Lami Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Hmmmm Hvis jeg kjøper 140 aksjer for 1000kr (for 8kr) og i morgen hva vil jeg få i kroner hvis jeg selger alle aksjene da? Så da vil en aksje være 1000kr og 140 vil bli 140 * 1000kr? Endret 20. januar 2014 av Lami Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 En spleis vil si at man slår sammen aksjer. Marine Harvest har i dag 410 millioner aksjer utstedt. Med en verdi på 7,50kr per aksje vil det si en markedsverdi på 3,15 milliarder. Hvis de gjennomfører en spleis vil antallet aksjer senkes til 41 millioner, men markedsverdien den samme. Altså må aksjeprisen tidobles. Hvis du sitter med 1000 aksjer, så vil du etter spleisen kun ha 100 aksjer, men den totale verdien vil være den samme. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dersom du har 10stk tikroninger, og i morgen spleiser alt sammen til en hundrelapp, har du fortsatt like mye penger. Det samme gjelder dersom du splitter hundrelappen i tikroninger. 5 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ahh, tusen takk nå skjønte jeg! Men kjøpsanbefaling, tror dere spleisingen fører til høyere kurs, den går jo nå oppover. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Ahh, tusen takk nå skjønte jeg! Men kjøpsanbefaling, tror dere spleisingen fører til høyere kurs, den går jo nå oppover. Spleisen vil ikke få selskapet til å bli mere verdt, men krusen kommer i morgen til å være 10 ganger mer enn den er i dag. Det som driver verdien til selskapet opp er lakseprisen og spekulasjoner om reprising ved notering i USA. Endret 20. januar 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Takker! Hmm skjønte ikke helt dette med Nordnet. Tidligere i dag når jeg solgte aksjene mine sto det at jeg hadde kontoverdi på 313kr, nå når aksjene og salget var fjernet i statistikken har jeg 218kr. Hvordan fikk jeg hundrings mindre hvis kontoverdien var verdt så mye etter jeg solgte aksjene? Hvis de ikke var solgt, hvorfor forsvant en hundrelapp nå? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du har betalt 95 kr i kurtasje. https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/pricelist.html Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Lami.. jeg tror du bør holde deg unna. Bruk heller pengene på is og brus. 6 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Trodde ikke det var kurtasjen siden jeg kan ikke huske å betalt det før, tror jeg hadde en annen kontotype da. Hello jeg spekulerer jo i Hansa og Hennig Olsen da.. Endret 21. januar 2014 av Lami Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Mener å huske at Nordnet hadde en periode med kurtasjefri handel, det sagt, dersom du betaler kurtasje bør man gjerne investere litt mer enn hundrelapper. 1000kr med kurtasje på 95kr (kjøp+salg) spiser fort opp gevinst på ti prosent, du går da i null på en investering som ville vært svært profitabel. Har du 10 000 må du ha en oppgang på 1%, og har du 100 000 må du ha en oppgang på 0,1% for å dekke kurtasjen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Takk for infoen! Ja merket dette, at det var ingen vits. Så nå har jeg valgt kontotypen mini fra Nordnet som er på 39kr. Endret 21. januar 2014 av Lami Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ser det er mange som bruker Nordnet, selv bruker jeg DnB, aldri tatt bryderiet med å bytte. Men hva er forskjellen mellom disse på aksjehandel? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg hadde en periode DnB men har nå Nordnet. På Nordnet oppdateres ikke kursene i sanntid, en må trykke refresh hele tiden (skyt meg om jeg tar feil, jeg opplever det vertfall slik) mens DnB har den i sanntid. (så sanntid det går ann å få det) - jeg savner det vertfall hos Nordnet. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Nordnet har sanntid. Jeg har alltid hatt i Skandiabanken, men har begynt å kjøpe mer kortsiktig i Nordnet Zero. Fornøyd sa langt. Kjøpt for rundt 100 der til nå, med kurtasje på 9 kr. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hva er forskjellen på Investeringskonto Zero og Aksje- og fondskonto hos Nordnet? Har selv Aksje og fondskonto, men er kurtasjen kun 9kr på Zero? Må være gunstig når jeg handler for små beløp men investeringskonto? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) https://www.nordnet.no/tjenester/kontotyper/investeringskonto-zero.html I korte trekk trenger du ikke å betale skatt av en eventuell gevinst før du tar pengene ut av kontoen. Du får heller ikke skjermingsfradrag med Investeringskonto Zero. Kurtasje på 9 kr kan du få på alle kontoer hos Nordnet. Edit: Som han under skriver. Kurstasje på 9 kr har du kun den første (eventuelt tre første) måneden du er bruker. Etter det er det 39 kr min./ 0,1%. Endret 21. januar 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kan ikke du lese deg opp inne på Nordnet? Og en kurtasje på 9 kr er mest sannsynlig bare et tilbud som varer i en måned. Jeg vil anbefale Zero, da betaler du skatt av gevinsten når du tar ut pengene fra kontoen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 9kronerstiden min er over. Men det med skatt, jeg operer med kun småbeløp under 1000kr så jeg betaler ikke skatt. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Si at du kjøper aksjer for 1000 kr i ett selskap. Du selger etter ett år (jeg antar at du kjøper og selger langt oftere, og at summene er mindre, men dette er for å gi regnestykker størst mulig sjanse til å gå i din favør). Kjøp og salg gir total kurtasje på 78 kr. Det er 7.8 % av kjøpssummen. Et typisk år vil et typisk selskap se en økning på ca 10 %. Du kommer garantert ikke til å tjene penger på dette. Endret 21. januar 2014 av Sheasy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå