Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt er det greit, fordi de gjør handler ut ifra algoritmer og ikke for å påvirke aksjer. Siden de er så ekstremt markedssensitive så hender det at de legger ut en kjøpsordre men samtidig kan trekke den tilbake. Uansett så er det bra at det har blitt selvplukk i aksjer fremfor at megleren skal bestemme alt. Skal du gjøre det bra over en tid så gjelder uansett å kjenne godt til markedet og selskapet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg handlet på børsen lenge og det har alltid vært rot og falske ordrer i ordreboka. Skjulte ordrer. Nå du er på trading nivå. Ved dagstrading og spekulering så vil det alltid være et element av "skjul dine kort" og "hurtighet" og "lur" din motstander. Som et spill. Og psykologi.

 

Når det er sagt er langt fra alle algoritmer og roboter negative.

 

At roboter er raskere enn deg er en ting. Du kan ikke forvente at roboter skal fjernes fordi de reagere raskere enn deg på en nyhet.. skal vi liksom fjerne alle andre trader som er raskere enn deg også?

 

Siden børsens start har det alltid vært lønnsomt å være raskest på en nyhet, på samme måte som at kun den raskeste cowboyen har klart å overleve når det kommer til en duell. Face it er du ikke rask nok - er du "død" (i den betydning at du kan pensjonere deg).

 

I det flest tilfeller er algoritmene basert på å front running, være raskest.

 

De arbitragene som fantest og du kunne bruke 5 min på å ta over telefon for noen år siden er long gone og kommer aldri tilbake. Samme med nyheter som du kunne bruke 10 min på å reagere på.

Face it du er en fosil. Det er ikke ulvolig å være raskest.

 

Personlig tror jeg ikke en "liten" skatt på dette gjør det mindre lønnsomt. Det vil bare minimere profittene som fortsatt vil være der.

 

Dere beskytter dere best mulig ved å følge utviklingen ikke sitte å grine over den. Ring dnb markets (alle respektable meglerhus har tilgang, dvs ikke nordnet og den møkka) eller hvem ellers dere bruker og benytt algoritmer selv.

 

eks dnb har tilgang til godman sachs algoritmer som participate, Sonar, WVAP, TWAP, Dynamic Scaling, Stealth og så videre.

De har normalt også tilgang til alle dark pools og børser med likviditet.

 

Det er ikke noe anderledes enn at mye av profitten som er der enda, har gått fra meglere og traderes til hedge fond, meglerhus og instutisjoner. Selvsagt blir man gretten av å miste en utømmelig gullgruve.

 

Man kan enkelt gjøre det vanskelig for robotene. Krev $1 per innlagt ordre. Tving kjøps og salgsordre til å bli liggende i 1-5 minutt osv.

Tvang i et fritt marked. Huff!

På begrunnelse av at du er for treig. Dette er survial of the fittest(fastest).

Endret av investor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ingenting om Bionor, bortsett fra at den ser ut til å ha en solid stigning siste tiden. Omsetningen er såpass at du nok får solgt uansett. Om du får solgt for prisen du vil ha er en annen sak.

 

Det virker som om kursen er snakket voldsomt opp av selskapet selv i det siste. Det kan være fordi de faktisk har et fantastisk produkt/vaksine, eller det kan være for å snakke opp prisen på selskapet til en fremtidig emisjon.

 

Etter som jeg har null peiling på selskapet, heller jeg mot emisjonsprat... =)

Lenke til kommentar

Vet ingenting om Bionor, bortsett fra at den ser ut til å ha en solid stigning siste tiden. Omsetningen er såpass at du nok får solgt uansett. Om du får solgt for prisen du vil ha er en annen sak.

 

Det virker som om kursen er snakket voldsomt opp av selskapet selv i det siste. Det kan være fordi de faktisk har et fantastisk produkt/vaksine, eller det kan være for å snakke opp prisen på selskapet til en fremtidig emisjon.

 

Etter som jeg har null peiling på selskapet, heller jeg mot emisjonsprat... =)

Bionor har nok penger til å drive ut 2013 slik det er nå, og det jobbes aktivt om en partneravtale. I tillegg er det ventet nyheter rundt Vacc4x enten om det var Q1 eller Q2.

 

 

Noen høydepunkter fra Q3-rapporten:

 

OUTLOOK

VAKSINER

- Immunologiske analyser relatert til fase IIb studiet på Vacc-4x pågår fremdeles og forventes å gi

ytterligere innsikt i virkningsmekanismene bak den statistisk signifikante virusreduksjonen og gi

Bionor bedre innsikt i hvilke pasientgrupper som kan forventes å ha best nytte av Vacc-4x.

En rapport med vesentlige konklusjoner fra fase IIb studien, forventes i 1. kvartal 2012 og vil inngå

i forberedelsene til fase III studieprogrammet.

 

- I løpet av første halvår 2012 igangsetter Bionor Pharma et omfattende klinisk forskningsprogram

som inkluderer:

- Vacc-4x og Revlimid® kombinasjon

- Vacc-4x reimmunisering

- Ferdiggjørelse av Nasalstudie på Vacc-4x

- Vacc-C5 «first in man» fase I/II studie.

 

- Vacc-4x er utviklet for å stimulere kroppens eget immunforsvar. En reimmunisering med Vacc-4x

(planlagt 2. kvartal 2012) som resulterer i en ytterligere redusert virusmengde, vil danne grunnlaget

for en «Functional cure», dvs. jevnlig behandling, som kontrollerer infeksjonen uten de

bivirkninger normalt assosiert med dagens behandlingsformer.

 

- Vacc-C5 er utviklet til å kontrollere et hyperaktivt immunforsvar. En HIV-infeksjon kan føre til

hyperaktivt immunsystem. Bionor Pharma har derfor utviklet Vacc-C5 (klinikk i 1. kvartal 2012)

som skal gi antistoffer som angriper HIV på en ny måte ved å dempe hyperaktiviteten. Det har vist

seg, at pasienter, som naturlig har dannet antistoffer mot C5-området, har lite virus i blodet og

utvikler ikke sykdommen AIDS.

 

- Vacc-4x i kombinasjon med Vacc-C5 kan derfor potensielt revolusjonere HIV-behandlingen og

lede til en forebyggende vaksine.

 

- Videreutvikling av vaksinene Vacc-HCV, Vacc-Flu og potensielt også for virusbaserte kreftformer

(HPV, CMV) vil trolig søkes i samarbeid med partnere.

 

- Bionor Pharma tar sikte på å inngå kommersiell avtale med globale farmasiselskap i løpet av 2012.

 

- I 2012 forventes kostnadsnivået å øke noe som følge av oppstart av nye kliniske studier på Vacc-4x

og Vacc-C5, samt preklinikk på Vacc-HCV og Vacc-Flu

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Det skal bli interessant å se om dette er et vendepunkt for Kina og at vekstmarkedene fortsetter å gjøre det bedre enn andre markeder, eller om det heller er slik at Kina vil holde seg igang en stund, før det kommer et press på RMB og en devaluering. Skulle det skjedd som på 90-tallet i 94, vil det komme etter det første rentemøtet FED øker rentene med 0,25 %.

 

Forøvrig en interessant artikkel av Warren Buffett der han anbefaler aksjer fremfor cash eller gull:

http://finance.fortune.cnn.com/2012/02/09/warren-buffett-berkshire-shareholder-letter/

Lenke til kommentar

Hvor mye satser dere i akjemarkedet da.

Banken min ville ha meg til å satse på annet en bare aksjer, jeg lurte på hvorfor skal jeg betale 2% i provisjon på aksjefond vært år på noe jeg kan gjøre selv.

Er jo bare å sette opp 5 aksjer det så har du ditt eget fond.

Er noen tisseluringer de dere bankfolka, men jeg snur det døve øret til hyene :)

Lenke til kommentar

Pfffft! Som regel så slår disse glupingene såvidt indeks. Skal ikke mye Til å slå indeksen heller, bare man plukke ut selskapene som helt klar ikkehar noen fremtid.

 

Derimot tror jeg at jeg ville satset på litt mer enn 5 aksjer før jeg kalte det et fond. Spre heller risikoen litt, og ikke nødvendigvis ikke ha søt på Oslo børs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...