Herr Brun Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Du bør ikke investere i SAS hvis du må stille det spørsmålet. Hvis du insisterer på å gamble så kan du opprette en VPS-konto på nordnet.no. SAS er notert på Oslo Børs med ticker SAS NOK. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 GIG ser ut til å være en svært populær akjse nå. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Noen som har en ide om hva som skyldes nedskrivninger på 94 millioner kroner hos Weifa i 2014? http://www.proff.no/regnskap/weifa-as/oslo/apotek-og-farmasøytiske-varer/Z0I3KPOF/ Kan nevne at Weifa ble kjøpt i august av aksjonærer. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg vet at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå en positiv avkastning på børsen, men er det noen her som vet hvilken kombinasjoner av glidende snitt som gir den beste indikasjonen? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 MACD 13/26 med 7-11 dager. Yara er typisk en aksje hvor dette fungerer godt (historisk). Ellers er teknisk analyse noe som fungerer fint på index-trading.. Selv kaster jeg bort penger på børsmygger som går konkurs/forsvinner. Mitt beste råd, basert på egne investeringer: Hold deg unna alt Ulltveit Moe tar i.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg vet at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå en positiv avkastning på børsen, men er det noen her som vet hvilken kombinasjoner av glidende snitt som gir den beste indikasjonen?Positiv avkastning er nok fullt mulig, problemet er meravkastning utover hva børsen ville gitt generelt. 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) -- Endret 12. mars 2016 av U1ven Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg vet at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå en positiv avkastning på børsen, men er det noen her som vet hvilken kombinasjoner av glidende snitt som gir den beste indikasjonen? Hvordan VET du at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå positiv avkastning eller meravkastning som Nimrad korrekt retter deg på? Glidende snitt er mer eller mindre ubrukelig i seg selv. Ellers fungerer teknisk analyse utmerket, ettersom markedet er fullt av mønster som repeterer seg selv igjen og igjen, men å lage en modell som greier å utnytte dette er ekstremt krevende og noe som er få forunt. Grunnen til at jeg vet at markedet er fullt av mønster som repeterer seg igjen og igjen er fordi jeg har ekstremt detaljert prisstatistikk av hver enkelt handelsdag lagret i min private database basert på mine egne kriterier. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg vet at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå en positiv avkastning på børsen, men er det noen her som vet hvilken kombinasjoner av glidende snitt som gir den beste indikasjonen? Hvordan VET du at teknisk analyse alene ikke er nok til å oppnå positiv avkastning eller meravkastning som Nimrad korrekt retter deg på? Glidende snitt er mer eller mindre ubrukelig i seg selv. Ellers fungerer teknisk analyse utmerket, ettersom markedet er fullt av mønster som repeterer seg selv igjen og igjen, men å lage en modell som greier å utnytte dette er ekstremt krevende og noe som er få forunt. Grunnen til at jeg vet at markedet er fullt av mønster som repeterer seg igjen og igjen er fordi jeg har ekstremt detaljert prisstatistikk av hver enkelt handelsdag lagret i min private database basert på mine egne kriterier. Jeg har også laget min egen statistikk i regneark med lange matriseutregninger på kryss og tvers og de viser også gjentagende mønstre. Men for å legge til flere faktorer i disse utregningene ønsker jeg å finne den kombinasjonen av glidende snitt som gir det beste resultatet. Selv om glidende snitt gir en dårligere avkastning enn totalindeksen, så kan det muligens i kombinasjon med andre faktorer være verdifullt. Grunnen til at jeg skriver at jeg vet at teknisk analyse ikke gir meravkastning, er at jeg har lest på andre forum at de fleste BI-studentene som begynner med dette, gir opp etter maks 5 år. Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Min erfaring er at de som ikke klarer å tjene penger i aksjemarkedet er de som totalt mangler en strategi og bare kjøper og selger i øst og vest. Aksjene de kjøper er som regel høyrisiko, og når mesteparten av kapital er blåst bort så forsvinner de fra markedene. Selv så kjøper jeg nesten utelukkende aksjer som er i stigende trender, og jeg prøver å time kjøpene til når de er i bunnen av trendkanalen. Bruker ulike tekniske indikatorer som volum, rsi og macd. Handelsplattformen jeg bruker er Infront. Min investeringshorisont for 90% av kapitalen er 6mnd+ (gjerne flere år), og jeg holder på de helt til de gir salgssignal. 10% av kapitalen er mer kortsiktige, alt fra dager til uker. Intradagshandel forekommer, men for meg blir det mer gambling. Man har lite å stille opp med når aksjeroboter bestemmer seg for den ene eller den andre retningen, samt at jeg vil ha fritid og ikke sitte inne på hjemmekontoret hele dagen. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Til dere som handler aksjer: Hvilken tjeneste bruker dere? Lenke til kommentar
tommy18 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Bare for å legge til det: De fleste jeg kjenner driver ikke med intradagshandel lengre. Ta en titt på swing-trading. Endret 12. mars 2016 av tommy18 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg har også laget min egen statistikk i regneark med lange matriseutregninger på kryss og tvers og de viser også gjentagende mønstre. Men for å legge til flere faktorer i disse utregningene ønsker jeg å finne den kombinasjonen av glidende snitt som gir det beste resultatet. Selv om glidende snitt gir en dårligere avkastning enn totalindeksen, så kan det muligens i kombinasjon med andre faktorer være verdifullt. Interessant. Kan være verdt å jobbe videre med. Grunnen til at jeg skriver at jeg vet at teknisk analyse ikke gir meravkastning, er at jeg har lest på andre forum at de fleste BI-studentene som begynner med dette, gir opp etter maks 5 år. Så, fordi du har lest på et forum at de fleste BI-studentene som begynner med dette gir opp eller mislykkes, så fungerer ikke teknisk analyse? Come on... Men jeg har ikke tenkt å selge drømmer heller. Å virkelig lykkes innen markedet som teknisk trader er veldig vanskelig og veldig krevende. Har selv brukt årevis og tusenvis av timer på å komme dit jeg er i dag. Det aller beste for folk flest tror jeg er å bli en såkalt verdibasert investor og investere i selskaper og da gjerne selskaper som historisk sett har betalt bra utbytte. I stedet for å jobbe med å lære teknisk analyse, så jobb overtid og sett overskuddet i aksjer. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Grunnen til at jeg skriver at jeg vet at teknisk analyse ikke gir meravkastning, er at jeg har lest på andre forum at de fleste BI-studentene som begynner med dette, gir opp etter maks 5 år. Så, fordi du har lest på et forum at de fleste BI-studentene som begynner med dette gir opp eller mislykkes, så fungerer ikke teknisk analyse? Jeg viste til den grafiske form for analyse som florerer på markedet i dag. Ved hjelp av kreativ og konstruktiv tenkning og en god del arbeidsinnsats er det selvsagt mulig å få til det "umulige". Lenke til kommentar
After8 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Er det lov å diskutere fond her? Jeg har et par tusenlapper som jeg vet jeg ikke kommer til å bruke på en stund. Enn så lenge har jeg satt dem på sparekonto. Burde jeg heller ha plassert pengene i et fond? Jeg er selvfølgelig klar over at det er mer risiko å sette de i et fond, enn å ha de stående på en sparekonto. Det er ikke superkrise om jeg går litt i minus. Nå vet jeg heller ikke hvor lenge pengene skal stå uberørt. De står uberørt så lenge jeg ikke trenger dem; det kan være snakk om 10 år, eller det kan være snakk om et halvt år. Vil det lønne seg å ha de stående i fond? I så fall, hvilket fond vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Er det virkelig vanskelig å se at der er en fond-tråd? Det står jo klistret rett ved siden av denne. Lenke til kommentar
After8 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Er det virkelig vanskelig å se at der er en fond-tråd? Det står jo klistret rett ved siden av denne. Beklager. Jeg fant tråden via forsiden av diskusjon.no, der verken fond-tråden sto klistret over, under, eller rett ved siden av denne. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 GIG ser ut til å være en svært populær akjse nå. Jeg har lenge fulgt med på denne aksjen, til og med før de skiftet navn. Det som er skummelt er at aksjen har steget så bratt på kort tid. En typisk aksje som plutselig kan kollapse igjen. Angrer selv på at jeg ikke invisterte i REC Silicon når aksjen var godt under 1kr for en måned siden. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) Noen her som har erfaring med CFD trading? Hva er egentlig greia? Hvilke ulemper har det, utenom at man selvsagt ikke "eier" en andel i et selskap og dermed ikke får utbetalt utbytte. Snuser litt på plus500.no. Den har jo norske selskaper også. Bruker atm e-toro for litt "jallatrading" med 150$. Fordelen er at det er nada kurtasje, men samtidig trader man med penger så man får "litt" eierskap kontra kun papirtrading eller demokontoer. Endret 15. mars 2016 av discostu Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Du tar på deg motpartsrisiko som ikke er der ved normal aksjehandel. Du er helt avhengig av at e-toro eller plus500 gjør som de lover at de skal, i motsetning til når du har en VPS-konto. Se ellers her: http://www.investopedia.com/articles/stocks/09/trade-a-cfd.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå