Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Tiden er moden for en nedgang. Verdensøkonomien er fortsatt rufsete, så vi skal nok ha en korreksjon nedover.

Jepp, jepp. Nå ser vi en fin nedgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ute av de fleste aksjene mine nå, kjøpte meg inn i XACT Bear på tirsdag. Pen gevinst til nå

Håper markedet skal enda videre ned :)

 

Ja, det vil jeg tro at det ble :) Har du tatt gevinsten også da? Jeg vektet meg ned i aksjer i forkant, men ikke nok til at jeg ikke kjenner at de svir litt i disse dager.

Har ikke tatt gevinsten, jeg ser ingen tegn til at det snur opp enda.

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Er ute av de fleste aksjene mine nå, kjøpte meg inn i XACT Bear på tirsdag. Pen gevinst til nå

Håper markedet skal enda videre ned :)

 

Ja, det vil jeg tro at det ble :) Har du tatt gevinsten også da? Jeg vektet meg ned i aksjer i forkant, men ikke nok til at jeg ikke kjenner at de svir litt i disse dager.

Har ikke tatt gevinsten, jeg ser ingen tegn til at det snur opp enda.

 

Da får du håpe det ikke blir en reprise fra stupet på akkurat samme tid i fjor, da var det de samme artiklene som vi ser nå i avisene, Finanskrise 2.0 osv, det endte med en enorm rekyl. Blir spennende å se hva som skjer fremover. Jeg holder meg ihvertfall litt på gjerdet og har minimalt med aksjer.

Lenke til kommentar

Egentlig er det FED sin jobb å sette igang QE3 nå, siden arbeidsledigheten er på vei oppover og inflasjonen ikke er faretruende på papiret og de har et dobbelt mandat. Det spør om de gjør det på grunn av det politiske spillet, og enkelte medlemmer kan også mene det er feil å sette igang QE3 når gull er på de nivåene det er.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Må vel være penger å hente på børsen nå? Hvor langt ned tror dere dette skal gå? Norske skog ned 32%!!

Er du langsiktig, så er det muligheter for grei avkastning. Solide selskaper og is i magen er stikkordene. Hvor langt ned vi skal, eller om vi skal ned, er vanskelig å si med sikkerhet. Personlig tror jeg at vi skal et stykke til. Verdensøkonomien har ikke vært frisk de siste årene. Visere menn (les: Festen) får komme med grundigere analyser.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Det som burde skjedd i Italia var at rentene gikk rett opp, som nå, samtidig som valutaen svekket seg kraftig, og de også tok de korte rentene opp til 20-25 %. Noe tilsvarende det som skjedde på Island. EU ødelegger for både Italia og seg selv, de håper å lappe på problemet helt og prøver å hindre en korreksjon, slik at de kjøper tid helt til en ny lånefinansiert boble starter i Italia slik at de vokser ut av problemet. Det samme også med Spania. Det er for mye prestisje i hele EU prosjektet til å faktisk la PIGS landene gå tilbake til sine opprinnelige valutaer.

Lenke til kommentar

Sånn generelt om markedet. Hver gang det har vært slutten på korreksjoner eller bear-marked før, har markedet vært ustabilt helt på slutten av dagen på den måten at det har rast oppover på høyt volum. Skjer ikke det i dag, så regner jeg med at det ihvertfall ikke er over.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mulig nedgraderingen kan ha en positiv effekt på aksjemarkedet fordi det kan bidra til å stoppe strømmen av penger ut fra aksjemarkedet og inn i sikre papirer som statsobligasjoner. Det er lenge før rentene i USA er så høye at det på noen måter skader aksjemarkedet. Det er heller det at rentene er for lave fordi folk er redde og putter pengene i statsobligasjoner fremfor noe produktivt. Derfor tror jeg nedgraderingen er positiv.

 

USA har fortsatt en brå yield kurve: http://www.bloomberg.com/apps/chart?type=c13&cfg=yldCurve_10.xml&x=3m|6m|1y|2y|3y|4y|5y|6y|7y|8y|9y|10y|15y|20y|30y&y1=0.00508|0.03559|0.10683|0.28781|0.49344||1.24995||1.91241|||2.55847|||3.84579&y2=0.00508|0.03559|0.14248|0.33359|0.51528||1.26014||1.74196|||2.40275|||3.67066&y3=2.1e-06|2.0e-06|0.01018|0.03314|0.08232||0.16152||0.17045|||0.15572|||0.17513&img=png

 

Skulle yield kurvene bestemme verden fremover styrer utviklende økonomier mot resesjon, mens USA styrer mot ekspansjon.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Dette er et godt poeng, og noe som faktisk kan være positivt for markedet. På den andre siden så er det selvfølgelig negativt at økonomien er så dårlig at nedgraderingen blir gjort. Skal uansett bli spennende å se hvordan reaksjonen blir. Personlig har jeg iallefall tenkt å sitte helt rolig oppe på gjerdet og bare følge med. :cool:

Lenke til kommentar

Sitter med deler av pengene i aksjer og litt i cash nå. Vurderer fortløpende å øke eksponeringen mot aksjemarkedet. Jeg tror frykten som råder nå er overdrevet i det store perspektiv, uten at jeg skal skryte på meg noen ekspertkompetanse. Det er uansett en del aksjer som er latterlig billige nå og som jeg tror har mangedoblingspotensial.

Lenke til kommentar

jeg har i dag en sterk tro på en stor oppgang på de amerikanske børsene mandag. statsobligasjoner virket overkjøpt nå, så jeg tror nedgraderingen om den har en effekt, utelukkende er positiv for amerikanske bluechip aksjer og dollaren, kanskje verre for råvarer. Dette er et signal til USA om at de trenger reformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...