halnes1 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Mandag vil børsen starte mye opp ,hvis der ikke kommer noe uroligt plutseligt.. er en mulighet for å stjele 1% men men...ikke lett opp mot computerene. Langsiktig er best men ikke hopp på nå. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Jeg tror det er en mulighet for at Oslo Børs kan bli dratt med i en resesjon samtidig med at det blir en resesjon i Kina (i 2012), samtidig med at dette skjer tror jeg det er en mulighet for at amerikanske aksjer i dollar kan gjøre det bra relativt sett. Det har vært mange slike perioder før (92, 98), og det kan nok komme igjen. Til tross for at børsen har vært svak lenge nå, er porteføljen min høyere nå sammenlignet med når børsen var i 420. I dag er det ganske klare tendenser, det er også typisk at aksjer som hurtigruten stiger, definitivt et selskap som trenger sterk dollar, amerikanere og billig olje. Endret 20. juni 2011 av festen Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det med HRG er nok litt Media blaffen, Hegnar, Stordalen osv, like mye som det du peker på. Dog er det du peker på faktisk viktig. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Jeg tror Hurtigruten vil få en korreksjon, for deretter å passere dagens verdi i løpet av et par måneder. Rene spekulasjoner, men jeg har en irrasjonell tro på aksjen. Endret 20. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har også stor tro på hurtigruten og jeg har tro på hegnar på den måten at han har gode instinkter. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Hva tror du om Algeta? Har du noen tanker om hvordan prisen er i forhold til selskapets potensielle inntjening? Er den overpriset på grunn av for høye forventninger? Jeg antar at det blir en del gevinstsikring fremover, og at kursen ikke vil endre seg nevneverdig. Endret 20. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det selskapet tror jeg ingenting om og det er vanskelig å bedømme. Skulle jeg hatt selskap innen farmasi ville jeg heller kjøpt noe litt større slik som Pfizer. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Kjøpte endel aksjer i Marine Harvest idag til 4,53kr/stk. Skal sitte en stund og håper dette er en grei inngangskurs Lenke til kommentar
reor Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Prøver å få en form for oversikt i forbindelse med DNO. Ingen lett øvelse og mye støy på forskjellige forum. Har ellers noen småbjørner her og ting kan tyde på at de får leve en stund. Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kombinasjonen av pengetørke (slutt på QE2), og denne strømmen av olje som skal slippes ut på markedet ser ikke ut til å ha noen særlig gunstig effekt for oljeprisen. Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Over 2 uker gammelt, men likevel interessant: Marc Faber i en relativt lang debatt om Kina http://insider.thomsonreuters.com/link.html?ctype=groupchannel&chid=3&cid=111042&start=0 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Regjeringen stenger Svalbard som skatteparadis Har mye vil ha mer! Lenke til kommentar
MKej Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Regjeringen stenger Svalbard som skatteparadis Har mye vil ha mer! Greed is good... Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 3,6 % på porteføljen i dag, det gjorde godt. Note to selfe: Dow Jones er nesten opp 6% til nå i år, alt er ikke sånn som det ser ut. Lenke til kommentar
HtotheE Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Blir kanskje noen gode dager på børsen nå ja. Håper vi ikke stopper før vi er over 20-30. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg lurer på hva innsidehandel er? Kan noen forklare meg hva det betyr og hvordan det utføres? (Skal ikke gjøre det selv...) Lenke til kommentar
MKej Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg lurer på hva innsidehandel er? Kan noen forklare meg hva det betyr og hvordan det utføres? (Skal ikke gjøre det selv...) "Innsidehandel er handel av finansielle instrumenter i et aksjeselskap av «innsidere», som f.eks. ledere, direktører eller storaksjonærer, hvor man misbruker konfidensielle opplysninger som kan påvirke kursen. Innsidehandel kan også være lovlig, men begrepet blir som regel brukt for å henvise til spredning av ikke-offentlig informasjon, og påfølgende handel som følge av denne informasjonslekkasjen. I Norge er slik handel forbudt, og overtredelse kan straffes med opptil 6 års fengsel, ifølge Verdipapirloven. Der følger det at «tegning, kjøp, salg eller bytte av finansielle instrumenter eller tilskyndelse til slike disposisjoner, må ikke direkte eller indirekte foretas for egen eller fremmed regning av noen som har innsideinformasjon" Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Noen som har god greie på hva som skjer i PDR for tiden, eventuellt hva de tror vil skje fremover? Lenke til kommentar
reor Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Noen som har god greie på hva som skjer i PDR for tiden, eventuellt hva de tror vil skje fremover? Umulig å vite hva som kommer til å skje , men av erfaring vil jeg være forsiktig å investere i selskaper hvor BGL er storaksjonær. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Tror jeg har funnet en god og trygg investering jeg kan ha i et par måneder fremover med god avkasting: BW offshore Kursen ligger på 12,50 ved børsslutt og tror den vil stige ganske så radig opp til 13 kroners nivået hvor det er noe teknisk motstand. Noen tanker eller innvendinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå