festen Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 http://www.hegnar.no/okonomi/article706297.ece Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Du kan velge kurtasjetype nå. 39kr og 0.1% tror jeg det er for de som handler smått og ofte. 9kr den første måneden. 9kr de første 3 månedene var nå det jeg hadde =) Endret 29. september 2012 av MongoMan Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Hva tror dere? Jeg kjøpte alt for dyre Funcomaksjer. Er det da smart av meg å kjøpe fler om kursen når 2 kroner igjen for å senke gjennomsnittsprisen per aksje? Lenke til kommentar
zulo Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ikke lurt, hvis du da ikke har stor tro på funcom. Kan like godt bruke de penga på en annen aksje som er i stigende trend og som vil gi deg fortjeneste. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 (endret) Mens enkelte energiselskaper bare går opp og opp har Fortum Corp. bare gått ned, kjøpte defor endel aksjer der i denne uken. Liten tro på at de skal særlig lengre ned. Uansett så er P/E og utbytte rimelig hyggelig nå. Vannkraftverk er kjent for å være pengetrykkere og her får man det på billigsalg. Endret 29. september 2012 av Wisd0m Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg har liten tro på energi fremover. Jeg har filosofert litt over utviklingen i det siste. Jeg tror det er få politiske grep som skal til før pengene strømmer inn i USA, fra nærmest hele verden. Det må nødvendigvis presse opp dollaren. Det kan være at Romney blir valgt, helt i innspurten av valgkampen. Han fremstår som usedvanlig rolig. De siste 11 årene har dollaren vært svak. Det er historisk sett komme et 5 års rally i dollaren nå. Den utstrakte optimismen fra JF, og satsing i forhold til Seadrill i USA tror jeg kan være tiltak eller satsninger som er ment som å overføre aksjeverdier på andre, mer enn å virkelig satse. Endret 1. oktober 2012 av festen Lenke til kommentar
zulo Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Er det noen teori man kan bruke for å tolke kursen foran en q3 nyhet? F.eks copeinca, ser kursen går ned nå men det er små kjøp/salg, er det bare småinvestorene som selger fordi kursen begynte å gå ned? Vanligvis er det en del poster på 1000 eller mer som kjøpes/selges (nå i det siste og da har kursen gått opp sakte men sikkert). Lenke til kommentar
nomers Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hei! Har nylig fattet stor interesse innenfor aksjemarkedet og vurderer å sette inn 50 000 kr til daytrading. Har funnet en slags taktikk som fungerer med lekepenger, men usikker på hvordan dette vil fungere i realiteten. Det jeg gjør er å sette 10k inn i et selskap som har gått minimum 8 % eller mer ned i løpet av dagen, og selger når/hvis kursen stiger i løpet av dagen, eller i løpet av de nærmeste dagene. Har hatt stor suksess med aksjer som ECHEM, Itera, JSHIP, PSI Group, og nå nylig Songa offshore. Er dette noe som virkelig kan utføres mtp. omsetning og lignende? Lenke til kommentar
advert Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Med 10k som arbeidskapital er kurtasjen din snaut 0,8% pr gjennomførte trade forutsatt "Mini" hos Nordnet så det må du ta med i beregningen. Med den taktikken som eneste kriterium for dine trades er det overhengende risiko for at du før eller senere treffer midt i en "dead cat bonuce" og får deg en real tur nedover. Endret 22. oktober 2012 av advert Lenke til kommentar
nomers Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Fullt klar over at jeg trolig kommer til å møte flere døde katter over tid. Er også klar over kurtasjen som ikke registreres i "lekepenge-varianten". Likevel med påregnet kurtasje på 50 kr på hvert enkelt kjøp eller salg, så har porteføljen gått 12 500,- i overskudd på fire børsdager (ons-man). Det jeg er redd for, er at jeg ikke får solgt når jeg ønsker! Noen tanker angående dette? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Daytrading, robothandel o.l. burde ikke ha eksistert og tilfører ingen muligheter for selskaper. Her i gården går det emisjoner og langtidseie! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg kan forsåvidt være enig i at robothandel kanskje ikke tilfører aksjemarkedet noe særlig, men daytrading er jo ekstremt viktig for å skape nok likviditet i aksjemarkedet. Et velfungerende annenhåndsmarked gjør førstehåndsmarkedet (emisjoner) mye mer attraktivt. 1 Lenke til kommentar
advert Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Skal du daytrade må du gjøre det i aksjer med god likviditet. Sitter selv med en post jeg kjøpte for leenge siden som jeg sliter stygt med å bli kvitt igjen pga lav aktivitet i aksjen. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hvor kan jeg kjøpe utenlandske aksjer (nyse)? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Du kan feks handle gjennom Nordnet dersom du skal handle på NYSE. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Long NAS Short SAS Den tror jeg kan være lur i årene fremover Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Ja, skal ikke se bort i fra det. Forstår nesten ikke hvordan Bjørn får finansiere sine enorme innkjøp. Har egentlig ikke prøvd å finne ut av det heller. Hva tror dere om Borregaard på sikt? Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Må norske statsborgere med norsk adresse benytte seg av norske aksjemeglere? Hvis ja vil jeg nok opprette en konto på Nordnet og skaffe en valutakonto for USD. På Nordnet står det under vilkår for valutakonto at "Når du har aktiverte valutakonti er du selv ansvarlig for å registrere eventuelle vekslinger". Vet noen hva som menes med dette (registrere hvor og til hvem)? Endret 27. oktober 2012 av onkeljubalong Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Ok. Kunne man forutse den sjuke økningen av verdi hos Petrolia E&P Holdings? http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?exch=ose&menuCtx=1.1.16&newt__ticker=PDR&newt_graph-stock_tab=12months Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Ok. Kunne man forutse den sjuke økningen av verdi hos Petrolia E&P Holdings? http://www.oslobors....ck_tab=12months Antall aksjer har forandret seg. Verdien er omtrent den samme som for 1 uke siden. Endret 29. oktober 2012 av Stoop kid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå