hfthomas Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Noen som har tapt penger på NAS siste tiden eller? Sitter ikke med penger der selv, men skulle jo tru det bare har vært en korreksjon der nå. Har du sittet med aksjer i mer enn 3mnd, så har du jo fortsatt god avkastning Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ja, har du hatt det en stund så er jo saken grei, men vet det var mange som ropte kjøp i starten av måneden. Forhåpentligvis er det uansett bare en midlertidig korreksjon. På sikt tror jeg fortsatt NAS er en god investering. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har hatt aksjer i NAS siden januar og jeg kommer til å fortsette å holde på de og kjøpte noen flere i går Har ''tapt'' godt over 20k den siste tiden Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Er det ikke slik at hvis du har aksjer i et selskap, så kan du egentlig ikke i praksis tape pengene med mindre bedriften går konkurs? Altså med en gang det plinger at du går i +, så kan du melde deg ut? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Du kan ikke tape alle pengene, men du kan jaggu tape nok om du setter pengene på en syk hest. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Ikke noe problem å tape praktisk talt alt selv uten konkurs. Store emisjoner eller kursras av andre slag sammen med transaksjonskostnader kan sende deg i null. Endret 26. juni 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hva er grunnen til at kursen til NAS har gått nedover? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Markedet bestemmer. For NAS sin del er stadige forsinkelser på nye fly en årsak. At SAS har besluttet å kjøpe nye fly kan være en årsak. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Også var det vel snakk om at siden NAS selger billetter til nye ruter for en slikk og ingenting, for å skape blest og fylle seter, var inntjeningen dårligere enn forventet, tross en økning i antall passasjerer. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Det er vel det som gjorde sitt med yielden ja. De kommer jo med nye resultater snart, så kan nok hende de øker igjen da. Eller så tar det litt lenger tid. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg er ny i aksjerverden og lurer på er det kun "nyheter" dere se på eller er det andre steder man bør også se på? Tall, statistikker osv? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Nyheter er jo viktig, men det er jo som regel "for sent" å kjøpe når de gode nyhetene kommer, og for sent å selge når de dårlige nyhetene kommer. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg er ny i aksjerverden og lurer på er det kun "nyheter" dere se på eller er det andre steder man bør også se på? Tall, statistikker osv? Se på fundamentale forhold, eller etter potensielle triggere om du vil gamble litt, men ikke gå inn i en aksje med håp om at du skal selge med gevinst neste uke, tenk langsiktig. Og det er aldri feil å ta gevinst, uansett hvor bittert det er å se en aksje stige 10+% kort tid etter du er ute. Det kan like gjerne gå andre vei. Ellers kan du se litt på teknisk analyse. Endringer i volum (bl.a. dybde- og candlestickanalyse) kan ofte si litt om sannsynlig videre utvikling. Du har mønster og formasjoner på chartet som kan peke mot ting du bør se nærmere på. Ellers er trender, kortsiktig og langsiktig glidende snitt, støtte- og motstandsnivåer, brudd og stignings- og nedgangsstyrke vanlige parametre. Lenke til kommentar
Major Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Jeg er ny i aksjerverden og lurer på er det kun "nyheter" dere se på eller er det andre steder man bør også se på? Tall, statistikker osv? Nå invisterer jeg kun i Nord Amerikanske aksjer. Så for min del, så bruker jeg: http://seekingalpha.com/ http://stocktwits.com/ Jeg har også fokusert på Gull markedet: http://www.theaureport.com/ For å lære mer om investering. Så ville jeg brukt litt tid på denne siden. http://www.investopedia.com/ Så det var noen som lurte på programmer til mac. Jeg bruker TC2000 kan lastes ned fra. http://www.worden.com/ Den virker kun for det Nord Amerikanske markedet da Endret 3. juli 2013 av Major Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Norwegian ned igjen altså. Kanskje på tide å kjøpe seg inn der nå som de har gått en del ned. Jeg tipper at yielden blir bedre når de får stabilisert seg etter kjøp av fly og nye ruter osv. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Hvordan fungerer skatt på aksje gevinst? La oss si at du har investert 100 000 og har avkastning på 100 %. La oss si at du tar utbytte på 100 000 kr. Hvordan skatte denne summen? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) http://www.skatteeta...g-aksjegevinst/ Ligger noen svar her Endret 4. juli 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Tjente 1700 kjappe kroner på Ocena Yield. Kan ikke klage på det! 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Hva er grunnen til at kursen til NAS har gått nedover? NAS er en vekst-aksje, vi kjøper den i håp om å se sterk vekst videre. Store deler av aksjekursen er i dag "luft" gitt av investorer som håper økt pris videre. Resultatene fra NAS har i år vist vekst, men mye lavere vekst enn antatt. Derfor blir aksjen mindre oppblåst. Jeg vil tro at NAS sannsynligvis bare fikk en kort midlertidig korreksjon, og at de tålmodige investorene i aksjen vil fortsette å se vekst, når Norwegian tar igjen kursmålet. Endret 7. juli 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Morello Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hei! Jeg er på jakt etter en app til android som gjør følgende: Lar meg legge inn hvilke aksjer jeg har (med ticker) og hva de var kjøpt for. Henter nogenlunde oppdatert kurs fra nett og kalkulerer hvordan jeg ligger an, så jeg har det lett tilgjengelig på telefonen. Egentlig; jeg ønsker de samme opplysningene som i oversikten i Skandiabanken nettbank, uten å måtte logge inn for å sjekke. Har prøvd bl.a. MindMarket Mobile Trader sin, men er rett og slett ute etter noe simplere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå