reor Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Tror jeg har funnet en god og trygg investering jeg kan ha i et par måneder fremover med god avkasting: BW offshore Kursen ligger på 12,50 ved børsslutt og tror den vil stige ganske så radig opp til 13 kroners nivået hvor det er noe teknisk motstand. Noen tanker eller innvendinger? Jeg har aksjer her og har hatt i flere måneder. Kursutviklingen har utviklet seg tregere enn hva man har forventet. Nu er et target på 13 kr. relativt beskjedent, noe som med sansynlighet vil intreffe om relativt kort tid på sidelengs eller stigende børs. Endret 5. juli 2011 av reor Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Tror jeg har funnet en god og trygg investering jeg kan ha i et par måneder fremover med god avkasting: BW offshore Kursen ligger på 12,50 ved børsslutt og tror den vil stige ganske så radig opp til 13 kroners nivået hvor det er noe teknisk motstand. Noen tanker eller innvendinger? Jeg har aksjer her og har hatt i flere måneder. Kursutviklingen har utviklet seg tregere enn hva man har forventet. Nu er et target på 13 kr. relativt beskjedent, noe som med sansynlighet vil intreffe om relativt kort tid på sidelengs eller stigende børs. Har sett kursen har beveget seg relativt sakte ja, er ikke akkurat en aksje tilknyttet veldig mye spenning, men jeg tror de 50 ørene opp til 13 kroner kan gå nok så fort. Satser på å finne en god inngang i morgen og få handlet en god mengde aksjer for så å selge dem for 13 kroner, er redd aksjen blir på 13 kroners nivået en stund. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen som vet om noen andre norske forumer hvor det er litt høyere aktivitet ang. aksjeprat? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen som vet om noen andre norske forumer hvor det er litt høyere aktivitet ang. aksjeprat? Stocktalk (Koster dog 99,- i mnd) Ellers har man Hegnar forumet, men er bare idioter der. 2 Lenke til kommentar
reor Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Noen som vet om noen andre norske forumer hvor det er litt høyere aktivitet ang. aksjeprat? Stocktalk (Koster dog 99,- i mnd) Ellers har man Hegnar forumet, men er bare idioter der. Det hender at også jeg får inntrykk av mengden idioter på HO, men innimellom kan man finne gullkorn. Forøvrig påstås det at VIP forumet på HO er bedre enn det ordinære forumet. Jeg har i lengre tid vært interesert i å sammarbeide med andre om å finne "gode aksjer" på OSE. Tanken min er gruppen kan følge noen selskaper hvær og informere de andre i gruppen når det dukker opp triggerinfo. Jeg har mer enn nok med aksjene på OSE. Andre har et mer globalt interessefelt så derfor har gruppen avgått med døden før den ble etablert. Endret 6. juli 2011 av reor Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Noe som er påfallende når det gjelder økonomien i internasjonalt de siste 30 år er at det ikke har vært nødvendig å egentlig være flink eller dyktig for å tjene penger fordi det har vært en såpass generell trend med fallende renter og en stadig økende opptagelse av gjeld. Det har gitt fremdrift til de som satte seil, uten at de nødvendigvis har vært dyktige seilere for å komme seg fremover. Nå er situasjonen en annen. Det som virket før virker ikke lenger. Det skaper naturligvis et problem fordi hele næringslivet har mange folk som ikke egentlig kan noe (omtrent som i Japan i 1989) (han fyren her er et godt eksempel: http://www.dn.no/forsiden/resultater/article2179884.ece ), samtidig som det offentlige vil gjøre hva de kan for å holde maktbalansen slik den er. Det er dessverre uheldig når hele politikken legges opp til at det skal komme et mirakel: Hellas og Italia, osv, skal plutselig begynne å låne penger igjen til alt mulig, slik at det dermed blir vekst. Det kommer ikke til å skje. Endret 12. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Dollaren er fortsatt svak, veldig svak og den amerikanske økonomien er imponerende god når det tas med i vurderingen hvor svakt boligmarkedet er. Jeg tror en oppgang i boligmarkedet der er like rundt hjørnet. Jeg ser derfor ingen amerikansk resesjon nå selv om tallene i det siste har vært svake. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hva skal egentlig styrke dollaren nå? Jeg ser liksom ingen sterk dollar i overskuelig fremtid. Rart den ikke er svakere, Dollaren klarer seg alltid, rart det der. Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Det må komme en lysning i det amerikanske boligmarkedet samtidig som den kinesiske økonomien går på en resesjon eller det som verre er. Da vil dollaren styrke seg samtidig som råvarer og råvareproduserende land vil slite, kanskje RMB vil svekke seg mot dollaren. Jeg tror veldig mange utviklende økonomier har ført en helt vanvittig løs pengepolitikk. Det har fungert fordi dollaren har vært svak og vil fungere så lenge dollaren fortsetter å være svak. Dollaren er som et lim som holder land helt på nivå som Venezuela sammen. Om dollaren styrker seg vil alt av uansvarlig pengepolitikk eksponeres og en rekke effekter som i seg selv er dollar styrkende vil fortsette helt av seg. I 1979-1981 kom dollaren ut av et bear-marked fordi FED var svært aggressive og tok rentene til 21,5 %, nå kan det være fordi Kina og andre land faller for eget grep mer som i 1993-1994 (se på inflasjonen i Kina). Endret 16. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som bruker Wintrade o.l? Lenke til kommentar
MKej Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noen som bruker Wintrade o.l? Jepp, startet å bruke det for ca en mnd siden. Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Gull fortsetter stigningen og det er den beste seiersrekken for gull med antall år på rad med stigning siden 1920 (bullmarkedet på 20-tallet startet i 1921), og det beste året for gull siden 1980 (det store bull-markedet startet i 1982). Tidligere perioder hvor det har vært nødvendig å heve gjelds-taket slik som i 1979 og i 1996 har vært bra tidspunkt å investere. Jeg tror fortsatt at blue-chip aksjer lader seg opp og vil gå veldig bra så fort bull-markedet i gull blir ferdig. Aksjer som Microsoft og Intel ser veldig bra ut. Det har ikke vært splittet aksjer i blue-chip selskap på 11 år. I et skikkelig bull-marked er det splitting av aksjer nesten hele tiden. Jeg tror situasjonen nå er relativt lik situasjonen i 1979. Endret 18. juli 2011 av festen 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Ser man litt stort på det, så ser det ikke ut som det blir ferdig. Eller vil dette være vår tids svar på 1980? Jeg lurer på hva oddsen er på at gull passerer Platina i verdi... Care to elaborate MKej? Noen som er inne i RGT, har tanker om den? Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Det er visse likheter. I 1972 var det en gruppe aksjer som ble kalt nifty 50 som satte utrolige høyder, i 2000 var det dotcom, det var bear-markedet i 2003, og det var bear-markedet i 74, det var masse låneproblemer og bail-out av bilfabrikker rundt 1980, slik det var i 2009. Det virker kanskje litt sprøtt og gå aktivt inn i det amerikanske markedet siden det har gått ganske mye oppover, men jeg tror det blir noe av det samme om å kjøpe gull når det hadde steget fra 250 til 320 dollar, ihvertfall når det gjelder stabile blue-chip selskap. Endret 18. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) CRB indeksen vs Kraft foods: http://finance.yahoo.com/echarts?s=KFT+Interactive#chart4:symbol=kft;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined http://www.investmenttools.com/images/df/futures/cr.gif http://www.investmenttools.com/futures/crb_index.htm Jeg er helt overbevist om at grunnen til at kraft foods har gjort det så bra de siste mnd er den tilsynelatende toppen som ble satt i CRB indeksen tidligere i år. Billigere råvarer er bra for profittmarginene til Kraft Foods. Jeg tror en noe lignende effekt som isolert har truffet kraft vil komme på det amerikanske aksjemarkedet helt generelt, når gull tilslutt blir ferdig med sitt bull-marked. Endret 18. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 http://www.youtube.com/watch?v=PVVq2dwgFls The Gold Bubble 2011 Utrolig morsomt. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Gambler med 4 700 milliarder skattekroner Obama og hans republikanske motstandere risikerer en gigantregning til skattebetalerne om de ikke blir enige om hvordan de skal heve gjeldstaket. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Care to elaborate MKej? Hva vil du vite ? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har aldri brukt et sånt program, bruker bare Nordnet liksom. Nei det er hvilke fordeler og sånn det har da, litt om hvordan det virker. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har aldri brukt et sånt program, bruker bare Nordnet liksom. Nei det er hvilke fordeler og sånn det har da, litt om hvordan det virker. Er mange fordeler kontra web løsningen til Nordnet. Alt er i realtid(kurs,grafer,Valuta, råvarer, indeks og renter), all informasjon oppdateres automatisk. Kurs- og nyhetsalarm i programmet. Er også mulighet for Teknisk Analyse. Du kan skreddersy informasjonen og utseende akkurat som du selv ønsker. Er ikke lenge siden jeg har begynt å bruke programmet, så er enda i opplæringsfasen. Du kan jo teste det ut i en mnd, koster 100 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå