Dr.Pepper Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Marketwatch.com eller nasdaq.com Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvorfor steg Sevan Marine-aksjen i 15-tiden når meldingen kom 16:05? Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Fordi noen visste at SEVAN hadde fått kontrakt. Det vil si noen visste det før allmenheten. Husk at vi er de aller siste i køen etter informasjon. Vi må stort sett sette vår lit til informasjonen som ligger på internett. Det er hardt å være en bakterie i økosystemet, slik er det hvertfall på OSE. 3 Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) http://finance.yahoo...ource=undefined Effekten med at seadrill har avtatt og tradisjonelle bluechip selskap har økt i verdi har pågått en stund nå, det jeg omtalte for en stund siden har absolutt slått til. En sterkere dollar kan potensielt bedre profittmarginene i disse bluechip selskapene på grunn av lavere råvarekostnader, og det kan være en defensiv investeringsmulighet på grunn av eksponeringen mot potensielt svakere utviklende markeder som da vil få høy inflasjon i prisen på slike "dollar produkter", uten at det går utover etterspørselen noe særlig. Det jeg først og fremst har lært av å reise er at dollaren er kongen (alle som bor i utviklingsland vet valutaen deres før eller senere kollapser og at det er dollar som gjelder) og motsyklisk til utviklingsland og andre land slik som BRIC med horribel pengepolitikk og sånn statistisk sett er det på høy tid med et bull-marked i dollaren. Endret 29. mars 2012 av festen Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Burde man selge seg ut av Seabird nå? Ser det går jevnt nedover (litt opp i dag). Var jo maks uheldig å kjøpte på topp. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Fordi noen visste at SEVAN hadde fått kontrakt. Det vil si noen visste det før allmenheten. Husk at vi er de aller siste i køen etter informasjon. Vi må stort sett sette vår lit til informasjonen som ligger på internett. Det er hardt å være en bakterie i økosystemet, slik er det hvertfall på OSE. Dette grenser vel til insidehandel? Sikker på at dere ikke bare har vært litt trege med å plukke opp informasjonen? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Du tror at innsidehandel ikke er stort...? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Dette som "NON" holder på med for øyeblikket... Hvor "kosher" er dette? http://hopey.netfond...aper=FUNCOM.OSE Er dette en form for manipulasjon? Jeg følger Funcom-aksjen ganske nøye, og ila. de siste 3 børsdagene så har "NON" foretatt slike kjøp ved kanskje 10 anledninger. Endret 2. april 2012 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Halloys. Noen her som vet eksakte regler som er gjeldende for utbyttebetalinger? Er det før selve generalforsamlingen du bør kjøpe deg inn i et selskap for å være med på utbytte betalingene eller andre viktige datoer? Det står ikke helt konkret hvis du søker rundt på overnevnte Lenke til kommentar
MKej Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Halloys. Noen her som vet eksakte regler som er gjeldende for utbyttebetalinger? Er det før selve generalforsamlingen du bør kjøpe deg inn i et selskap for å være med på utbytte betalingene eller andre viktige datoer? Det står ikke helt konkret hvis du søker rundt på overnevnte "Beslutningen om at et selskap skal utbetale utbytte behandles av generalforsamlingen etter forslag fremmet av styret. Som regel må du eie selskapets aksjer ved børs-slutt samme dag som selskapet avholder generalforsamling. I enkelte tilfeller kan også generalforsamlingen beslutte at utbyttet tilfaller aksjonærer som har eid aksjer i selskapet på en spesifikk dato forut for selve generalforsamlingen. Sistnevnte tilfelle er imidlertid sjeldent." Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Burde man selge seg ut av Seabird nå? Ser det går jevnt nedover (litt opp i dag). Var jo maks uheldig å kjøpte på topp. Hva kjøpte du på? 70-80 øre? Selv kjøpte jeg meg opp til en snittkurs på 56øre og taper nå penger. Med mye gjeld og båter uten kontrakter (har ikke oversikt over hvilke) er det mye usikkerhet rundt dette selskapet. Men med ny CEO og CFO (hvor begge to skal være dyktige karer), samt at selskapet hittil har inngått avtaler for mer en selskapets børsnoterte verdi hittil i år, har jeg troen på dette selskapet. Tror det fortsatt skal være mulighet for å doble pengene sine, selv for de som kjøpte over 50 øre. Jeg skal ikke selge med det første, men synker kursen betydelig vil jeg vurdere å kjøpe 60 000 nye aksjer. Spørs da hva som får kursen til å synke. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Klarte den prestasjonen å kjøpe på 76-øre. Ser ikke lyst ut, men har ikke mista troen helt enda. Er bare redd for å sitte for lenge også går plutselig alt til helvette. Klarte å selge meg ut av IGE dagen før aksjen falt med ca 50%, så der hadde jeg "flaks". Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Grunnen "pre-order start" gjør Funcom det bra på børsen i dag, det er digg 3 Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Grunnen "pre-order start" gjør Funcom det bra på børsen i dag, det er digg Amen til det Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Klarte den prestasjonen å kjøpe på 76-øre. Ser ikke lyst ut, men har ikke mista troen helt enda. Er bare redd for å sitte for lenge også går plutselig alt til helvette. Klarte å selge meg ut av IGE dagen før aksjen falt med ca 50%, så der hadde jeg "flaks". Om du skal sitte lenger ville jeg kanskje kjøpt ned prisen litt.. Virker som at den ikke vil under 50 øre.. Sluttet på 54øre i dag.. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Har brent meg på å snitte ned tapere før, og prøver ikke å gjøre det med mindre jeg har sterk fundamental tro på aksjen. Har ikke lest om Seabird, men på generell basis ville jeg tenkt meg om. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Kommer ikke til å gjøre det. Men holder meg inne med håp (og en liten tro) på at den skal stige igjen. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Har brent meg på å snitte ned tapere før, og prøver ikke å gjøre det med mindre jeg har sterk fundamental tro på aksjen. Har ikke lest om Seabird, men på generell basis ville jeg tenkt meg om. Jeg har troen (halleluja!) på at den skal over krona i 2012 Men alle må forstå at dette er en høyrisikoaksje. Om man er usikker skal den selvsagt ikke snittes ned. Endret 3. april 2012 av Mr. Purple Lenke til kommentar
zulo Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Tror dere funcom har satt seg over 21.5 nå eller kan den dippe ned igjen litt? Endte visst på 22.3 i dag etter å ha stått rundt 19-21 en stund. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Jeg tror den vil fortsette oppover ila. de neste børsdagene (bare basert på forholdet mellom bud/tilbud), så jeg tror ikke kursen har satt seg noe sted ennå. Er rimelig sikker på at den ikke dupper under 21.5 igjen i hvert fall. Funcom skal vise frem spillet på PAX i påsken, som mest sannsynlig vil generere (positiv) presseomtale. Muligens også derfor det blir handlet så mye... EDIT: http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/article688095.ece Endret 4. april 2012 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå