Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det blir komplisert. Men du bør for all del kjøre på om du vet du kan tjene en del penger de neste 6 månedene :)

Ingen vet at de kan tjene penger på aksjer med mindre du sitter på innsideinfo, noe som er ulovlig. Du kan også tippe på hest...

Beklager så mye. Jeg bytter "vet" med "er veldig sikker på at", ok?

Hvordan kan man være veldig sikker på det? Prisen på aksjen gjenspeiler det meglere og alle andre mener aksjen er verdt, da er stigning allerede lagt inn i prisen. Dog kan man håpe på avkastning når det er snakk om lanseringer av nye varer o.l. Dog er dette også lagt inn i aksjeprisen ;)Dersom du ønsker å lese mer, kjøp "Aksjeskolen"

Man kan jo være veldig sikker. Det finnes jo aksjer som er tryggere enn andre som vil vokse gradvis.

Men hvorfor gikk Funcom så sykt mye opp før lanseringen av Age of Conan da?

Lenke til kommentar

Tror nok det blir komplisert. Men du bør for all del kjøre på om du vet du kan tjene en del penger de neste 6 månedene :)

Ingen vet at de kan tjene penger på aksjer med mindre du sitter på innsideinfo, noe som er ulovlig. Du kan også tippe på hest...

Hvordan kan man være veldig sikker på det? Prisen på aksjen gjenspeiler det meglere og alle andre mener aksjen er verdt, da er stigning allerede lagt inn i prisen. Dog kan man håpe på avkastning når det er snakk om lanseringer av nye varer o.l. Dog er dette også lagt inn i aksjeprisen ;)Dersom du ønsker å lese mer, kjøp "Aksjeskolen"

Man kan jo være veldig sikker. Det finnes jo aksjer som er tryggere enn andre som vil vokse gradvis.

Det var nok fordi markedet hadde så sykt store forventninger for det nye spillet, og at de trodde at Funcom skulle gjøre det bra etter utgivelsen av spillet.

Lenke til kommentar

Det var nok fordi markedet hadde så sykt store forventninger for det nye spillet, og at de trodde at Funcom skulle gjøre det bra etter utgivelsen av spillet.

Men hvorfor var ikke disse forventningene tatt med i prisen, slik som E.Zegna sier det skal være?

Lenke til kommentar

Fordi forventningene ikke var så store. For småsparer lønner det seg å kjøpe aksjer i selskaper du vet en del(hvertfall litt) om. Det er derfor ikke så mange som kjøper i funcom, grunnet lite kunnskap om spill/lanseringer osv. Andre mente(riktig) at spillet var hypet for kraftig.

Og ja det finnes trygge aksjer, men disse er ikke særlig spennende dersom du ikke setter inn store summer. Svingningene er sjelden store og den prosentvise økningen vil evt bli lav. Så med la oss si 10k vil det var 11k dersom aksjen stiger 10%, noe de store sikre blue-chip'ene ikke gjør så ofte, med mindre du tenker "long-run"

Lenke til kommentar

Fordi forventningene ikke var så store. For småsparer lønner det seg å kjøpe aksjer i selskaper du vet en del(hvertfall litt) om. Det er derfor ikke så mange som kjøper i funcom, grunnet lite kunnskap om spill/lanseringer osv. Andre mente(riktig) at spillet var hypet for kraftig.

Og ja det finnes trygge aksjer, men disse er ikke særlig spennende dersom du ikke setter inn store summer. Svingningene er sjelden store og den prosentvise økningen vil evt bli lav. Så med la oss si 10k vil det var 11k dersom aksjen stiger 10%, noe de store sikre blue-chip'ene ikke gjør så ofte, med mindre du tenker "long-run"

Investerte 10k i Huntington Bank og Ford, og jeg er nå oppe i litt over 11k. Så skal det også sies at Huntington har vokst mest, men Ford, som er et sikkert selskap(i mine øyne), har også vokst en god del(ca 7%)

Lenke til kommentar

Investerte 10k i Huntington Bank og Ford, og jeg er nå oppe i litt over 11k. Så skal det også sies at Huntington har vokst mest, men Ford, som er et sikkert selskap(i mine øyne), har også vokst en god del(ca 7%)

Det er absolutt mulig, selv har jeg avkastning på 28% i Intel og 22% i RCCL. Burde kanskje selge meg ut, men har gått inn long-run.

Det er dog mest flaks

Endret av E.Zegna
Lenke til kommentar

Flott dag på "børsen"!

Aker Solutions, Kværner, Hydro og Cermaq i blått for meg.

Marine som er gullfisken min, går derimot ned 2 %.

Foreløpig er beholdning 10 % opp i dag. Nesten så jeg burde solgt for å gevinstsikre før andre gjør det...

Lenke til kommentar

Flott dag på "børsen"!

Foreløpig er beholdning 10 % opp i dag. Nesten så jeg burde solgt for å gevinstsikre før andre gjør det...

Hvordan klarer du 10% opp når samtlige av aksjene dine er under 8%? :p

Lenke til kommentar

Flott dag på "børsen"!

Posten ble skrevet før børsen stengte.

Lenke til kommentar

Flott dag på "børsen"!

Posten ble skrevet før børsen stengte.

Får det fortsatt ikke til å stemme, ingen av aksjene hans (som sluttet i blått) har vært oppe i 10% idag, men kanskje han har gjort noen store daytrades?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Morsomt å følge Funcom. Gikk ned nesten 10% første uka etter jeg kjøpte, men i dag har den steget med nærmere 7%. Blir spennende å se rallyet frem mot april, når TSW lanseres!

Jess, ble litt nervøs en liten stund men jeg har fremdeles et par kroner igjen før jeg evnt hadde gått i et tap. Vurderte å kjøpe litt mer i dag men da gikk jo aksjen opp igjen, så jeg får ha det som et buffer om kursen skulle svippe nedom en tur igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...