Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Brutti; Jeg ser du diskuterer på HO-forumet, vil heller anbefale deg aksjeforumet.no. Det er et seriøst forum med blant annet "episoder" for hver dag, ikke like mye aktivitet som på HO, men til gjengjeld er det mye mer seriøst.

9298504[/snapback]

useriøst leker jeg rundt på HO, ellers så er jeg mer seriøs når jeg hopper inn på Stockpro som begynner og ta seg skikkelig opp.

aksjeforumet.no er også fint har en konto der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, HO er søppelforumet over alle søppelforum. Det er en stinkende haug av kumøkk.

Hvorfor er det slik at aksjefora enten må være helt åpne så enhver idiot kan spamme anonymt, eller at de er helt lukket så man ikke kan lese engang uten å registrere seg?

Det perfekte aksjeforum ville vært som dette - helt åpent å lese, men man må registrere seg for å skrive.

Lenke til kommentar
og USA futures som kommer ca. 14.00 er opp.

9298031[/snapback]

USA futures handles det meste av døgnet. Nå er de røde så det holder:

S&P 500: - 17

Nasdaq: - 19

DJIA: -136

Men det er tidlig enda. Jo nærmere åpning i USA vi kommer jo bedre indikasjon gir de. Japan er stygt ned i natt, Nikkei 225 er ned 5,42%

Lenke til kommentar
Det perfekte aksjeforum ville vært som dette - helt åpent å lese, men man må registrere seg for å skrive.

Stort sett enig. Jeg gidder ikke registrere meg på et forum jeg kan se nivået på på forhånd. Siden de vel også er reklamefinansiert virker det utrolig tåpelig å sperre ute en haug med brukere bare fordi de ikke nødvendigvis har tenkt å skrive noe.

Når det gjelder HO leser jeg det mest som underholdning, og hovedsaklig fonds og eiendomsdelen. Fondsdelen er bedre enn aksjedelen, siden det ikke er så mye vits i å hype fond som enkeltaksjer.

Lenke til kommentar

Hei!

jeg er under 18 og har lyst til å sette et engangsbeløp i tre ulike fond (fra Skagen og WarrenWicklund).

Hvordan gjør jeg dette fortest og greiest? Har nordea som bank. Kan gå gjennom min far som har aksjeporteføljen sin gjennom nordea. Har denne banken kun mulighet for sine egne fond eller også andres?

Lenke til kommentar

Er det lenge til du blir 18? Det enkleste og billigste er desverre en konto i Skandiabanken, men de har 18-årsgrense. Det nest beste blir nok en hos Nordnet og en hos Skagen. Vet ikke om noen av de har aldersgrense. Prisen for Skagen er den samme hos Skagen og Skandiabanken, men WW er noe billigere hos Skandiabanken enn hos Netfonds. Kjøp direkte fra WW er enda dyrere enn fra Nordnet.

Lenke til kommentar
Yeah, FED senker renten med 0,5%!! :D

9301676[/snapback]

Det er et sykdomstegn, så det er ikke utelukkende positivt. Får håpe det har ønsket effekt der borte over dammen.

Gogl fikk seg en smell i dag, ned over 4%.

9302164[/snapback]

Ja dette skjønner jeg ingenting av. Trodde sikkert at GOGL skulle gå som et uvær i dag, men endte i stedet på minus. Uansett synes jeg nesten at jeg må skryte litt av meg selv siden jeg tjente nesten 2000 på GOGL i dag. Noen ganger lønner det seg å være litt feig. :cool:

Likevel var nok ikke GOGL den rette aksjen å trade i dag. Hadde jeg valgt f.eks REC i stedet, ville gevinsten vært over 5k.

Lenke til kommentar
Jeg er på vei inn i GOGL nå på 22,80. Er det noen som har noe spådommer som sender GOGL lengre ned?

9303215[/snapback]

Teknisk ser den alt annet enn bra ut med en horisontal utvikling siden slutten av juli samtidig med at det er bratte fallende topper og bunner i RSI-chartet. Dette tyder på at aksjen står foran et fall (hvis en tror på TA). Samtidig hvis en går tilbake til f.eks. perioden januar-mars var det også en svak utvikling i RSI (ikke så bratt ned som nå) uten at det hadde nevneverdig innvirkning i negativ retning på kursen. En som baserer seg på TA ville nok likevel sagt selg pga. den bratte fallende utviklingen i RSI chartet.

"Buy on rumors, sell on facts" er det noe som heter. Er det ikke resultatfremleggelse på tirsdag?

Lenke til kommentar

Aksjen har nesten firedoblet seg på ett år, egentlig ville jeg ikke ha gått inn der, men folk maser jo om at det går så sabla bra med bulk shipping, og at utsiktene er så alt for gode. Egentlig tror jeg det er for godt til å være sant og at kursen allerede har vært korrigert en del opp pga. all forventningene. På en annen side så er det en liten gamlerside av meg som forteller meg å kjøpe, for en kortsiktig investering.

Takk, el-asso.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Jeg er på vei inn i GOGL nå på 22,80. Er det noen som har noe spådommer som sender GOGL lengre ned?

9303215[/snapback]

Teknisk ser den alt annet enn bra ut med en horisontal utvikling siden slutten av juli samtidig med at det er bratte fallende topper og bunner i RSI-chartet. Dette tyder på at aksjen står foran et fall (hvis en tror på TA). Samtidig hvis en går tilbake til f.eks. perioden januar-mars var det også en svak utvikling i RSI (ikke så bratt ned som nå) uten at det hadde nevneverdig innvirkning i negativ retning på kursen. En som baserer seg på TA ville nok likevel sagt selg pga. den bratte fallende utviklingen i RSI chartet.

"Buy on rumors, sell on facts" er det noe som heter. Er det ikke resultatfremleggelse på tirsdag?

9303404[/snapback]

Se på en aksje som GOGL med TA er tull og fjaseri, jeg kan ikke si jeg er noen supporter av TA. GOGL ser kanskje ikke bra ut, men det har sine grunner av at meglerhus presser'n fordi kundene deres shorter i HUET & RÆVVA.

Faen ta ARC/CA idag, hodeløse høns! Se på ordredybden, fyfaen skulle vært skutt. Shorting bør avskaffes.

22.80 er latterlig billig for GOGL, hadde jeg hatt 1 million til hadde jeg lett lastet opp. Mye billigere enn dette kan man neppe få det.....

Endret av brutti
Lenke til kommentar

9303215[/snapback]

9303404[/snapback]

9303886[/snapback]

Jeg hadde vært kjempepositiv til det utsagnet hvis det ikke hadde vært for det siste året. Ser man på de siste månedene alene så er dette en stor kjøpsmulighet.

Uansett hva som skjer, så tror jeg at jeg bruker en time på mandags morgen og følger med på hva som skjer, før jeg slenger pengene mine inn. Om jeg taper på det, så er det bare en ny lærdom.

Jeg har spilt tørt på aksje den siste måneden og de fleste profetiene mine har gått i oppfyllelse. Men i denne saken mangler jeg den verdifulle forståelsen for å kunne være sikker. Det er sjelden det dukker opp ting som man lett kan "forutse". Det handler jo først og fremst å se noe før alle andre innser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...