Delvis Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Dette takker jeg for, skal se på det. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hva tror dere om å kjøpe Vardia-akjser nå? Noen sjanse for at det går oppover igjen? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 (endret) Hva tror dere om å kjøpe Vardia-akjser nå? Noen sjanse for at det går oppover igjen? Hva tror du? Hvorfor gikk de ned? Hva skal til for at de skal gå opp? Noen nyheter eller lignende som du forventer skal presse de opp, eller mener du at de er feil priset slik de er nå? Endret 1. juli 2015 av PhelpsTransposed 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør. 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør. Prøver å stimulere til litt egenarbeid og egenanalyse. Trust me, handlene dine går bedre om du setter deg inn i de selv og ikke blindt hører på forslag fra forum. Vardia driver med forsikring. Hva skal til for at det skal gå skikkelig dårlig for forsikringselskap? Hva skal til for at det skal gå bra? Hvordan er fremtiden for forsikringselskaper? Hvorfor gikk de ned? (http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/03/02/1135/Brskommentar/vardiaskandale-senker-paretoporteflje) Hva skal til for at de går opp? Noen nyheter rett rundt hjørnet? Noen nyheter på lang sikt? Noen sesongvariasjoner? Du må jo selvfølgelig ikke lete opp dette, kan hende noen kommer å sier ja de skal opp eller nei de skal ned, men. Hvorfor fattet du interresse og spurte om de in the first place? Fordi de har gått mye ned? http://www.vol.no/nyheter/sortland/article10933228.ece Det går jo selvfølgelig an å kjøre en bet på at pga den negative omtalen så har de gått mye ned, og at krisestemningen kan ha ført til en del kutt i kostnader og en del strømlinjeformet drift. Endret 2. juli 2015 av PhelpsTransposed 1 Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Noen som har tjent noe på sprettballen SeaBird Exploration? Veksler mellom 0.06 kr og 0.07 kr regelmessig. Ved en totalkurtasje på 80 kr trenger man å spytte inn 480 kr for å gå i null ved et hopp på ett øre oppover. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør. Trust me, handlene dine går bedre om du setter deg inn i de selv og ikke blindt hører på forslag fra forum Så mener det går bedre om man ikke hører på deg? Blir en logisk selvmotsigelse der såvidt jeg kan se: -man kan "truste" deg på at man finner ut noe bedre enn det du kan foreslå. Hvis du vet at det er slik, hvorfor foreslår du da ikke heller det du vet vil gå bedre, enn det som du forslår? Bare lurer litt Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Hva er det som gjør at egenkapitalsbevisene til flere av sparebankene handles med en helt latterlig lav P/E og P/B? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Hvis man skal selge aksjer, er det en måte en kan gardere seg mot å taste en 0 for lite? På Nordnet... Anonymous poster hash: e10b2...469 Ingen som vet? Er vel et dumt spørsmål... men hvis aksjen koster 100 kr, og man taster inn 10, kan man vel fort tape store summer? Eller er det en failsafe et sted? Anonymous poster hash: e10b2...469 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Hvis man skal selge aksjer, er det en måte en kan gardere seg mot å taste en 0 for lite? På Nordnet... Anonymous poster hash: e10b2...469 Ingen som vet? Er vel et dumt spørsmål... men hvis aksjen koster 100 kr, og man taster inn 10, kan man vel fort tape store summer? Eller er det en failsafe et sted? Anonymous poster hash: e10b2...469 Setter du en pris som er langt unna siste omsatte får du gjerne en feilmelding som sier "Feilaktig pris (%s)". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Hvis man skal selge aksjer, er det en måte en kan gardere seg mot å taste en 0 for lite? På Nordnet... Anonymous poster hash: e10b2...469 Ingen som vet? Er vel et dumt spørsmål... men hvis aksjen koster 100 kr, og man taster inn 10, kan man vel fort tape store summer? Eller er det en failsafe et sted? Anonymous poster hash: e10b2...469 Setter du en pris som er langt unna siste omsatte får du gjerne en feilmelding som sier "Feilaktig pris (%s)". Bra. Vet du sånn cirka hvor stor forskjell det må være? Anonymous poster hash: e10b2...469 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Aner ikke. Takk, uansett. Jeg har litt tvangstanker, tydeligvis. Anonymous poster hash: e10b2...469 Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Blir nok rødt i morgen... Noen som vet om Stop-Loss'en på Nordnet koster noe utover kurtasje om den blir aktivert? Uaktivert stop-loss er gratis håper jeg. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Uaktivert stop-loss er gratis håper jeg. Ja det er det. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (for eksempel) Hvis det blir tørke, som igjen fører til at kornåkerne ikke klarer å produsere like mye korn som før. Hvordan påvirker det aksjemarketed? Hvor bør man investere for å dra nytte av slik informasjon? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 http://commodityhq.com/commodity/agriculture/wheat/ ? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør. Trust me, handlene dine går bedre om du setter deg inn i de selv og ikke blindt hører på forslag fra forum Så mener det går bedre om man ikke hører på deg? Blir en logisk selvmotsigelse der såvidt jeg kan se: -man kan "truste" deg på at man finner ut noe bedre enn det du kan foreslå. Hvis du vet at det er slik, hvorfor foreslår du da ikke heller det du vet vil gå bedre, enn det som du forslår? Bare lurer litt Jeg appellerer bare til hans egen tankevirksomhet og hans egne vurderinger fremfor å stole blindt på hva andre sier. Les. (for eksempel) Hvis det blir tørke, som igjen fører til at kornåkerne ikke klarer å produsere like mye korn som før. Hvordan påvirker det aksjemarketed? Hvor bør man investere for å dra nytte av slik informasjon? Hvor er det tørke? I hele verden? Det spørs veldig hvilken økonomi det er snakk om. Endret 7. juli 2015 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg har aldri sagt noe om at jeg kommer til å stole blindt på noe som blir sagt i denne tråden. Alt jeg gjorde var å slenge ut et enkelt spørsmål om hva andre tenker om en bestemt aksje. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Ja det er forskjell på å "stole blindt" på noen, og det å ta andres betraktninger med i vurdering. Det er vel hele hensikten med et forum, at man skal dele erfaringer og synspunkter. Endret 7. juli 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå