Wisd0m Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 RF1059 vi møtes igjen... 1 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Meget god dag på børsen i dag for oss medeiere i AKPS Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Må man normalt sett legge inn all tap/fortjeneste selv i selvangivelsen? I min er det kun utbytte som er ført inn, ikke noen av fortjenestene mine på de jeg har solgt i 2013. Og hva med kurtasje/gebyrer? Skal det automatisk ligge inne i prisene? Og handlet en del i et unortert selskap i 2013 som jeg måtte betale 300kr for hvert kjøp. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Du må føre selv. Kurtasje/gebyrer regner du inn i reliseringsbeløpet. Hvorvidt det er normalt eller ikke vet jeg ikke, men for min del kom den stort sett ferdig utfylt. Det eneste som mangler er aksjer som er notert i utlandet. Endret 20. mars 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Har AKPS utbytte? Leste på E24 at Røkke vil gi penger igjen til aksjonærene i mai i form av utbytte. Googlet "AKPS utbytte" og da finner jeg en forumtråd fra 2013 som også sier "det blir utbytte i år" (2013). Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Har AKPS utbytte? Leste på E24 at Røkke vil gi penger igjen til aksjonærene i mai i form av utbytte. Googlet "AKPS utbytte" og da finner jeg en forumtråd fra 2013 som også sier "det blir utbytte i år" (2013). Du vil vel få svar på det 9.april da de har Generalforsamling. http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=108148 Varsler utbytte Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Skattesmell og aksjonær i IOX og NOM. Fin start på April.. skulle ønske alt var en spøk, i så fall hadde den vært utrolig bra.. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Iox her og... Sittet på den alt for lenge til ingen nytte. Nå blir det å skru ned risikoen hos meg. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Ser i selvangivelsen min at det står UKJENT i Skattepliktig gevinst i RF-1088F skjemaet, og ettersom jeg har gevinster fra i fjor så regner jeg med at jeg må finne ut dette beløpet og sette det inn. Jeg har også handlet(kun kjøpt) en del aksjer i et selskap som ikke er på børs, og har da betalt ca 400kr pr transaksjon i kurtasje, kan jeg trekke disse 400kr(total kurtasjen er høyere) av den totale gevinsten min før jeg legger inn gevinsten? Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Iox her og... Sittet på den alt for lenge til ingen nytte. Nå blir det å skru ned risikoen hos meg Hva mener du med det da? Jeg har snitt på 2,10 hadde ikke vært så dumt å kjøpt mer nå egentlig, er i hvertfall billig nå Jaja, jeg får legge de i skuffen så lenge, hvem vet, kanskje de står i 10kr igjen om noen år.. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Iox her og... Sittet på den alt for lenge til ingen nytte. Nå blir det å skru ned risikoen hos meg Hva mener du med det da? Jeg har snitt på 2,10 hadde ikke vært så dumt å kjøpt mer nå egentlig, er i hvertfall billig nå Jaja, jeg får legge de i skuffen så lenge, hvem vet, kanskje de står i 10kr igjen om noen år.. Mener med å skru ned risikoen, eller sittet på lenge til ingen nytte? Jeg hater å tape penger, så skal skru ned risikoen en del. Iox har vært en berg og dalbane lenge som jeg har vært med på, og nå helt ned hit. Får håpe 2kr er innen rekkevidde.. Er så vanskelig å legge noen aksjer i skuffen Selv om man burde gjort det noen ganger. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Noen som vet om nordnet, netfonds, dnb eller noen andre som gir muligheter til å handle Warrants i Toronto Stock Exchange? Lenke til kommentar
Anonn Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Er det noen norske nettmeglere (Nordnet etc.) som tilbyr handel av amerikanske "penny stocks"? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Ja, du kan handel i USA (og Canada) med Nordnet. Du kan handle på NASDAQ, NYSE og, hvis jeg ikke tar helt feil AMEX. Antar du kan kjøpe "penny stocks" via de fleste meglere som tilbyr handel i USA. Hos Nordent kan man i alle fall kjøpe det som er notert på NASDAQ, NYSE og AMEX. Spiller ingen rolle om det er BRK-A eller MJNA. Endret 5. april 2014 av Nedward Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Ser i selvangivelsen min at det står UKJENT i Skattepliktig gevinst i RF-1088F skjemaet, og ettersom jeg har gevinster fra i fjor så regner jeg med at jeg må finne ut dette beløpet og sette det inn. Jeg har også handlet(kun kjøpt) en del aksjer i et selskap som ikke er på børs, og har da betalt ca 400kr pr transaksjon i kurtasje, kan jeg trekke disse 400kr(total kurtasjen er høyere) av den totale gevinsten min før jeg legger inn gevinsten? Transaksjonskostnadene går inn som en del av kostpris. 1 Lenke til kommentar
TheEarl Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Er det noen muligheter for å opprette en Amerikansk aksje-konto? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hvordan får man utbetalt utbytte egentlig? Venter på store summer fra min 80 aksjer i AKPS Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Er det noen muligheter for å opprette en Amerikansk aksje-konto? Firstrade.com er en fin amerikansk børsmegler (noe liknende Nordnet). Enkelt å opprette konto, men skal du ha ut pengene så må du sørge for at din bank har en personlig SWIFT kode. En del av de mindre bankene her i landet gå igjennom DNBNOR sin Swift, og da blir det trøbbel med pengeoverføringen tilbake til din konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå