Prusk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Problemet med robottrading er vel i hovedsak at de leser kurser og handler etter endringer i kursen raskere enn vanlige tradere reagerer. Robotene driter en lang marsj i børsmeldinger og whatnot. Dette kan vel bidra til å "lure" investorene. Mange artikler på Hegnar er vel av den kortere typen. Utenom når de går inn for helslakt av selskaper Hegnar selv er imot. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Fytti grisen som Funcom går - ganske happy jeg kjøpte meg inn i går ja. Er det kanskje fordi de nettopp har lansert det nye spillet "The Secret World"? The Secret World har launch i april 2012, så det er neppe grunnen. Tipper det er hype grunnet medieomtalen de nylig har fått. Edit: leif Og mer hypring blir det av den aksjen fremover, satser på at det blir like mye hypring som ved forrige release. (Så får aksjene jeg kjøpte for noen månder siden vokst seg litt større) Lenke til kommentar
per66 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Sovehest: Det finnes mange typer roboter/algoritmer osv.. det finnes også de som handler på nyheter/børsmeldinger. For meg er det samme om en robot tar gevinsten på en nyhet eller en trader. Om roboten er først... synd for traderen da At en robot er raskere er et ikke argument i mitt hode. Et av de eneste argumentet jeg kan se mot roboter er om de legger inn ordrer som er ment for å manupulere prisen. Ulovlige handler. Å legge inn ordrer for å trigge stopp loss osv er ikke noe nytt slikt har man holdt på siden før roboter kom. Alle oppegående mennesker med litt volum forståelse gjør det samme når de handler og er forsiktige rundt "tekniske" punkt eller psykologiske punkt på grafen og i markedet (teknisk anaylse). Så lenge det er så pass mye skjult likviditet og ordrer så er det smart å legge inn mindre ordrer for å sjekke volum.. det fleste proff bruker i dag algoritmer som gjør dette automatisk.. som VWAP, Participate, TWAP osv.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Enig med hele ditt siste innlegg. Om jeg ikke tar feil har sony presset ut mye med å flytte mange fabrikker til lavkostland allerede. Mens Seadrill og andre rig/olje/oljeservice har stort potensiale hvis de får tak i billigere og kvalifisert arbeidskraft. Eks. Oljesektroen er jo lønnsledende i Norge. Jeg tror ikke at de vil få tak i mye billig arbeidskraft på en måte som bedrer profittmarginene. Får de tilgang på mye billig arbeidskraft må det være etter at boomen er over, ved at veldig mange ble lokket til til en slik utdanning mens oljeprisene var høye. Som med IT: Høye lønninger og bra aksjemarked før 2000, dårlig etter. Omtrent som aksjekursen til SLB mellom 1980-1990 vil det bli den dagen lønnsgapet mellom tank og rigg jevner seg ut tenker jeg. http://finance.yahoo.com/echarts?s=SLB+Interactive#chart1:symbol=slb;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=cross;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Endret 15. desember 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 http://www.cnbc.com/id/45694659 Ikke lett å besøke en blind mann i Kina. Det føles som det er litt anspent der for tiden. Sentralbanken har også tydeligvis gjort støttekjøp for å styrke valutaen som i hele desember har handlet lavt i forhold til dollar innen. Scenarioet med devaluering av RMB kommer stadig nærmere. Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Veldig interessant video: http://www.youtube.com/watch?v=MCA0SHwowgs Den er gammel, men jeg tror den er veldig aktuell likevel. Spesielt er det fra 1 minutt og 46 sekunder og utover. Også denne (min lenke) gjelder også i høyeste grad nå selv om den er 1 år gammel og han manageren såvidt jeg vet har sluttet. http://www.peterwarren.no/2011/11/bill-miller/ Min lenke Endret 16. desember 2011 av festen Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvordan er det om man er short i et selskap som går konkurs? Ser Saab styrer mot konkurs, og aksjekursen stiger? http://uk.finance.yahoo.com/q?s=SAAB-B.ST Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Etter en rød dag i går er den knallblå i dag. Hoppet på KOA-toget på 1.4 og hoppet av på 1.5... Lenke til kommentar
solversen Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Er det noen her som bruker Online Trader fra Infront? Jeg skulle gjerne ha lagret indikatorene i et chart som en mal, så det var enkelt å bruke de samme indikatorene med de samme innstillingene på et annet chart. Klarer ikke å finne ut av dette, noen som har gjort det? Ronny Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg har invitert i Yara International ASA! Jeg tenker at dette er ett bra valg når du tenker på prisen på den i høst... Lenke til kommentar
MKej Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Er bare å begynne og plukke bears nå. Denne oppgangen har strukket seg langt nok.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 På Yara? Ble tipset av en bekjent om å hoppe inn i MGH i nyttårshelgen. Kjempeflott at jeg ikke hørte på han. Han sa forøvrig også at DNB prises til rundt 80 % av sin EK. Der kjøpte jeg selvsagt og fikk med meg en nedgang i dag. =) Lenke til kommentar
MKej Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Nei, på OSEBX(hovedindeksen) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Var ikke akkurat noe sjokk at Marine Harvest tok av i dag. Mange som skal inn igjen etter at de hadde realisert tapet før nyttår Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Åh, om det ikke var overraskende med 7 % hopp for deg, må du gjerne tipse om hvem som hopper 7 % neste gang... De hadde da mulighet til å kjøpe seg inn billigere i går. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Marine Harvest har ligget stabilt det siste halvåret men nå er det mer ustabilt i positiv retting. Jeg grubler på og investere i Marine Harvest i og med at sjansen for og gå på en smell er relativt liten. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Stabilt med svingninger på 20-30 %? Ville før satt pengene i Cermaq slik som MGH har bykset opp de siste dagene. 12-15 % med synkene laksepris høres merkelig ut. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Trur man trykt han shorte YARA nå. Er lang over overkjøpt i RSI, som er på ~80 nå. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Yara er min hovedinvestering men jeg har mange tilleggs investeringer også. Jeg lurer på om jeg skal satse i Marine Harvest. Man kan si at den har vært stabil men i de siste så har det vært positive svingninger som jeg liker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå