Prusk Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Når snur Golar? Seadrill? Klatrer Opera videre? Så at meglerhus kastet kjøpsanbefaling på Telenor, selv kjøpte jeg på rundt 95 - i håp om en ny tur til 99+... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Når snur Golar? Hvilken vei da? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tenkte ned på ned igjen. Om den skal høyere opp over tid, så kan jeg prøve å gå på igjen.... Lenke til kommentar
Armador Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Vært borte en stund, hva er "grunnen" til dip'en 23 november? Hellas? Noen som handler mye på ftse100? Hva mener dere er grunnen til at rolls-royce, barclays og TUI travels har steget såpass de siste månedene? Endret 7. desember 2011 av E.Zegna Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tenkte ned på ned igjen. Om den skal høyere opp over tid, så kan jeg prøve å gå på igjen.... Analytikere holder den ihvertfall som en klar kjøpskandidat, på tross av veksten hittil i år. LNG ligger godt an til å bli et kjempemarked i årene som kommer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hva skjedde med Seadrill i dag? Lurte på om jeg skulle hoppe av på 200 - plutselig smeller den ned i 196? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Var vel flere som tenkte som deg. Uflaks Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det som kan se ut som maks uflaks var min stopploss på 196. Jeg tipper det starter på 200 i morgen igjen... :S Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Solgte Golar i går til 256, og så den var nede i 246 ved åpning i dag. Kjøpte meg inn igjen, og den ligger nå på 254.. Jay! Traff både på topp og bunn. At REC er søppel og faller fra 3.9 til 3.4 over natten før jeg klarer å kaste kortene er derimot litt negativt. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Sovehest, driver du med aktiv daytrading? Må jo gå en del kurtasje om du ikke handler i store volum. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tja, handler med CDF, så kurtasjen er ikke allverden... Synes det er langt mer spennende enn å sette inn 20-40k på Statoil og håpe på en oljete fremtid. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) trader du med en betydelig mengde penger om jeg tør spørre? Endret 9. desember 2011 av daddydoug Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) På ingen måte. Har satt inn 10k, og har på det meste hatt inne rundt 60k i selskap som DNO, telenor og Seadrill. I dag ble jeg dradd ned av REC, men jeg kjøpte meg inn på 246 hos Golar. I går solgte jeg meg ut på 255 hos Golar... Betaler også noen kroner for å få tips fra investech. Fant raskt ut at jeg ville tape mindre på å kjøpe tips derfra enn å sette seil på egenhånd. Jeg blir ikke rik på dagens tall, men har hatt det litt artig på veien. I går smallt jeg ned 700 som følge av Seadrill sitt fall til 196. Hadde stopploss på 196, og falt derfor av før jeg fikk sukk for meg. Jeg ser også at det som er "dagens kjøpskandidat på Oslo børs" i følge Hegnar stort sett kan shortes... Nå hadde jeg telenor før dagen, men jeg lurte på om jeg skulle kaste dem.. Endret 9. desember 2011 av Sovehest Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Synes det er langt mer spennende enn å sette inn 20-40k på Statoil og håpe på en oljete fremtid. Uten å ville være en partypooper, men det der var omtrent akkurat de samme ordene Vollvik sa før han spilte bort 1 milliard på børsen. Vær nøktern og realistisk når du foretar investeringene dine. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ser den. Nå vet ikke jeg hva Vollvik spilte bort sine penger på, men jeg tviler på det var med daytrading på børslokomotiv.. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Å trade med 10 000 høres rimelig bortkastet ut. Opptil 2%, avhengig av bank, forsvinner i kurtasje bare etter kjøp + salg. I tillegg kommer all tiden og arbeidet man legger inn i det. Det er kanskje litt gøy, men ingen gevinst. Endret 10. desember 2011 av Stoop kid Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har vel 0,04% kurtasje. Om du leser 4-5 innlegg opp, så ser du det står CDF. Den store "utgiften" er spreaden som er litt større på CDF. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Bruker du noe gearing på posisjonene dine ? Lenke til kommentar
Tindron Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hva skjedde med Seadrill i dag? Lurte på om jeg skulle hoppe av på 200 - plutselig smeller den ned i 196? Sjekk loggen din om du har mottatt noe utbytte Aksjene i Seadrill Limited noteres ex utbytte USD 0.76 fra og med i dag, 08.12.2011. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Gearing skjer automatisk, i form av at man legger inn bud på xxx aksjer. Om jeg kjøper aksjer for 10k når jeg har 10k på konto, så vil jeg bare binde opp xxx X aksjekurs X sikkerhetskrav av kapitalen. Om man da kjører maks gearing (som er latterlig høy i f.eks. valuta) kan jeg tape alt på at kursen hoster. USDEUR har eksempelvis et sikkerhetskrav på 0,25%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå