McMuffin Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jaja, da venter jeg heller til den smeller ned Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Edit: Hyggelig titt innom Nordnet-kontoen i dag. 10% ekstra Gjensidige-aksjer Ja, Gjensidige er en fin aksje. Lurer på om jeg skal ha de 1 år til, slik at det blir nye 10% Den har klart seg fint gjennom uroen i høst. "Det siste året har aksjen steget 13 prosent. I samme periode har børsen falt 11 prosent." Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Fytti grisen som Funcom går - ganske happy jeg kjøpte meg inn i går ja. Er det kanskje fordi de nettopp har lansert det nye spillet "The Secret World"? Edit: Spillet kommer ut april 2011. Endret 13. desember 2011 av Eksboks Lenke til kommentar
Ingaren Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Fytti grisen som Funcom går - ganske happy jeg kjøpte meg inn i går ja. Er det kanskje fordi de nettopp har lansert det nye spillet "The Secret World"? The Secret World har launch i april 2012, så det er neppe grunnen. Tipper det er hype grunnet medieomtalen de nylig har fått. Edit: leif Endret 13. desember 2011 av Ingaren Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Release er planlagt Q1 2012. Solgte meg ut i dag morges etter at aksjen hadde gått 17%, håper på en dipp ned til rundt 10 kroner så går jeg inn igjen. April 2012 for å være mer spesifikk. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Edit: Hyggelig titt innom Nordnet-kontoen i dag. 10% ekstra Gjensidige-aksjer Ja, Gjensidige er en fin aksje. Lurer på om jeg skal ha de 1 år til, slik at det blir nye 10% Den har klart seg fint gjennom uroen i høst. "Det siste året har aksjen steget 13 prosent. I samme periode har børsen falt 11 prosent." Hadde det ikke vært for de siste 10% hadde jeg ikke hatt aksjen i dag. Det er den for dyr til i forhold til endel andre selskaper. Regner med det er flere som tenker sånn, så blir vel trangt i døra desember 2012... Lenke til kommentar
janingar Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Edit: Hyggelig titt innom Nordnet-kontoen i dag. 10% ekstra Gjensidige-aksjer Ja, Gjensidige er en fin aksje. Lurer på om jeg skal ha de 1 år til, slik at det blir nye 10% Den har klart seg fint gjennom uroen i høst. "Det siste året har aksjen steget 13 prosent. I samme periode har børsen falt 11 prosent." Hadde det ikke vært for de siste 10% hadde jeg ikke hatt aksjen i dag. Det er den for dyr til i forhold til endel andre selskaper. Regner med det er flere som tenker sånn, så blir vel trangt i døra desember 2012... Hva mener du med for dyr? Så lenge aksjen går i pluss blir det jo gevinst Forøvrig har aksjen klart seg fint sammenlignet med mange andre den siste tiden. Fortsetter det slik vil det bli en relativt pen fortjeneste etter at de siste 10 % aksjene kommer neste år. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Bruker folk her sine aksjeporteføljer til langsiktig sparing eller er det stort sett for moro skyld/gambling? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg har bare en liten post til spekulering. Resten har jeg i bank, slik tidene er nå... 1/10 og 9/10. Når jeg i tillegg har sagt at min portefølge er på 10k hos cmc, så har jeg vel offentliggjort min oppsparte kapital... Endret 14. desember 2011 av Sovehest Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Stort sett alt i aksjer(langsiktig) utenom litt nødkapital i bank i tilfelle jeg får en nisse i hodet eller lignende. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Langsiktig, men jeg vil egentlig ikke sitte med aksjer i disse krisetidene. Problemet er at jeg allerede har litt papirtap siden jeg gikk inn i år. Jeg klarer ikke å selge alt med tap, selv om det å bli sittende kan vise seg å være en stor tabbe. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Sparer på høgrente-konto i bank, men har en liten andel i aksjer (langsiktig). Akjser vil jo alltid være litt mer gambling selv om man kjøper forholdsvis stabile aksjer, og som Stoop kid nevner er ikke disse tider de rette å satse for mye penger i aksjemarkedet. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Vondt å sjekke Nordnet nå ja... Lenke til kommentar
janingar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Et spm. her til dere som har konto hos Nordnet. Ser at de har to typer konto man kan velge. Aksje og fondskonto og investeringskonto zero. Hvilke av de type konto har dere valgt og hvorfor? Er bare nysgjerrig på hva jeg evt. burde velge Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 NorDiag opp fra 0,08 til 0,28 på noen få dager. Vurderte å kjøpe meg inn på 0,16. Angrer bittert nå. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Bruker folk her sine aksjeporteføljer til langsiktig sparing eller er det stort sett for moro skyld/gambling? Har to kontoer. En til langsiktig aksjer og en til kortsiktig indeks trading. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Bruker folk her sine aksjeporteføljer til langsiktig sparing eller er det stort sett for moro skyld/gambling? Langsiktig sparing. Når det er sagt så står kun 1/6 av min EK i aksjer Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/article671901.ece Robotene er selvsagt årsaken bak disse idiotiske spiksene man får i aksjekursen. Løser ut dem som sitter stopp-loss for tett inntil kursen. Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Langsiktig, men jeg vil egentlig ikke sitte med aksjer i disse krisetidene. Problemet er at jeg allerede har litt papirtap siden jeg gikk inn i år. Jeg klarer ikke å selge alt med tap, selv om det å bli sittende kan vise seg å være en stor tabbe. Det er absolutt en fare for at Norge vil merke dragsuget når Kina får problemer. Oslo Børs er nok ingen bra børs de neste årene. Lenke til kommentar
per66 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/article671901.ece Robotene er selvsagt årsaken bak disse idiotiske spiksene man får i aksjekursen. Løser ut dem som sitter stopp-loss for tett inntil kursen. Det jo ingen begrunnelser i denne artikkelen. Ingen reelle eksempler på hvordan de lurer folk...Kun påstander. Tenker det har godt så dårlig for folk på børsen at de må begynne å jakte på en synder.. roboter. Fakta er at siden tidenes morgen har de som kunne handle først tjenet på det... slik har alltid børs fungert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå