Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Bare finn prislisten på nordnet, så ser du hva det koster. Normalt er vell kurtasjen 95 kr. Den kan også variere etter hvilken type kunde du er, eller hvor mange handler du gjør.

Husker en gang jeg solgte en post for veldig lite penger, da ble kurtasjen mindre enn 95, og var antagelig prosent av noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra nordnet, jeg hadde nykunde rabatt ut august. Hadde 600kr etter tap på funcom, inne på nordnet kontoen så jeg testet et kjøp av Rec for de pengene :p Endte på faktisk 5.8kr i + :p Men den må jo da opp i 20kr+ for at jeg skal nå 0. Uansett idiotisk å kaste bort tiden på så lite kjøp ja, når det først er kurtasjebonus burde man vel gjøre skikkelige handler.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra nordnet, jeg hadde nykunde rabatt ut august. Hadde 600kr etter tap på funcom, inne på nordnet kontoen så jeg testet et kjøp av Rec for de pengene :p Endte på faktisk 5.8kr i + :p Men den må jo da opp i 20kr+ for at jeg skal nå 0. Uansett idiotisk å kaste bort tiden på så lite kjøp ja, når det først er kurtasjebonus burde man vel gjøre skikkelige handler.

Tja er egentlig greit å bruke små summer først. Jeg brukte bare 10k i starten og tapte 25% av pengene men det var verdt det. Man får litt bedre innsikt i hvordan ting fungerer osv :)

Lenke til kommentar

Selve diskusjonen omkring en gullstandard er litt meningsløs. På den måten at en kanskje skulle tro en slik standard ville bringe endel disiplin i forhold til pengebruken i USA. Egentlig tror jeg ikke det nødvendigvis er tilfelle, hvis det introduseres når prisen på gull er ganske høy. Da vil det sannsynligvis være en relativt lang periode, hvor gull går fra å bli dyrt til billig, samtidig som det trykkes masse penger. Så derfor har nok en eventuell gullstandard relativt liten betydning. Helt meningsløst er det ikke, om det introduseres nå når gull er litt over 1600, men om gull hadde steget til 4-6000 dollar og en sånn standard deretter ble introdusert ville det være totalt meningsløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...