Wisd0m Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Da ble H&M solgt. Går ikke an å holde på aksjer med så høy P/E Endret 24. februar 2014 av Wisd0m Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Bra uke start på aksje NM med en 10.plass i uke plasseringen, men går vel utfor i morgen med idex i portefølgen. Endret 24. februar 2014 av halnes1 1 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 23 167 av 23 662 denne uken! Det burde jo nesten være verdt noe i seg selv. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) 23 167 av 23 662 denne uken! Det burde jo nesten være verdt noe i seg selv. Lå der nede selv i første uken før Funcom begynte å gå opp igjen Er nå sist fredag jeg tenkte å prøve å forbedre meg litt å kjøpte Binor. Satt med Funcom ,Bionor,Norsk Hydro og Rec ved åpning. Solgte Bionor på 3,07, NHY og REC og hoppet på Opera på vei opp solgte de med litt fortjeneste før jeg kjøpte hurtigruten som jeg fikk med meg 1350 kroner på. Men så kjøpte jeg Idex og det ser ikke ut til å være så smart til morgendagens åpning. Sitter nå på Funcom,Hurtigruten,Idex og Bakkafrost så får vi se hvordan det går i morgen. Har nå kommet meg opp på 1695. plass sammenlagt. Og i den virkelige verden med aksjer i Funcom så er det jo en bra urealisert gevinst der siden jeg kjøpte på 2,07. Får se om det raser eller hopper mer opp i morgen. Endret 24. februar 2014 av halnes1 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Er det noen som vet hva som skjedde med Diagenic idag? Lenke til kommentar
hochem Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Er det noen som vet hva som skjedde med Diagenic idag? http://e24.no/boers-og-finans/biotek-aksje-stiger-over-100-prosent/22784256 Endret 26. februar 2014 av hochem Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Så jeg som allerede eide aksjer i selskapet hadde muligheten frem til i går å kjøpe billige aksjer? På grunn av fordelsemisjon? Virker som at GA'en på de aksjene jeg hadde fra før burde ha justert seg, og at antall aksjer burde vært høyere, som i en spalting. Lenke til kommentar
direkte Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg skal lage meg aksjekonto. Er det noen steder som er bedre å ha aksjekonto på, noen som er billigere eller noe? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Nordnet har de beste kurtasjene jeg har sett. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Lite tips for å få bedre vekslingskurs hos Nordnet "Billigere veksling Velger du å veksle selv med valutakonto får du en bedre vekslingskurs enn når Nordnet veksler automatisk for deg. Bruker du valutakonto er differensen mellom valutaens kjøps- og salgskurs 0,15 %. Når Nordnet veksler automatisk for deg er denne differansen 0,5 %." Du kan aktivere valutakonti ved å min konto -> valutakonto. Her kan du aktivere samtlige "vanlige" valutaer. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Glemte å selge Funcom aksjene mine i NM i går. Bra jeg solgte mine virkelige aksjer. Flytter nå min pengebeholdning til Nordnet og investeringskonto Zero, da kan jeg kjøpe og selge aksjer uten å måtte skatte av eventuell gevinst hele tiden. Bare når pengene blir flyttet ut av Zero kontoen Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Husk at du mister skjermingsfradraget Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Husk at du mister skjermingsfradraget Ja fikk med meg det når jeg leste om Zero på Nordnet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hvordan kan vi forvente at den spente situasjonen i Ukraina vil påvirke aksjemarkedet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det vi ser nå er jo at det europeiske aksjemarkedet (og verden for øvrig) reagerer negativt, mens effekten på Oslo Børs i stor grad blir utjevnet av høyere oljepris. På sikt kan Ukraina være bra for OBX-indeksen, med mindre det går helt til helvete. Olje- og gasspriser er jo alfa og omega for norske aksjer, og Ukraina kan ha en varig effekt på spesielt gassprisene. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Noen som vet om en ETN/ETF som tracker europeiske gasspriser? Endret 3. mars 2014 av Nedward Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Er ikke Russland den største importøren av norsk laks? Kan det ha følger for Marine Harvest og de andre oppdrettsbedriftene? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Er ikke Russland den største importøren av norsk laks? Kan det ha følger for Marine Harvest og de andre oppdrettsbedriftene? EU importer nær 70% av laksen fra Norge Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Skal slutte å lese articler på Hegnar altså. Her i forrige uke var det svære oppslag om at Fredriksen aksjen Archer komme til rase styggelig utfor stupet. Selger ut alt jeg har av de jeg da for å unngå være med ned i gjørma. Men etter det har de jo bare karret seg oppover og nærmer seg 8 kroner nå. Hva er det disse ekspertene tuller med? Syns det samme skjer gang på gang. Bar bløff og lureri kanskje Endret 4. mars 2014 av Delvis Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ekspertene uttaler seg om mye rart. Skulle nesten tro at de hadde noen venner som kjøpte eller solgte aksjer etter hva de forteller neste dag. Ikke mye og stole på. Les selv om selskaper og markeder. Mye info ute i verden. Og tolmodighet. Taper du mye 1 dag så tar en det inn igjen over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå