Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vært borte en stund, hva er "grunnen" til dip'en 23 november? Hellas?

Noen som handler mye på ftse100?

Hva mener dere er grunnen til at rolls-royce, barclays og TUI travels har steget såpass de siste månedene?

Endret av E.Zegna
Lenke til kommentar

Solgte Golar i går til 256, og så den var nede i 246 ved åpning i dag. Kjøpte meg inn igjen, og den ligger nå på 254.. Jay! Traff både på topp og bunn.

At REC er søppel og faller fra 3.9 til 3.4 over natten før jeg klarer å kaste kortene er derimot litt negativt.

Lenke til kommentar

På ingen måte. Har satt inn 10k, og har på det meste hatt inne rundt 60k i selskap som DNO, telenor og Seadrill.

I dag ble jeg dradd ned av REC, men jeg kjøpte meg inn på 246 hos Golar. I går solgte jeg meg ut på 255 hos Golar...

Betaler også noen kroner for å få tips fra investech. Fant raskt ut at jeg ville tape mindre på å kjøpe tips derfra enn å sette seil på egenhånd.

Jeg blir ikke rik på dagens tall, men har hatt det litt artig på veien. I går smallt jeg ned 700 som følge av Seadrill sitt fall til 196. Hadde stopploss på 196, og falt derfor av før jeg fikk sukk for meg.

post-8559-0-54886100-1323446170_thumb.jpg

Jeg ser også at det som er "dagens kjøpskandidat på Oslo børs" i følge Hegnar stort sett kan shortes... Nå hadde jeg telenor før dagen, men jeg lurte på om jeg skulle kaste dem..

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Synes det er langt mer spennende enn å sette inn 20-40k på Statoil og håpe på en oljete fremtid.

Uten å ville være en partypooper, men det der var omtrent akkurat de samme ordene Vollvik sa før han spilte bort 1 milliard på børsen. Vær nøktern og realistisk når du foretar investeringene dine.

Lenke til kommentar

Gearing skjer automatisk, i form av at man legger inn bud på xxx aksjer. Om jeg kjøper aksjer for 10k når jeg har 10k på konto, så vil jeg bare binde opp xxx X aksjekurs X sikkerhetskrav av kapitalen. Om man da kjører maks gearing (som er latterlig høy i f.eks. valuta) kan jeg tape alt på at kursen hoster. USDEUR har eksempelvis et sikkerhetskrav på 0,25%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...