Dr.Pepper Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Dagsomsetningen var på svimlende 475NOK, dette er mindre enn månedskort for kollektivreiser i Oslo. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det var rett og slett en spalting? Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hei, finnes det noe realistisk akjsespill? Har googlet litt rundt uten å finne noe... Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 marketwatch.com og plus500.com Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Eg tenkte å prøve meg litt på aksjemarknaden, som alternativ til fond. Har ikkje stort av erfaring med dette her, men eg veit vel noko lunde kva det går i. Spørsmålet er om nokon kan anbefale ei nettside, ein guide eller noko sånt til aksjehandel. Ein slags innføring. Eg har allereie googla og lese litt, men det er ikkje alltid ein finn gullkorna på den måten. I starten blir det handel med mindre summar for å bli vane med systemet, så får eg heller auke innsatsen etter kvart som eg blir komfortabel med det. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Grundig innføring i aksjemarkedet: http://www.oslobors.no/obnewsletter/download/4fb499a1cc58b2aefc4424c3c0b1dfd8/file/file/Aksjer_for_alle.pdf 3 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg er ikke noe Apple man, men jeg synes den orginale aksje appen er fin. Finnes det en tilsvarende for Android ? Jeg har lett igjennom, men finner ikke noe særlig så langt. Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Android Inc. ble vel kjøpt opp av Google i 2005 og Android er, i likhet med Youtube, en egen avdeling underlagt Google Inc. A-aksjen handles for rundt 700$. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Heh, jeg snakker om en app til til Android som man kan følge sine aksjer på en oversiktilig og enkel måte. Gjerne veldig lik Apple sin innebygde på OS. Ellers, tusen takk for utfyllende informasjon Er det noe liv eller her i tråden? Hva går det i for tiden? Hos meg er det mye det samme, Først og fremst Seismikk og PGS mens også Sevan Marine. Har gitt en finfin avkasting i år på over 60%. Lenke til kommentar
rabs Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Jeg har fått jobb i et stort internasjonalt oljefirma, og et av godene som tilbys er en aksjespareplan. Den sier at jeg kan kjøpe aksjer i firmaet for inntil 5% av lønnen min, og at for hver aksje jeg kjøper, så matcher bedriften det med å gi meg en aksje. Vil det da si at jeg i praksis får aksjer til halv pris? Og vil ikke det da også si at om det skulle være et kursfall med 50% (lite sannsynlig) så vil jeg likevel gå i null? :-D Er dette en ordning dere kjenner til? Og ville det være dumt av meg å ikke spare så mye som mulig i denne ordningen? Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Aksjene du får av firmaet regne mjeg med du må betale skatt av som vanlig lønn. Med en normal skatt på f.eks. 35 % vil det si at du får en rabatt på 32,5 % av alle aksjene du kjøper: Eksempel: 1 aksje a 100 kr. 1 aksje a 35 kr (skatten du må betale) 2 aksjer har kostet totalt 135 kr. eller kr. 67,50 pr aksje som gir en rabatt på 32,5 % på alle aksjene du kjøper. Om det er et godt kjøp eller ikke kommer an på hvordan kursen og evt. utbytte utvikler seg fremover. Makroøkonomiske forhold, dollarkurs, oljepris, reservegrad hos firmaet du jobber i (hvis firmaet produserer olje/gass selv) + mange andre faktorer. Umulig å si egentlig. Hvis det ikke er noen bindingstid på aksjene du får kjøpe ville jeg uansett kjøpt mest mulig for så å selge med en gang med en sikker fortjeneste på 32,5%. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Burde jeg shorte Brent ved åpning i morra? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Eg har mange år med aksjesparing i Statoil og kan nesten umogleg tape på det. Aksjekursen kan sjølvsagt gå ned, men det er lite sannsynleg. Eg kan sjølvsagt selje aksjar og bonusaksjar etter kvart som eg får dei. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Burde jeg shorte Brent ved åpning i morra? Noe grunn for du spør om det ? Nice nick btw Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Noe grunn for du spør om det ? Nice nick btw Jeg lurer på om det er noen som vet noe jeg ikke vet. Takk Endret 10. desember 2012 av Austrian Economist Lenke til kommentar
aalimper Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Anbefaler alle den nye boka til Richard Paulsen. Hvordan tape penger i aksjemarkedet! Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Anbefaler alle den nye boka til Richard Paulsen. Hvordan tape penger i aksjemarkedet! Bra! Jeg har lett etter en måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Burde jeg shorte Brent ved åpning i morra? Uten å gå noe dypt inn på det her, så tror jeg det skal godt gjøres å tape penger om man går for en langsiktig short Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 De har akkurat oppjustert oljeforbruket for 2013, så jeg tror ikke jeg ville shortet brent, men det er bare min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå