Alt-Ctrl Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Men kjøp BWO! I august så bør den være rundt 10kr og de betaler utbytte. Hvorfor bør den ligge på 10kr i august? Og hvor mye betaler de i utbytte? For øvrig, tidenes bommert å kjøpe Funcom aksjer i stedet for Norwegian, slik jeg vurderte. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Portoføljen min er opp nesten 5 % i dag! Tipper Norwegian har noe med det å gjøre Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Dumt spørsmål her folkens, men hvilken kurs legger jeg inn som GA-kurs hos Nordnet? Kjøpte jo to ganger (10stk 166,50, 20stk 205,40)? Blir vel 192,43 Men blir ikke det fikset automatisk inne hos Nordnet ? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Nope. Står kun urealisert gevinst er samlet verdi av gevinst og kostpris den datoen beholdningen ble flyttet tydligvis. Måtte inn med kostprisen også tydligvis. Lenke til kommentar
Mazkin Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Den 5. August anbefalte jeg tre aksjer i denne tråden. Det var AFLAC Incorporated som ble handlet til ca. 45 USD per aksje da, og nå er verdt 50 USD per aksje (+11%), Allianz som ble handlet til ca. 86 EUR per aksje da. Den handles nå til over 112 EUR per aksje (+30%) og Community Health Systems som ble handlet til ca. 25 USD per aksje. CYH handles nå til 43 USD per aksje (+72%). Hvis du hadde investert tre like store beløp i hvert av disse selskapene hadde du nå sittet igjen med en avkastning på ca. +37,6% på 7 måneder. Medregnet utbytter kan du legge på enda litt til. Denne ganger anbefaler jeg noen nordiske aksjer: Telenor Jinhui Shipping and Transportation Fortum Bonheur Jeg forventer på ingen måte samme avkastning som forrige gang, men jeg tror de vil gjøre det godt. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Wow Telenor har gått bra! Tror dere forresten løpet er over for Norwegian? Var oppe i 1800kr fortjeneste her midt i uka! Satte inn 1000kr til når den lå på 335 så det var jo kjempelurt.. Lønning på onsdag så da blir det vell noen tusinger inn et sted. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Noen som vet hvordan utbytter blir utdelt fra utenlandske aksjer? Har lyst til å prøve f.eks coca cola som utbetaler ofte utbytte, men det blir sikkert småkroner for hver utbetaling og hvor kommer de inn? Jeg har nordnet, kommer de da inn på nordnet kontoen? Og hva om utbetalingen blir 20kr hver gang f.eks, er det skatt pr. gang da eller på totalt utbetalt utbytte i løpet av et år? Har bare 20k å investere. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvordan kan man investere i gull egentlig? Er det "papir gull" liksom? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvordan kan man investere i gull egentlig? Er det "papir gull" liksom? Hvis man er langsiktig er nok fysisk gull best, da har man minst konstander. Men man har f.eks en ETF med ticker "GLD" som følger gull prisen. Men husk at denne er omsatt i dollar så man er samtidlig utsatt for valuta svinginger. Også har man CFD'er som egner seg best til kortsiktig trading Les mer her: http://seekingalpha.com/article/486741-the-best-gold-etf-isn-t-an-etf Lenke til kommentar
Jimbaloo Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Noen som vet hvordan utbytter blir utdelt fra utenlandske aksjer? Har lyst til å prøve f.eks coca cola som utbetaler ofte utbytte, men det blir sikkert småkroner for hver utbetaling og hvor kommer de inn? Jeg har nordnet, kommer de da inn på nordnet kontoen? Og hva om utbetalingen blir 20kr hver gang f.eks, er det skatt pr. gang da eller på totalt utbetalt utbytte i løpet av et år? Har bare 20k å investere. Utbyttet dukker opp på den samme handelskontoen i form av kontanter. Skatt betales årlig for samlet utbytte. Hvis man er langsiktig er nok fysisk gull best, da har man minst konstander. Men man har f.eks en ETF med ticker "GLD" som følger gull prisen. Men husk at denne er omsatt i dollar så man er samtidlig utsatt for valuta svinginger. Også har man CFD'er som egner seg best til kortsiktig trading Les mer her: http://seekingalpha....tf-isn-t-an-etf Hvis du er langsiktig holder du deg langt unna gull til dagens priser, enten det er i form av spot, futures eller gruveaksjer. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Spørs hva du definerer som langsiktig ? Lenke til kommentar
Jimbaloo Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Absolutt. Mindre enn 1 år: kortsiktig. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Har svimlende 7000kr til rådighet nuh, noen forslag? Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Har svimlende 7000kr til rådighet nuh, noen forslag? Indeksfond kanskje. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Nå går vi inn i en dårlig periode(statistisk sett) så kanskje best å vente til etter sommeren. Synes starten på dette året har vært veldig likt fjoråret, da fikk vi en liten korreksjon i april-mai Noen her som sitter i Protector Forsikring ? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Har holdt meg unna aksjen, hovedsaklig pga. at jeg synes det de driver med dårlig etikk. Det kunne kanskje være intr. hva du ønsker å vite om aksjen? Endret 31. mars 2013 av Wisd0m Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Har holdt meg unna aksjen, hovedsaklig pga. at jeg synes det de driver med dårlig etikk. Det kunne kanskje være intr. hva du ønsker å vite om aksjen? Dårlig etikk. Kan du utdype det litt mer ? Interessert å høre om 2013 kan bli like bra som 2012 Selv har jeg vektet meg ned i Gjensidige etter 2 fantastiske år. Og tatt inn Protector. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Dårlig etikk. Kan du utdype det litt mer ? "De" haler ut betalinger til de går til inkasso, og kommer så med grunner til at det ikke blir betalt etter flere mnd. med purringer. Etter hva jeg har hørt er det businessmodellen deres. Men for all del, det kan jo være lønnsomt. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Noen som vet hvorfor AMSC-aksjen spratt i været idag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå