Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde forventet 10% ned på slutten av dagen og 20% ned som low. Ser ut til å bli 15% ned som low og kanskje 5% ned på slutten av dagen.

 

Greit å ta med seg at de også meldte om 750k beta signups, mot AoC sine 500k 6. februar 2008. AoC meldte 1000k 13. mai 2008 og 700k salg 30 juni. Hvis TSW skulle doble antall beta signups og så selge 70% av dette tallet (samme som AoC gjorde), så vil det tilsi salg på ca 1 mill innen 30 juli. De er da på vei rett mot target scenarioet som gir 0,5mrd i overskudd de første 12 månedene.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Mye penger har dere satt i Funcom? Vurderer å "satse" 10k

 

Jeg har puttet inn 17k for lenge siden, samt 6k i dag, mitt første aksjekjøp så jeg kan ikke gå amok heller. De er tilsammen verdt veldig mye mer i dag selvsagt.

 

Du bør ihvertfall abselutt kjøpe deg inn nå hvis du tenker på det, det skal mye til for at aksjen ikke går annet enn oppover totalt sett inntil juni.

Lenke til kommentar

Mye penger har dere satt i Funcom? Vurderer å "satse" 10k

18k aksjer til 7,26kr

 

Jeg ser på nedsiden som rimelig begrenset og oppsiden veldig stor. Samtidig trodde jeg null på utsettelse. Blir det en til vil det være litt stygt. Kanskje 5% sjanse for at det inntreffer. Jeg ser det på som mye større sannsynlighet at Funcom når target scenario...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Mye penger har dere satt i Funcom? Vurderer å "satse" 10k

18k aksjer til 7,26kr

 

Jeg ser på nedsiden som rimelig begrenset og oppsiden veldig stor. Samtidig trodde jeg null på utsettelse. Blir det en til vil det være litt stygt. Kanskje 5% sjanse for at det inntreffer. Jeg ser det på som mye større sannsynlighet at Funcom når target scenario...

 

Trodde du seriøst ikke på utsettelse? Det er jo sikkert 50% sjangse for en utsettelse, nesten uannsett selskap, spesielt Funcom. At det blir en til er det mye mindre sannsynligheter for. Men, en utsettelse gjør oss faktisk ingenting, forskyver bare utbetalingen av potten vår, og gir oss en ny sjangse for å tjene enda mer penger.

Lenke til kommentar

Du bør ihvertfall abselutt kjøpe deg inn nå hvis du tenker på det, det skal mye til for at aksjen ikke går annet enn oppover totalt sett inntil juni.

Tyngdekraft og markedseffisiens gjelder ikke, altså?

 

Lenge siden jeg har sett noe særlig på Funcom, så jeg skal ikke mene noe voldsomt bastant. For en 3-4 år tilbake var det et rotereir uten sidestykke, men også spilllutviklere gror kanskje til?

Lenke til kommentar

Du bør ihvertfall abselutt kjøpe deg inn nå hvis du tenker på det, det skal mye til for at aksjen ikke går annet enn oppover totalt sett inntil juni.

Tyngdekraft og markedseffisiens gjelder ikke, altså?

 

Lenge siden jeg har sett noe særlig på Funcom, så jeg skal ikke mene noe voldsomt bastant. For en 3-4 år tilbake var det et rotereir uten sidestykke, men også spilllutviklere gror kanskje til?

 

Jeg kan ikke svært mye om aksjer, men det jeg kan si er at i den perioden vi er i nå er det lite annet man trenger å beskymre seg for, forventingene øker prisen, og de vil nesten garantert stige de neste månedene. Hvordan kursen er om et år, aner jeg ikke, og ei spiller det noen rolle.

 

Men i ukene før release begynner det hele å bli gambling og forventingene kan være for høye, så får man vurdere om man tør å sitte på toget videre. Hvis Funcom er et korthus som ramler før release, og man ikke rekker å selge seg ut, vil man mest sannsynlig ta igjen det fortapte når vi får første melding om salgstallene, som ihvertfall jeg tror kommer til å bli svært bra.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Endring i forventninger øker pris. Det ligger allerede priset inn en forventing om ta de skal klare å pushe ut et spill. Kun om virkeligheten viser seg å være bedre enn forventet vil vi se noen særlig økning i pris.

 

Historisk sett har det vært en dobling av aksjen de siste 3 månedene +/- før release. Dog kan det være at denne forventingskurven allerede begynte i desember, og begynner å nå sin topp. Dog kan det også ha vært at selskapet er for lavt priset i forhold den dets egentlig verdi, noe det antakligvis var.

 

Uannsett er dagens kurs for lavt priset, og vi kan trolig forvente en kurs mellom 22-30 kr før release, selvsagt med unntak av ting som kan oppstå.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det spørst vel hvor mange spillere de klarer å beholde. Om man får en ny flopp hvor folk rømmer etter gratismnd, vil kursen krasje totalt.

 

De har 750k betatestere. Mener å ha lest at 25-28kr i kurs forsvarer 200k betalende spillere ved uløpet av 2012 (Funcominvestor? Antar noen av dere som har tjukt med penger i Funcom kan korrigere dette).

Hvor god denne analysen er, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Trodde du seriøst ikke på utsettelse? Det er jo sikkert 50% sjangse for en utsettelse, nesten uannsett selskap, spesielt Funcom. At det blir en til er det mye mindre sannsynligheter for. Men, en utsettelse gjør oss faktisk ingenting, forskyver bare utbetalingen av potten vår, og gir oss en ny sjangse for å tjene enda mer penger.

Ja og jeg tok fullstendig feil! Det er lett å bli litt blind hvis man har forelsket seg i en aksje. Det skal sies at spill som f.eks SWTOR vel ikke ble utsatt, så det skjer ikke alltid. Jeg trodde ikke på utsettelse av TSW, ettersom alt det tekniske så ut til å gå på skinner.

Lenke til kommentar

Age of Conan ble også utsatt, så at FunCom feiler i blant er ikke noe nytt.

Det er sant, men utsettelsene her kan ikke sammenlignes. AoC ble utsatt 2x6mnd+. Mao, spillet fungerte ikke når de måtte utsette. TSW har kjørt en svært velykket beta (jeg har prøvd den og pratet med andre med beta) og teknisk sett var den svært bra.

 

Det som stod igjen var polish og content. Jeg trodde det var noe de skulle klare til 24. april, men de har tydligvis kommet fram til at det er viktigere med polish enn å få ut spillet 24. april. Det kan også være de har kommet fram til at de trengte litt mer content.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...