guttorm Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Bare finn prislisten på nordnet, så ser du hva det koster. Normalt er vell kurtasjen 95 kr. Den kan også variere etter hvilken type kunde du er, eller hvor mange handler du gjør. Husker en gang jeg solgte en post for veldig lite penger, da ble kurtasjen mindre enn 95, og var antagelig prosent av noe. Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) edit: se der, ja! Da blir prisen noe helt annet. Men, handler for 1500NOK av gangen er ikke verdt forsøket engang. Endret 13. august 2012 av Dr.Pepper Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Nordnet har forskjellige kurtasjer man kan velge mellom. 39 kr eller 0,10% for "mini" kan spare deg noen kroner hvis det blir mye småhandling. https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/pricelist.html Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Kurtasjesammenligning: http://aksjebloggen.com/den-store-kurtasjeundersokelsen-2011/ Lenke til kommentar
zulo Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Fikk svar fra nordnet, jeg hadde nykunde rabatt ut august. Hadde 600kr etter tap på funcom, inne på nordnet kontoen så jeg testet et kjøp av Rec for de pengene Endte på faktisk 5.8kr i + Men den må jo da opp i 20kr+ for at jeg skal nå 0. Uansett idiotisk å kaste bort tiden på så lite kjøp ja, når det først er kurtasjebonus burde man vel gjøre skikkelige handler. Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hvorfor ikke heller papirtrade? Finn frem penn og papir, noter ned ticker, pris, antall aksjer, stoploss og salgslimit. Koster ingenting å trade på papiret. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Fikk svar fra nordnet, jeg hadde nykunde rabatt ut august. Hadde 600kr etter tap på funcom, inne på nordnet kontoen så jeg testet et kjøp av Rec for de pengene Endte på faktisk 5.8kr i + Men den må jo da opp i 20kr+ for at jeg skal nå 0. Uansett idiotisk å kaste bort tiden på så lite kjøp ja, når det først er kurtasjebonus burde man vel gjøre skikkelige handler. Tja er egentlig greit å bruke små summer først. Jeg brukte bare 10k i starten og tapte 25% av pengene men det var verdt det. Man får litt bedre innsikt i hvordan ting fungerer osv Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Merkelig børs stemning for tiden, lav omsetning, lav frykt, mye venting. Om Ben og Mario makes all the right noices i miden av September tror jeg markedet kan ta helt av. Om så skjer, tror jeg på kraftig korreksjon i slutten av førstekvartal 2013. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Virker som alle bare sitter å venter. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Alle sitter og venter ja, ikke så rart mtp. utsiktene i økonomien. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Tja det forandrer seg jo hver dag og alle står å peker i hver sin rettning Feks så var jo fryktindeksen utrolig lav i forhold til den økonomiske utsikten Endret 17. august 2012 av MongoMan Lenke til kommentar
MKej Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 VIX på 15 pleier å bety at toppen er inne: Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 VIX på 15 pleier å bety at toppen er inne: Kan du forklare den litt mer? For oss som ikke er så teknisk inne i dette Lenke til kommentar
MKej Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Petter Warren har en fin forklaring på VIX: http://www.peterwarren.no/2009/08/vix/ Ellers så snakker chartet for seg selv. Historien tilsier at market bruker å toppe ved VIX på 15. Men er jo ingen garanti for det skjer denne gangen Lenke til kommentar
cFc Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Gull opp voldsomt de siste dagene, et dårlig tegn for aksjemarkedet. Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ikke usannsynlig at det fortsetter heller. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Noen som vet om et sted hvor man kan enkelt få opp en liste av aksjer innenfor forskjellige kategorier? For eksempel: Søkeord: Olje Statoil Subsea 7 Aker Solution .... Lenke til kommentar
festen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Selve diskusjonen omkring en gullstandard er litt meningsløs. På den måten at en kanskje skulle tro en slik standard ville bringe endel disiplin i forhold til pengebruken i USA. Egentlig tror jeg ikke det nødvendigvis er tilfelle, hvis det introduseres når prisen på gull er ganske høy. Da vil det sannsynligvis være en relativt lang periode, hvor gull går fra å bli dyrt til billig, samtidig som det trykkes masse penger. Så derfor har nok en eventuell gullstandard relativt liten betydning. Helt meningsløst er det ikke, om det introduseres nå når gull er litt over 1600, men om gull hadde steget til 4-6000 dollar og en sånn standard deretter ble introdusert ville det være totalt meningsløst. Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hvis kjøperkursen til en aksje ligger på 19.9 kr og selgerkursen på 20.1 kr, går det da an å selge en aksje til f.eks 15 kr uten at det automatisk blir 19.9 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå