FrihetensRegn Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Oljeprisen faller som en stein. Hvor er "peak oil"? Oslo børs går vel snart nedenom hvis oljen fortsetter slik. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Slik jeg forstår det, er oljeprisen godt senket grunnet at alle land trapper opp olje-eksporten i påvente av en krig i midtøsten. - Da en slik krig ellers ville kjørt oljeprisen til himmels. Bare en teori, skulle likt å hørt noe fra noen som vet mer enn meg om dette. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Mye data blir også holdt skjult eller løyet om. Når er det EUs oljeembargo mot Iran er? 1. juli? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Det hørtes riktig ut, ja. Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Oljeprisen faller som en stein. Hvor er "peak oil"? Oslo børs går vel snart nedenom hvis oljen fortsetter slik. Olje er åpenbart mer i underskudd enn gass, men det er først og fremst den svake dollaren som bidrar til "peak demand" tror jeg. Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg tror det er potensiale for et skikkelig Facebook rally idag. Det kan raskt bli 1-3 % på hele markedet om IPO-en kan bli en hit. Uansett umulig å vite før handelen starter:) Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 General Motors er forøvrig interessant. Sammenlignet med de fleste andre bilfabrikanter har de lite gjeld. Ford har 100 milliarder dollar, Toyota 150 milliarder dollar. GM har bare 14 milliarder dollar i gjeld. Derfor tror jeg de har alle forutsetninger for å bli den ledende bilfabrikanten i USA. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Er ei litta nybegynner i aksjemarkedet, og er egentlig bare interessert i hvordan ting fungerer. Men analyserer dere budsjett og regnskap, samt markedet når dere ser på et selskap? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Analyserer og analyserer. Sjekker om selskaper har nok EK, avkastning og utvikling. Driver man med råvarer er det greit å vite produksjonskostnadene og pris. Andre aksjer har andre viktige nøkkeltall Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Ser ut som om Facebook går på en smell, ned 12% i dag. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det som var interesant når Facebook ble notert var hvor desperat Morgan var for å holde den over 38$. They (bloomberg) said the underwriters had 67 million shares to hold the line at 38 dollars. They are manipulating the stock by holding it up so it doesn’t go under a lot. When they run out of bullets (67 million shares) this thing will be way under 38 Sjekk ut ordrebilde på fredagen Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 La nettop merke til dette bildet på Wikipedia om norsk eksport. Skal jammen si vi er sterkt avhengig av petroleumsindustrien vår. Lurer på hvordan vi skal greie oss når alt dette er borte om 60 år. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Sannsynligvis vil vi se at de andre vokser; når det en dag blir manko på olje. EDIT: Mye kan jo skje på 60 år. Endret 25. mai 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Håper ihvertfall det. Hvis den årlige gjennomsnittlige oljeprisen i 2012 blir høyere enn rekorden den satt i 2011, og enda høyere i årene som kommer, så kan petroleumsindustrien bli en gigantisk del av vår eksportsinntekter. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja. Har det ikke vært for olja og fisken så har vi vært der Hellas er nå Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja. Har det ikke vært for olja og fisken så har vi vært der Hellas er nå Ja, det samme tipper jeg også. Og mot en "Norsk-Hellas" går vi hele veien nå, bl.a krav om så høye lønninger gjør sitt. Ellers så mer uro på markeder: http://e24.no/boers-...ehjelp/20234742 Er med på 24. no aksjekonkurranse men finner ingen oppside, kun downside nå.(har ikke kjøpt noe enda) Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hvor lang tid pleier det gå etter generalforsamling før man får utbytte på aksjene man eier? Og hvor får man pengene? Leste en plass at Statoil deler ut 6,5 per aksje, men har ikke hørt noe i ettertid. Jeg bruker forresten Nordnet. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Utbetalings dato er 30 Mai for Statoil Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja. Har det ikke vært for olja og fisken så har vi vært der Hellas er nå Ja, det samme tipper jeg også. Og mot en "Norsk-Hellas" går vi hele veien nå, bl.a krav om så høye lønninger gjør sitt. Ellers så mer uro på markeder: http://e24.no/boers-...ehjelp/20234742 Er med på 24. no aksjekonkurranse men finner ingen oppside, kun downside nå.(har ikke kjøpt noe enda) Hvordan blir man med i den konkurransen? Kan veldig lite om aksjer, men det høres gøy ut :-) Må man delta med fullt navn? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Mener å huske at det bare kobles opp mot epost. her er link http://aksjenm.e24.no/e24/portal/e24no/game/mygame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå