Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man vet ikke hvilke fond som vil slå indeksene, så det er ikke bare å velge dem.

Delvis uenig med deg der, det går an å gjøre litt research på fond også, og det finns rangeringer på de forskjellige fondene og hvilke som har slått indeks.

Men historisk avkastning gir ikke automatisk den samme avkastningen i framtiden.

Lenke til kommentar

De er vel priset fantastisk høyt i utgangspunktet. Ser derimot ikke bort i fra stigning første tiden de ligger ute på grunn av hype, men jeg synes risikoen virker for stor der. Facebook kommer neppe til å bli noen doblingskandidat på kort sikt.

Ser man i forhold til Apple, så har Apple steget 50 % på snaut 3 mnd. Jeg tror før Facebook kan falle såpass på 3 mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig peiling. Men Facebook ser mer ut som en boble enn for eksempel Apple ja. De vil nok ikke miste brukerbasen sin med det første, men ser ikke hvorfor aksjen deres skal stige noe særlig fremover.

Noen som vet hvorfor Apple har steget så sykt i det siste? Og, tror man den trenden fortsetter? I så fall, hvorfor?

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om "pennystocks" ?

Har sett for meg noen aksjer som koster veldig lite nå og jeg tenker langsiktig.

Er relativt ny i gamet... De aksjene jeg har sett for meg er aksjer som har gått ned veldig mye de siste 5 årene med utsikter for å gå opp de kommende årende.

Blant dem er golden ocean..

Hørt at det er av og til man kan bli "lurt" ? Kanskje mer på det amerikanske markedet, men tenkte det var greit å nevne. Åssen aksjer bør man være forsiktig med sånn sett?

Lenke til kommentar

Jeg ville siktet meg inn på noen få selskap - det er lettere å lese seg opp godt på 2-3 selskap enn 10-12. Da har man full oversikt over når de legger ut kvartalstall, og samtidig vil man raskere se hvordan markedet responderer på forskjellige nyheter.

Lenke til kommentar

Hvordan går man egentlig frem for å shorte? Her kan man tjene sykt mye penger!

Analytikerstanden tror John Fredriksens Frontline kommer til å stupe på børs fremover, skriver Finansavisen torsdag.

Ifølge nyhetsbyrået Bloomberg opererer 11 av 11 meglerhus med en salgsanbefaling på aksjen, og shippinganalytikerne mener at fallpotensialet er stort.

Mest pessimistisk er som vanlig Ole G. Stenhagen i SEB Enskilda. Han har i følge Bloomberg et kursmål på Frontline-aksjen på 8,50 kroner, og mener aksjen skal ned hele 80 prosent fra dagens nivåer.

Ingen av de norske shippinganalytikerne tror nå at Frontline er verdt mer enn 17 kroner.

John Fredriksen-aksjen er imidlertid opp 92 prosent de siste 3 månedene og omsettes torsdag til 41,81 kroner - ned 4 prosent.”

Kilde: URL-lenke

PS! Er det noen av dere som bruker program til å følge og handle aksjer med? I såfall, hvilken alarmer har dere satt på?

Endret av Dr.Pepper
Lenke til kommentar

Tok til meg rådene før jeg kjøpte :) Første gang jeg kjøper, men har lest en del. Men må nok bare prøve i praksis for å erfare! Målene er i hvertfall langsiktige.

Jeg ser stort sett bort fra aksjetips fordi jeg ikke vil følge flokken og satser heller på aksjer jeg selv har tro på og som viser en potensiell bra kursendring framover.

Om det er linker jeg kan lese så kjør på! Blir jo aldri utlært og jeg har masse å lære.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mye å hente på å gjøre fundamental analyse av små firmaer som har fått lite oppmerksomhet, finne de som ser waaaay underpriset og satse på en 4-5 av disse. Eller så kan man gå for aksjer med børsmeldte innsidekjøp. F.eks KOA som hadde endel innsidekjøp på ca 1,70 står nå i 2kr. Eller Funcom på 3,50 på høsten 2010 (står nå i 18kr).

Står det noe positivt om en aksje på f.eks hegnar.no, så er det gjerne etter en lengre oppgang og gjør at gevinsten blir vesentlig lavere i forhold til risikoen. For aksjer som Statoil, så er det aksjer som er så gjennomanalysert at jeg hadde holdt meg unna.

Lenke til kommentar

Ingen av de har vel vært like store (eller i nærheten) som Facebook?

Det var heller ikke poenget. Jeg tror at det er begrenset hvor lenge folk bruker slike tjenester (og spesielt hvor mye). Går antall ganger brukerne besøker siden ned vil også reklameinntektene falle.

Det skal sies at aksjen ikke passer spesielt godt inn i min tankegang, da jeg hovedsaklig investerer i ting folk må ha. Energi, forsikring og mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er utrolig lett å miste troen på en aksje...

Kjøpte NAUR for 6,67 for et par uker siden og må si det er en jalla-aksje med tanke på store svingninger. Endte opp med å kjøpe litt mer på 6,05 på fredag, og det ser ut til å ha truffet relativt bra.

Har også litt KOA kjøpt for noen uker siden til 1,73. Har tro på at både NAUR og KOA er doblingskandidater, men er veldig usikker på hvor lenge jeg skal sitte med aksjene. Har strengt tatt god erfaring med å bare sitte bom stille i en aksje (Funcom) og lurer på om samme strategi er det riktige her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...