TheLittlePoet Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ny toppnotering i Coca Cola i dag (målt i NOK). Ca 400 kroner aksjen. Det er fortsatt billig sammenlignet med nivåene 10-12 år tilbake. Solo erobrer verden nå, ingen kan stoppe bitte lille Norge! benytter anledningen til å spamme litt om hjelp: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1377341 Lenke til kommentar
per66 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ny toppnotering i Coca Cola i dag (målt i NOK). Ca 400 kroner aksjen. Det er fortsatt billig sammenlignet med nivåene 10-12 år tilbake. tja.. om Coca Cola kan vokse like sterkt neste 10-12 årene som de siste 10-12 årene avgjør om det er billig. Bra selskap uansett og vil ha stabile utbytter. Lenke til kommentar
bonaquasilver Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Morgan Stanley ned 7,90 % i kveld... kan bli en stygg dag i morgen. Jeg så på talen til Obama i ettermiddag. Han sa at de aller rikeste skal skatte like mye (prosentvis) som alle andre. Det betyr indirekte at han vil øke skatt på kapitalinntekter opp mot 40 % +-. Det kan bli stygt hvis det skjer. Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Skatt de rike og amerikanere føler seg rike og bruker mer penger. Eller stem på Obama. Det ser ut til å ligge bak. Det kan kanskje ha en begrenset positiv effekt. Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ny toppnotering i Coca Cola i dag (målt i NOK). Ca 400 kroner aksjen. Det er fortsatt billig sammenlignet med nivåene 10-12 år tilbake. tja.. om Coca Cola kan vokse like sterkt neste 10-12 årene som de siste 10-12 årene avgjør om det er billig. Bra selskap uansett og vil ha stabile utbytter. De trenger om ikke vekst, ihvertfall en økning i profittmarginene som typisk kommer i perioder med lavere vekst (i utviklende økonomier). Lenke til kommentar
per66 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Ny toppnotering i Coca Cola i dag (målt i NOK). Ca 400 kroner aksjen. Det er fortsatt billig sammenlignet med nivåene 10-12 år tilbake. tja.. om Coca Cola kan vokse like sterkt neste 10-12 årene som de siste 10-12 årene avgjør om det er billig. Bra selskap uansett og vil ha stabile utbytter. De trenger om ikke vekst, ihvertfall en økning i profittmarginene som typisk kommer i perioder med lavere vekst (i utviklende økonomier). Nå er det ganske kjent at profittmarginer ikke har samme %-vis økning som normal vekst. I et land man har lite marked eller nettopp kommer på banen er det relativt enkelt å xxx % økninger. Mens profittmarginer i etablerte markeder skal man slite med å få opp i xxx %. Kanskje kun noen x % er mulig i etablerte markeder. Når det er sagt truer vel høyere råvarepriser en vekst i profittmarginer.. Derimot er jeg sikker på de har mulighet til xxx %-vis vekst i flere nye markeder de neste 10-12 årene.. men dette er i mindre land enn de siste 10-12 årene ettersom coca cola stort sette er etablert i de rareste land allerede. Uansett et bra selskap som vil betale ut enorme utbytter og gjøre det bra nesten uansett hvordan verden tar veien.. anbefaler selskapet som diversifisering ettersom de er eksponert for alle mulige land, valuta. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Ny toppnotering i Coca Cola i dag (målt i NOK). Ca 400 kroner aksjen. Det er fortsatt billig sammenlignet med nivåene 10-12 år tilbake. tja.. om Coca Cola kan vokse like sterkt neste 10-12 årene som de siste 10-12 årene avgjør om det er billig. Bra selskap uansett og vil ha stabile utbytter. De trenger om ikke vekst, ihvertfall en økning i profittmarginene som typisk kommer i perioder med lavere vekst (i utviklende økonomier). Nå er det ganske kjent at profittmarginer ikke har samme %-vis økning som normal vekst. I et land man har lite marked eller nettopp kommer på banen er det relativt enkelt å xxx % økninger. Mens profittmarginer i etablerte markeder skal man slite med å få opp i xxx %. Jeg tror ikke det Coca Cola trenger er mer vekst sammenlignet med nå .Eller Intel. Jeg tror det mer er det at det amerikanske aksjemarkedet stiger som helhet, selv om veksten for Coca Cola hadde blitt lavere, ville en slik trend, med sterk dollar (som kunne skadet vekstmarkedene) gitt en økt P/E og økte profittmarginer, det er en enorm forskjell på 4 % utbytte om det er i en stadig svakere valuta, sammenlignet med en sterkere. Større vekst og fortsatt svak dollar tror jeg bare hadde gjort aksjen enda mer billig (frem mot bull-markedet startet), ikke dyrere. Det er som en kandidat om det amerikanske markedet kommer ut av den flate trenden siden 2000, ikke som et slags Apple som skal slå en flat trend jeg ser Coca Cola. Endret 21. september 2011 av festen Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jøss så stabil markedet virket i dag Osebx har vært ned 4 poeng 2 ganger hittil i dag. God karusell Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Det er interessant at Robert Shiller sin mage tror den neste boblen (som sprekker) kan bli i det amerikanske aksjemarkedet. http://www.gurufocus.com/news/146056/robert-shiller-tells-fox-business-the-next-bubble-could-be-the-stock-market http://video.foxbusiness.com/v/1174562538001/housing-market-still-suffering-despite-low-prices-mortgage-rates Han har hatt god treffsikkerhet med å gjette før med bøkene irrational exuberance som traff både i 2000 og 2005. Endret 23. september 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Nedgangen i gull og sølv (-18 %) i dag er spektakulær. Jeg tror ikke slike korreksjoner er mulig i et bull-marked. Lenke til kommentar
per66 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Nedgangen i gull og sølv (-18 %) i dag er spektakulær. Jeg tror ikke slike korreksjoner er mulig i et bull-marked. dagens papir tap er høyt.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Nedgangen i gull og sølv (-18 %) i dag er spektakulær. Jeg tror ikke slike korreksjoner er mulig i et bull-marked. dagens papir tap er høyt.. Du får gjøre det riktige hva det nå enn er. Jeg tror på multinasjonale large-cap selskap. Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Noe av det farlige med dagens situasjon er at uroen i utviklende markeder slik som i Brasil hvor de innfører 30 % på massevis av varer er at det svekker grunnlaget for Kina å etterspørre råvarer fra Brasil og dermed Brasil. For USA som ikke leverer råvarer i samme grad er ikke en handelskrig et så stort problem. Det kan også skje verre ting enn handelskrig. Sist rentene på amerikanske statsobligasjoner var rundt disse nivåene startet andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hvordan er skatteproblematikken når det gjelder dividends? Kommer det en 26% skatt på dem? Hva om man handler i USA, for eks. CF Industries? Hvordan er skattesituasjonen hvis jeg kjøper amerikanske aksjer gjennom DNB markets? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hvordan er skatteproblematikken når det gjelder dividends? Kommer det en 26% skatt på dem? Hva om man handler i USA, for eks. CF Industries? Hvordan er skattesituasjonen hvis jeg kjøper amerikanske aksjer gjennom DNB markets? http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-042.html Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 hvis jeg har en nordnet konto, betaler jeg skatt på all gevinst, eller kun når jeg tar ut penger? Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Hvordan er skatteproblematikken når det gjelder dividends? Kommer det en 26% skatt på dem? Hva om man handler i USA, for eks. CF Industries? Hvordan er skattesituasjonen hvis jeg kjøper amerikanske aksjer gjennom DNB markets? http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-042.html Stop ikke noe om skattesituasjonen for aksje-gevinst i utlandet. Må man betale dobbel (Amerikansk og så Norsk i mitt tilfelle) skatt eller noe? Endret 27. september 2011 av Shushi Lenke til kommentar
per66 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Blir nok en real oppryddig på børsen nå neste året... faktor gikk konkurs. Sevan er neste. Hvordan er skatteproblematikken når det gjelder dividends? Kommer det en 26% skatt på dem? Hva om man handler i USA, for eks. CF Industries? Hvordan er skattesituasjonen hvis jeg kjøper amerikanske aksjer gjennom DNB markets? http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-042.html Stop ikke noe om skattesituasjonen for aksje-gevinst i utlandet. Må man betale dobbel (Amerikansk og så Norsk i mitt tilfelle) skatt eller noe? Du betaler kun skatt til 1 stat. Dvs Norge mest sannsynlig om du er norsk. Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Skal kjøpe aksjer via netfonds.no, hva er forskjellen på marked og limit? Lenke til kommentar
ispep Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) marked = Du kjøper den med en gang, til markedspris limit = du legger inn et bud som er lavere enn markedsprisen på aksjen. Hvis aksjeprisen synker til samme nivå som ditt bud, kjøpes aksjen for deg. Endret 28. september 2011 av ispep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå