Wisd0m Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Evt. gratis for studenter. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kommer Nordnet til å videreutvikle WinTrade, eller vil noen av de andre løsningene som likner ta over? Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 http://finance.yahoo.com/news/Icahn-boosts-offer-for-Clorox-apf-711484975.html?x=0&sec=topStories&pos=6&asset=&ccode= Hva han skal med dette selskapet vet jeg ikke, men han har god nese og det lover bra for at det fortsatt vil være et bull-marked fremover, spesielt i blue-chip. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva forekommer at oljeprisen stiger eller synker? Og hvilke konsekvenser får det? Vil Statoil tjene på at oljeprisen stiger? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Veldig enkelt kan det sies at oljebransen tjener på høy oljepris, mens andre bransjer som bruker mye olje eller energi fra olje vil måtte betale mer. Naturlig nok. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Driver å titter litt på EMS - Eitzen Marine Services. Vurderer å kjøpe litt aksjer der, noen som har noen formening om denne aksjen? Lenke til kommentar
DBM Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Gjort det ganske greit på aksjespillet på facebook, 29,67 % avkastning denne måneden og 11,91 % for hele året. Hadde det bare vært ekte aksjer, for de har jo selvsagt gått i dass. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Gjort det ganske greit på aksjespillet på facebook, 29,67 % avkastning denne måneden og 11,91 % for hele året. Hadde det bare vært ekte aksjer, for de har jo selvsagt gått i dass. Det er somregel slik, ser at det er sånn med meg også. Har nok noe med at man legger alle følelser helt til siden når man spiller spillet, det er bla. mye greiere å ta ett tap og investere pengene i ett annet selskap (føler jeg). Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva skjer hvis et lands kredittvurdering blir nedjustert? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Gjort det ganske greit på aksjespillet på facebook, 29,67 % avkastning denne måneden og 11,91 % for hele året. Hadde det bare vært ekte aksjer, for de har jo selvsagt gått i dass. Vel... jeg har 69 % avkastning for hele året, og var en periode på 5. plass for hele året og 3. plass i juni mnden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva skjer hvis et lands kredittvurdering blir nedjustert? Færre vil låne til deg lengre, samt at rentene for å låne penger blir vesentlig dyrere. Lenke til kommentar
Fuzzpedal Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Driver å titter litt på EMS - Eitzen Marine Services. Vurderer å kjøpe litt aksjer der, noen som har noen formening om denne aksjen? Vurderer også å gå inn med noen kroner her. Kan ikke kalle meg noen ekspert, men denne virker da billig? Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Ny uke på gang. Det er mye i nyhetene nå som kan være likt perioden 1979-1980. Også da kranglet politikerne, USA sin kredittrating var i fare, gull satte nye rekorder, osv. Forholdet mellom Gull og Eiendom nærmer seg et historisk lavt nivå i USA. http://goldprice.org/charts/history/gold_all_data_o_usd.png Som den gangen tror jeg den riktige investeringen er store multinasjonale blue-chip selskap. Mellom 1971-1980 gikk CRB indeksen fra ca 100 til 340 og nå har den gått fra ca 200 i 2001 til ca 620 nå, ca samme økning. http://www.youtube.com/watch?v=GB10xud4tII http://news.google.com/newspapers?id=VMJAAAAAIBAJ&sjid=-KUMAAAAIBAJ&pg=4438,4301979&dq=gold+bubble&hl=en For øyeblikket er jeg 95 % long amerikanske bluechip aksjer og dollar. Coca Cola vs et typisk Brasil fond. Coca Cola er på gang, mens Brasil virkelig sliter slik jeg oppfatter det. Det som ville vært øksa for Brasil er en sterkere dollar. http://finance.yahoo.com/echarts?s=EWZ+Interactive#chart4:symbol=ewz;range=my;compare=ko;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Endret 31. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det ser ut som Oslo Børs er i et bear-marked. Det har vært 8 dager på rad med nedgang på de amerikanske børsene og det kommer kanskje litt opp igjen i dag, men trenden er ikke bra. Det er til å bli nervøs av når Marc Faber tror det er et skikkelig bear-marked. Det er nivået på Dow Jones Transportation index som signaliserer det: http://finance.yahoo.com/echarts?s=^DJT+Interactive#chart5:symbol=^djt;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Lenke til kommentar
reor Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 De aller fleste større Norske firma har kurser lavere enn 200 dagers glidende gjennomsnitt for tiden og det er tegn på bearmarked kort eller langsiktig. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Tiden er moden for en nedgang. Verdensøkonomien er fortsatt rufsete, så vi skal nok ha en korreksjon nedover. Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg ser for meg et scenario der økonomien i USA fortsetter å være dårlig frem mot etter valget i 2012, jeg tror ikke det finnes politisk vilje i FED til å redde Obama, og at det også kan komme en cocktail av høyere lange renter, høyere gullpris, svakere dollar og et lavere aksjemarked. Det er akkurat som det knaker i markedet for amerikanske statsobligasjoner, fordi det er åpenbart at mange må selge unna hvis det ikke lenger er AAA. Det spiller ingen rolle at mange multinasjonale selskap (uten AAA) er billigere å forsikre mot mislighold enn USA), som igjen betyr at de praktisk sett alt er nedgradert av markedet, med at det likevel formelt sett er AAA ,for alle som trenger å late som at det er AAA for å holde på det i forhold til en fastsatt regel om at de kun skal ha AAA. Det eneste som kunne hindret en nedgradering måtte være dramatiske kutt i offentlige utgifter og en voldsom økning i skattene.Jeg tror økonomien etterhvert vil ta seg opp og at de korte rentene vil begynne å stige og gullprisen falle, men det kan ta en stund. Jeg ser dollaren satte en bunn i 2008, men det kan tyde på at dollaren er under det nivået nå (i forhold til sveitsiske franc). I 1978 satte dollaren sin bunn mot franc og var på nivåer ganske tilsvarende nivåene nå, på den måten at devalueringen mot franc fra 2001 er veldig lik den mellom 1971-1978, det som er interessant er at det var først 2 år etter 1 år og 3 mnd etter at dollaren satte en bunn mot franc at gull toppet ut i januar 1980, så basert på det kan 2013 bli som 1980 i forhold til prisen på gull, mens 2014 kan bli det tidspunktet de amerikanske stats-rentene når et slags syklisk høydepunkt som i 1920 og 1981, mens 2015 blir som et slags 1982 i forhold til amerikanske aksjer (sannsynligvis med en republikansk president). Det er akkurat som en gullpris på ca 400 dollar er tilpasset et rentenivå på lange statsobligasjoner på 4 % og at 1600 dollar passer med renter på 16 % . Kort oppsummert tror jeg høyere renter i USA, bunn i dollaren nå, og en blow-off i gull. Endret 3. august 2011 av festen Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 en blow-off i gull. Er helt grønn på dette området og kommer med ett grønt spørsmål: Er dette fordi når økonomien i ett land går ned (og drar med seg resten av verden) går gullprisene opp fordi det er noe håndfast å investere i, da det ikke går an å gjøre som med penger; å trykke opp mer penger og dermed skape inflasjon? Siden gull er fysisk og må utvinnes kan det ikke bare lages mer av det når det trengs. 1 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er ute av de fleste aksjene mine nå, kjøpte meg inn i XACT Bear på tirsdag. Pen gevinst til nå Håper markedet skal enda videre ned 1 Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er ute av de fleste aksjene mine nå, kjøpte meg inn i XACT Bear på tirsdag. Pen gevinst til nå Håper markedet skal enda videre ned Ja, det vil jeg tro at det ble Har du tatt gevinsten også da? Jeg vektet meg ned i aksjer i forkant, men ikke nok til at jeg ikke kjenner at de svir litt i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå