Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke dårlige handler, heller ungått dem som faktisk ble gunstige :whistle:

 

blant annet SBX - sevan marine og funcom. Etterpåklokskap regjere :new_woot:

Du kan tenke jeg er fornøyd med at jeg måtte selge 13k Funcomaksjer til ca 4,50 for rundt 1,5 år siden (skulle kjøpe hus).

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

ikke dårlige handler, heller ungått dem som faktisk ble gunstige :whistle:

 

blant annet SBX - sevan marine og funcom. Etterpåklokskap regjere :new_woot:

 

Jeg solgte Noreco på 6,5 rett før den gikk i været nå nettopp. Tror jeg holder meg til kun utbytteselskaper etterhvert, så jeg slipper å være avhengig av gjetning for å få en god gevinst.

 

Man blir helt gal av å prøve og følge med på f.eks. oljeletingselskaper. Mens leteboringen pågår skyter kursen i været uten offisielle nyheter, og man aner ikke om det er psykologien i markedet eller innsidehandel på funn som trigget det.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal legge aksjehandlinga på hylla.

 

Har vurdert sbx leenge, men har ikke turt å gå inn. Når jeg først gjør det så klarer jeg å gjøre det på et tidspunkt når de er på det høyeste på flere måneder. Hadde håpa de skulle stige litt til.

 

Pengene til investeringen fikk jeg av å selge Thin Film aksjer. Samme dagen som jeg gjør det så stiger de, samme gjør de i dagene etter og. Thin Film aksjene er mye høyere nå enn når jeg kjøpte de i desember. Fy faen så skuffende og dum jeg føler meg nå. Men men, ingen kunne visst de skulle stige som faen den dagen.

 

Bittert.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal legge aksjehandlinga på hylla.

 

Har vurdert sbx leenge, men har ikke turt å gå inn. Når jeg først gjør det så klarer jeg å gjøre det på et tidspunkt når de er på det høyeste på flere måneder. Hadde håpa de skulle stige litt til.

 

Pengene til investeringen fikk jeg av å selge Thin Film aksjer. Samme dagen som jeg gjør det så stiger de, samme gjør de i dagene etter og. Thin Film aksjene er mye høyere nå enn når jeg kjøpte de i desember. Fy faen så skuffende og dum jeg føler meg nå. Men men, ingen kunne visst de skulle stige som faen den dagen.

 

Bittert.

Hvorfor vil du kjøpe en aksje som har steget nesten 200% ?

Ingen klarer og selge på topp. Etter du har solgt en aksje er det best og legge den bak seg. Slett den fra watchlista, ikke tenk over hvor mye du KUNNE ha tjent nå vis du har holdt den.

 

I aksjemarkedet er du din egen verste fiende

 

Selv holder jeg meg langt unna penny stock som SBX. Er jo livsfarlige aksjer. Vet jo aldri om de stiger 30% eller faller 30% neste dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje watchlista som er verst, for der blir man konstant minnet på hva man kunne ha gjort. Samtidig må man nesten ha noen av aksjene der. Kanskje aksjene faller unødvendig mye i markedsverdi i "krisetidene", eller noe fundamentalt forandrer seg.

Endret av Stoop kid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke dårlige handler, heller ungått dem som faktisk ble gunstige :whistle:

 

blant annet SBX - sevan marine og funcom. Etterpåklokskap regjere :new_woot:

Du kan tenke jeg er fornøyd med at jeg måtte selge 13k Funcomaksjer til ca 4,50 for rundt 1,5 år siden (skulle kjøpe hus).

 

Så, huset har hatt mindre verdiøkning enn aksjene..? Tvilsomt.

Lenke til kommentar

ikke dårlige handler, heller ungått dem som faktisk ble gunstige :whistle:

 

blant annet SBX - sevan marine og funcom. Etterpåklokskap regjere :new_woot:

Du kan tenke jeg er fornøyd med at jeg måtte selge 13k Funcomaksjer til ca 4,50 for rundt 1,5 år siden (skulle kjøpe hus).

 

Så, huset har hatt mindre verdiøkning enn aksjene..? Tvilsomt.

 

Funcom-aksjene går for over over 20-kr nå. Tror ikke verdien på huset hans har mer enn firedoblet seg på den tiden.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du kjøpe en aksje som har steget nesten 200% ?

 

Hadde vurdert den lenge. Så steg den (doblet seg vel), jeg regnet med at den ikke kom til å stige noe mer på en stund, ikke spesielt mye i hvert fall. Så steg den enda mer, og jeg fattet ny interesse men stod av fordi jeg regnet med det samme. At den ikke kom til å stige noe særlig, så steg den vel en eller to ganger til etter det og jeg lot meg rive med, dum som jeg er.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du kjøpe en aksje som har steget nesten 200% ?

 

Hadde vurdert den lenge. Så steg den (doblet seg vel), jeg regnet med at den ikke kom til å stige noe mer på en stund, ikke spesielt mye i hvert fall. Så steg den enda mer, og jeg fattet ny interesse men stod av fordi jeg regnet med det samme. At den ikke kom til å stige noe særlig, så steg den vel en eller to ganger til etter det og jeg lot meg rive med, dum som jeg er.

Vet akkurat hvordan det er. Lekte med tanken om å kjøpe aksjen i fjor da den lå på rundt 4-5kr, men hadde ikke tru på at det skulle stige noe særlig.

 

Jeg kan vente leeenge før jeg kjøper en aksje, men med min flaks synker den i verdi rett etter at jeg har kjøpt. Skjedd et par ganger hvertfall. Skjedde med Marine Harvest, Telenor, RCCL og Hydro. Fikk panikk og solgte meg ut. Da steg de igjen. Nybegynnertabber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...