Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en mulighet for at Oslo Børs kan bli dratt med i en resesjon samtidig med at det blir en resesjon i Kina (i 2012), samtidig med at dette skjer tror jeg det er en mulighet for at amerikanske aksjer i dollar kan gjøre det bra relativt sett. Det har vært mange slike perioder før (92, 98), og det kan nok komme igjen. Til tross for at børsen har vært svak lenge nå, er porteføljen min høyere nå sammenlignet med når børsen var i 420. I dag er det ganske klare tendenser, det er også typisk at aksjer som hurtigruten stiger, definitivt et selskap som trenger sterk dollar, amerikanere og billig olje.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg tror Hurtigruten vil få en korreksjon, for deretter å passere dagens verdi i løpet av et par måneder. Rene spekulasjoner, men jeg har en irrasjonell tro på aksjen.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hva tror du om Algeta? Har du noen tanker om hvordan prisen er i forhold til selskapets potensielle inntjening? Er den overpriset på grunn av for høye forventninger?

Jeg antar at det blir en del gevinstsikring fremover, og at kursen ikke vil endre seg nevneverdig.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva innsidehandel er?

Kan noen forklare meg hva det betyr og hvordan det utføres? (Skal ikke gjøre det selv...)

"Innsidehandel er handel av finansielle instrumenter i et aksjeselskap av «innsidere», som f.eks. ledere, direktører eller storaksjonærer, hvor man misbruker konfidensielle opplysninger som kan påvirke kursen. Innsidehandel kan også være lovlig, men begrepet blir som regel brukt for å henvise til spredning av ikke-offentlig informasjon, og påfølgende handel som følge av denne informasjonslekkasjen. I Norge er slik handel forbudt, og overtredelse kan straffes med opptil 6 års fengsel, ifølge Verdipapirloven. Der følger det at «tegning, kjøp, salg eller bytte av finansielle instrumenter eller tilskyndelse til slike disposisjoner, må ikke direkte eller indirekte foretas for egen eller fremmed regning av noen som har innsideinformasjon"

Lenke til kommentar

Noen som har god greie på hva som skjer i PDR for tiden, eventuellt hva de tror vil skje fremover?

Umulig å vite hva som kommer til å skje , men av erfaring vil jeg være forsiktig å investere i selskaper hvor BGL er storaksjonær.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet en god og trygg investering jeg kan ha i et par måneder fremover med god avkasting: BW offshore

Kursen ligger på 12,50 ved børsslutt og tror den vil stige ganske så radig opp til 13 kroners nivået hvor det er noe teknisk motstand.

Noen tanker eller innvendinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...