva er det evt som kan sende den nedover igjen?

Har kjøpt endel på 24, men vurderer å gå inn med litt mer igjen...

9400998[/snapback]

Golden Ocean Group; En riktig interresant aksje, sitter tunglastet selv med 9500 aksjer der nu. (Har kjøpt 1000 sist uke på 26-27,-) Dette er noe som fort kan bli som Frontline, utbytte maskin. Golden Ocean tjener i disse tjener vannvittig med penger, det spruter faktisk penger inn i kassen. I q2 07' var man litt uheldig med tap på 90 millioner kroner, noe vi slipper se i q3. Vi får nok også litt ekstra i utbytte nå som et skip også er blitt solgt. Det som er fint med å sitte i J.F. selskaper er at han er ekstremt "snill" med småaksjonærene som sitter i selskapene hans. Frontline og Deep Sea Supply er to bra eksempler på dette. Tipper J.F. tenker som så at om han er game med utbytter vil han få inn kapital iform av emisjoner og annet om dette skulle trengs for oppkjøp av andre selskaper, meget fair spør du meg. Jeg sitter for øyeblikket "all in" i Golden Ocean. Utsiktene de 3 neste årene er svært lysende.

Mange som kanskje sier at GOGL har gått for mye, at de er en "boble". Har en ting si til de som sier dette "TØV" Golden Ocean har en net asset value på ca. 35,-

Fortsatt en bra oppside i aksjen med andre ord.

Jeg ser på Golden Ocean som en bra investering, om det skulle ende opp som Frontline kan iallefall jeg slutte jobbe og heller drive med investeringer på privat basis ut livet ;)

Lenke til kommentar
halla, jeg kan lite om aksjer men tenkte jeg kunne sjekke det litt ut. Noen som vet hvordan jeg kan kjøpe aksjer i diverse aksjeselskap? Prøvde nordnet sin toolbar men den finner bare de større selskapene som er notert på oslo børs. Dersom jeg registerer meg på nordnet, vil jeg få mulighet til å handle i alle aksjeselskap registert i norge eller kun de jeg kan søke etter på nordnet sin toolbar? (si jeg skriver 't' så kommer kun 17 selskap som begynner på t)

nei jeg har ikke peiling :)

9404367[/snapback]

Jeg fikk vel ca 20 når jeg søkte, men hva har det med saken å gjøre? Det er jo fordi det ikke er flere...

Hvis du tenker på å kjøpe deg inn i den lokale pubben, som heter "øl og fanteri AS" så må du heller ta kontakt med eieren.. Dette er ett privat AS..

Selskaper som er børsnotert er bare store selskaper, som vil at folk skal kjøpe deler av det selskapet, det er for offentligheten.. og de bryr seg ikke om hvem de 1000 småaksjonærene er.. i forhold til at "øl og fanteri AS" bare vil ha folk de har kjenskap til...

Med nordnet så kan du handle i de 10-12 mest populære landene ca. ,i Europa, asia og amerika..

Lenke til kommentar
okeydokey, leste litt på det selv faktisk. Trodde først det var slik at alle aksjeselskap var notert på børs :) Så feil kan en ta.

9409967[/snapback]

Gir deg 1 råd som det første du gjør i aksjemarkedet, hold deg unna spekulative aksjer som IGE, GGS, og annet spravader med heftige underskudd. Jo mindre du ikke ville brydd deg om du tapte penger.

Vil også si at det fort kan lønne seg sitte i John Fredriksen selskaper, norges desidert beste forretningsmann. Suverent for småaksjonærer sitte i disse selskapene da risikoen blir betydelig lavere enn å sitte der f. eks Spetalen er storaksjonær.

DESSC (Her skal jeg inn etterhvert, må bare få ordnet en sekk med penger først)

GOGL (Her sitter jeg all in akuratt nå)

Seadrill

FRO

Northern Offshore

Dockwise

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Sitter her og skal registrere meg på nordnet. Får minstekurtasje på 9kr første 3 månedene, etter det blir jeg normal kunde. Hvordan kan en få mini-kurtasje som står helt til høyre på prislistene deres? Noe jeg har oversett?

9410031[/snapback]

Jeg spurte her om dagen, og fikk ganske uklart svar tilbake.. spurte ikke mer etter det siden jeg egentlig spurte om noe annet.. men som jeg forstod det var det bare å si ifra når "bindingstiden" er ute, så ordnet de det.. merkelig men..

Vil si at jeg er kjempefornøyd med nordnet.. Jeg var i tvil før, da ingen av de lavprisselskaene hadde noe særlig brukervennlig grensesnitt, men nå har nordnet kommer med ett kjempebra produkt, som jeg ikke kan si noe negativt om enda..

Brukte før DNBnor, og var fornøyd med brukervennligheten der, frem til nå..

Alt fra vanlig handel til å følge kurser, og ordne stopp loss, med automatisk oppkjøp igjen er som en drøm..

Lenke til kommentar
Sitter her og skal registrere meg på nordnet. Får minstekurtasje på 9kr første 3 månedene, etter det blir jeg normal kunde. Hvordan kan en få mini-kurtasje som står helt til høyre på prislistene deres? Noe jeg har oversett?

9410031[/snapback]

Jeg spurte her om dagen, og fikk ganske uklart svar tilbake.. spurte ikke mer etter det siden jeg egentlig spurte om noe annet.. men som jeg forstod det var det bare å si ifra når "bindingstiden" er ute, så ordnet de det.. merkelig men..

Vil si at jeg er kjempefornøyd med nordnet.. Jeg var i tvil før, da ingen av de lavprisselskaene hadde noe særlig brukervennlig grensesnitt, men nå har nordnet kommer med ett kjempebra produkt, som jeg ikke kan si noe negativt om enda..

Brukte før DNBnor, og var fornøyd med brukervennligheten der, frem til nå..

Alt fra vanlig handel til å følge kurser, og ordne stopp loss, med automatisk oppkjøp igjen er som en drøm..

9412465[/snapback]

Dette med minikurtasje fikser du i dine brukerinnstillinger på kontoen din hos nordnet.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar
USA går som en kule foreløpig.

9417984[/snapback]

Du er full du, labour day USA STENGT!

Jeg kjøpte mine første GOGL på 15.90 peww peww, kan realisere en ganske bra gevinst for en ungmann for 20 være ;)

LALALALA

9418943[/snapback]

Ops, gikk litt fort i svingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...