Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Klarte å bæsje på leggen igjen jeg. La inn salg på Funcom på 20,5 på mandagen i håp om at den skulle stige litt og så synke igjen (som den har gjort en stund). Så kommer selvfølgelig nyheten dagen etter som jeg ikke fikk med meg tidsnok som gjør at aksjen stiger.

 

Tjente et par tusen på den, men nå er spørsmålet. Skal man bite i det sure eplet å kjøpe seg inn og håpe det går bra på presentasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn sålenge alt går rett vei, tror jeg Funcom aksjen mer eller mindre bare vil stige fremover nå. Spillet melder om bra salg på Amazon's bestselgerliste, det er 2 1/2 måned til release og forventningene øker, pax kommer og vil forhåpentligvis gi positive resultater.

 

Nei det er lite som tyder på noe annet enn økning fremover, heldigvis :) Spørsmålet blir dog hvor mye, jeg er faktisk veldig usikker på hva den vil være innen releasemåned, personlig tipper(og håper jeg) et sted mellom 25-30.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg satt lenge å vurderte å kjøpe meg inn i Funcom før jul, da den lå nede på 6-7kr. Men svak som jeg var, så beholdt jeg pengene i banken:/ Jeg får vente til neste spill skal lanseres, tør ikke å gå inn nå.

 

Kjører dere med stopp-loss på denne?

Nei, aksjen har falt opptil 10-20% intradag uten noen god grunn. Stop-loss gjør da at du taper penger. F.eks kjøpte jeg noen aksjer på 5,23 i August fordi det var noen som hadde stop-loss på aksjene sine og den ble utløst, som igjen utløste andres stop-loss. 3 dager før/etter var kursen 7kr.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som er klare for å shorte dritten ut av KOA på tirsdagen? skal bli nydelig, ser svært lovende ut med tnke på risk/reward. Kortsiktig riktignok.

Har ikke KOA akkurat truffet bunnen på den stigende trenden - noe som vanligvis tilsier at aksjen skal rett opp?

post-9522-0-73313300-1333961715_thumb.png

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg satt lenge å vurderte å kjøpe meg inn i Funcom før jul, da den lå nede på 6-7kr. Men svak som jeg var, så beholdt jeg pengene i banken:/ Jeg får vente til neste spill skal lanseres, tør ikke å gå inn nå.

 

Kjører dere med stopp-loss på denne?

Er nok fint mulig å tjene noen kroner til på den. Personlig våger jeg ikke se forbi 30,- enda, men med såpass mange nyheter og PR-hype som vil komme fremover så ser jeg ikke borti fra enda høyere kurs fremover. PAX er jo ferdig nå så de har fått unnagjort en god del PR nå i påsken, skal bli morsomt å se se hvordan markedet liker det.

 

Ikke minst så vil jo også både beta og salgstall begynne å dukke opp snart siden det ble åpnet for salg av TSW tidligere i uken.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som er klare for å shorte dritten ut av KOA på tirsdagen? skal bli nydelig, ser svært lovende ut med tnke på risk/reward. Kortsiktig riktignok.

Har ikke KOA akkurat truffet bunnen på den stigende trenden - noe som vanligvis tilsier at aksjen skal rett opp?

 

Hvis du zoomer litt ut vil du oppdage at det er en stigende wedge, generelt sett er dette et bear-signal. Det skal sies at det ble tradet på farlig lite volum de siste dagene så det er noe usikkert. Aksje kan for all del sprette opp, men du bør være mulig å oppdage nokså tidlig, med andre ord risk/rewarden er meget god.

 

Skal prøve å legge ved et bilde som illustrerer det jeg mener.

 

Algeta er også en god tradingkandidat den kommende uken, men da ville jeg kjøpt, ikke shortet.

post-221890-0-02860100-1333979552_thumb.png

Lenke til kommentar

@daddydoug det er da ingenting "rising" med det triangelet du har tegnet med røde streker, den øverste delen av triangelet peker nedover.

 

Hvis jeg først skulle sett noe på det, så ville jeg sagt et så ut som en vimpel...

 

Tar alt jeg har sagt tilbake, ser ut som den skal opp til 2,50 kroner.. :(

Lenke til kommentar

Er det de første aksjene du kjøpte som går først ut? altså ved salg.

Hvis jeg har 600 aksjer i Funcom fra kurs 8.00, er det da noen grunn til å ikke selge de 600 først for så å bruke pengene fra det salget til å kjøpe mer på f.eks 20(hvis vi sier at det var mulig å få til den kursen). ?

 

Det vil vel bli mer ryddig for selvangivelsen osv hvis du bare har aksjer fra 1 kurs om gangen?

Lenke til kommentar

Er det de første aksjene du kjøpte som går først ut? altså ved salg.

Hvis jeg har 600 aksjer i Funcom fra kurs 8.00, er det da noen grunn til å ikke selge de 600 først for så å bruke pengene fra det salget til å kjøpe mer på f.eks 20(hvis vi sier at det var mulig å få til den kursen). ?

 

Det vil vel bli mer ryddig for selvangivelsen osv hvis du bare har aksjer fra 1 kurs om gangen?

Selvangivelsen er bare aktuell mtp realisering med mindre du har formue.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...