Boneraw Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hvis noen har en kjøpsordre på samme/større volum går det fint! På nordnet vil du alltid få høyest mulige pris som er i markedet, det vil si at hvis du ved et uhell taster feil pris, så vil aksjene selges til høyeste mulige salgspris uansett Endret 4. september 2012 av Boneraw Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Tenkte at hvis det er mulig så kan man kjøpe 1 aksje til 15 kr når kursen er på 20 kr. Dette vil trigge mange stopp-losser slik at aksjen stuper nedover. Etter stupet kan man laste opp med alt man har og vente på at den går opp igjen.. eller funker ikke denne strategien? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Ville du solgt en aksje tl 15 kr hvis kursen er 20 kr? Endret 4. september 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Tenkte at hvis det er mulig så kan man kjøpe 1 aksje til 15 kr når kursen er på 20 kr. Dette vil trigge mange stopp-losser slik at aksjen stuper nedover. Etter stupet kan man laste opp med alt man har og vente på at den går opp igjen.. eller funker ikke denne strategien? Det du ønsker å gjøre kalles markedsmanipulasjon. Din strategi vil ikke fungere av den enkle grunn at du ikke får kjøpt én aksje til 15 kroner, hvis kursen er 20 kroner så vil ikke din kjøpsordre på 15kr ha noen effekt overhodet. Det finnes dog mer avanserte strategier for markedsmanipulasjon. Både din (sett at den kunne fungert) og de mer avanserte (en del kan fungere) har én ting til felles: De er ulovlige. Så dersom din plan i aksjemarkedet er å prøve å finne strategier for markedsmanipulasjon kan du like gjerne slutte med det - det er straffbart. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Markedsmanipulasjon skjer jo hver dag på Oslo Børs. Det er det robotene driver med, imo. Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hvis man først kjøper en aksje til 20 kr og deretter selger den til 15 kr, vil det i teorien funke da? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det kommer jo an på hvor mye den handles, som regel er det ikke så mange som kjøper bare denne ene aksjen, de kjøper gjerne 1k, i så fall vil din ene bare gi kjøperen veldig liten rabatt. Med mindre du selger aksjen til deg selv, i så fall er vi inne på aksjemanipulasjon som er nevnt. Det forutsetter fremdeles at det ikke er noen kjøpere på +15kr, og at markedet faktisk tror aksjen har mistet verdi (noe det som regel ikke gjør når man snakker så små handler) Husk at du må kjøpe en aksje med høy omsetning for å få solgt den igjen, med mindre du har planer om å investere langsiktig. Forøvrig, AksjeNM (fiktiv portefølje) skjedde dette du snakker om, en person kjøpte en virkelig aksje billig, og solgte den veldig høyt, slik at kursen ble endret i noen minutter, mens prisen var høy, solgte han sin fiktive porteføllje med massiv fortjeneste. Han vant aksjeNM, men ble senere fratatt seieren grunnet at børsen fant han skyldig i aksjemanipulasjon. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hoysann. Jeg ser at børsen ligger på 446 nå, og at den har vært på over 500 før krisen i slutten av 2008, og at den var helt nede i 188 i 2009. Kommer vi til å gå over 500 igjen i år, og hva er det høyeste og laveste som noengang har vært målt? http://bors.e24.no/e24/portal/e24no/instrument?ticker=OSEBX.OSE Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Green Reefers er nå omgjort til Transit Invest, et selskap med særdeles lite aktivitet og en nåværende aksjekurs på 0,07 kroner. Hva er sansynligheten for at de får dette selskapet på beina igjen og at kursen stiger? Aksjen har falt jevnt og trutt i flere år og er nå på et lavmål. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tjent 10 % på BULL GULL DNM på Oslo Børs på 1-2 måneder nå! Meget fornøyd, lurer på om jeg skal selge meg ut nå. Alt kan jo snu eller dollaren stupe, som visker vekk profitt. Skulle bare ha lagt inn mer penger der hehe. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Å investere i selskaper med gjeld i amerikanske dollar, kan være en god idé nå. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Er det en god og oversiktlig oversikt over firmaer innenfor kategorier? Slik at hvis jeg tror en spesiell næring vil vokse og jeg vil investere i det, så blir det lettere å finne ut hvilke firmaer som driver med det. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Hva tror folket om å investere i sølv nå? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Hva tror folket om å investere i sølv nå? Tror nok det er smart. Vis du har 1-2 år perspektiv Ligger ann til "Gull kryss" på sølv. Når 50MA krysser 200MA. Rent teknisk pleier det å bety starten på et nytt bullmarked. Endret 21. september 2012 av MKej 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) enten er sølv alt ferdig og dette er som de 3 tidligere toppene i grafen eller så er det siste runde, med blow off topp. Det at Seadrill og visse nærmest gratulerer seg selv på forhånd for å sitte på rett hest kan kanskje være en indikasjon på at det er de siste rundene det spilles til dans før dollaren kommer i et slags inflasjon case, med en voldsom økning i seadrill frem til 2015. Uansett er det farlig og ta ting på forskudd. Jeg syns det er en høyre bølge på vei. Romney, Solberg .Og det tror jeg egentlig burde bety sterk dollar og svakt sølv. Endret 25. september 2012 av festen 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Heisann, noen som har noen tips til aksjehandel? Nyttige sider o.l. Har nettopp laget meg en konto på nordnet. Har lagt inn 2k og kjøpt noen Subsea7 aksjer, men vil gjerne lære litt mer før jeg setter mer penger inn. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (39*2)/2000*100%=3,9% Pass på kurtasjespøkelset! Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Subsea generelt som marked ser hvertfall ut som en solkinnshistorie med eventyrlig vekst om dagen og enda mer i vente. Men hva dette igjen har å si for aksjeprisene vet jeg lite om, da jeg er nybegynner, men har lært såpass at stor vekst ikke nødvendigvis betyr stor fortjeneste og høyere aksjeverdier for selskapene. Men subsea selskaper som klarer å øke fortjenestene og samtidig vokse vil vel kanskje være noe å satse på? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) (39*2)/2000*100%=3,9% Pass på kurtasjespøkelset! Er det ikke 0.05% Nordnet tar i kurtasje for normalbrukere? Endret 26. september 2012 av eleNerf Lenke til kommentar
zulo Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Du kan velge kurtasjetype nå. 39kr og 0.1% tror jeg det er for de som handler smått og ofte. 9kr den første måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå