Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Sevan Marine viser seg frem nå! 2 nye kontrakter i dag, på Western Isle prosjektet.

 

Blir vannvittig spennende om Skrugard/Havis får FPSO, den vil bli gigantisk.

Venter en avklaring på dette rundt våren 2013.

 

I 2013 regner de også med å ha solgt de 2 skrogene de eier.

 

Neste trigger er first Oil på Huntigton i Q1 2013, med påfølgende overtakelse til Teekay og sletting av brolånet de gav for å gjøre Voyaguer Sprit ferdig.

 

Var det du Mr. Purpel som var med meg i Sevan? Håper du fremdels er med. Sevan siste år: +167,70%

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt inne i Sevan. Kjøpte meg inn på 8.90kr i januar i år og har vært med stort sett hele veien. Usikkerheten som var med brolånet til Voyaguer er jo borte og selskapet er snart fritt for gjeld.

 

Uten gjeld og med lisenspenger skal det godt gjøres å gå på en ny smell. Tror at 2013 blir et spennende og givende år for Sevan Marine.

 

Noen som følger med SeaBird? Har vært ute av denne noen måneder, lurer på om den kan gå opp i januar. Noen som har tanker om den?

Lenke til kommentar

Hei :) Er helt ny innen aksjer, så håper jeg får litt hjelp her.

Ser at trådstarteren bruker Nordnet til å handle&selge aksjer. Finnes det bedre sider? Vil helst betale minst mulig i kurtasje. Hos DnB koster det 0,05%, minst 99 kr per handel (Under 20 handel). Hos Nordnet er det 9kr, 0,039% i kurtasje for aksjer på Oslo Børs i tre måneder. Er det virkelig så stor forskjell? Og hvorfor er det slik?

 

Det finnes så mange aksjer, at jeg blir litt forvirret over hva jeg skal gå for. Kan jeg få forslag på noen gode aksjer som jeg kan vurdere?

 

Og tilslutt hvilken sider bør jeg lese meg på for å holde meg oppdatert? :)

Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg har noen spørsmål om aksjer:

 

- Er det en minstealder for å kjøpe/selge aksjer?

- Finnes det gode sjanser for å tjene penger over tid?

- Hvilke steder på nettet er nyttige å lese hvis man vil vite grunnleggende ting om aksjemarkedet?

 

På forhånd takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må være 18 for å handle aksjer, men med samtykke fra foreldre lar enkelte banker deg selge og kjøpe aksjer, tror nordnet er en av disse.

 

Ja det finnes gode sjangser for å tjene penger over kort tid, på samme måte som at det finnes gode sjanser for å tape penger over kort tid.

 

Jeg synes http://www.amazon.com/Little-Still-Market-Books-Profits/dp/0470624159/ref=la_B000APHNTQ_1_1?ie=UTF8&qid=1357158480&sr=1-1 er en fin bok som forklarer hvordan aksjemarkedet fungerer, du trenger ikke følge systemet som forfatteren forklarer i boka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken tjeneste brukere dere for aksjekjøp? Har nylig opprettet en VPS-konto i min bank (Sparebanken Møre) som tydeligvis går gjennom et DNB-opplegg.

 

Har ikke kjøpt mange aksjer og har heller ikke planer om å sitte å stirre på de døgnet rundt - ser mer på det som Lotto :-) Problemet er at de tar 95kr i kurtasje (både for kjøp og salg), så må jo i utgangspunktet ha noen tusen i aksjer for å kunne tjene noe av og til. Har kjøpt 10 Norwegian-aksjer og må jo vente til neste år (dersom oppgangen fortsetter slik som den har gjort de siste 12 månedene) for å gå i null :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...