Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er kanskje litt tørr, men det aller viktigeste er å ikke spille for mer enn man har råd til å tape.

Jepp! Enig i det. Å makte å styre seg selv slik at griskheten ikke tar overhånd er et annet gullkorn å få med seg.

Å låne penger til aksjekjøp bør fortrinnsvis gjøres i starten av en oppgangstrend blir det tvangsalg kan det koste deg både sjorta og huset.

Lenke til kommentar

Et eksempel på griskhet. Jeg kjøpte en aksje sist fredag, tidlig på Onsdag kunne jeg solgt den igjenn med ca 10000 i fortjeneste. Jeg hadde ikke nødvendigvis et langsiktig perspektiv, allikevell solge jeg ikke. Vi vet jo alle hvordan Onsdagen gikk, og i dag også forsåvidt....

My bad!

Edit: Tidlig Onsdag.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Et spørsmål er om inflasjonen i de utviklende økonomiene vil nå en topp, og avta, og om aksjene-markedene i de landene da vil få et oppsving som følge av en mer stimulerende pengepolitikk (uten at Oslo Børs) som råvareprodusent for være med.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Når vi skal beregne nøkkeltall som P/E, P/B, P/S osv., burde man da ta utgangspunkt i årsrapportene til selskapene samt aksjekursene pr. 31/12?

Hva tenker dere? Kan vi benytte oss av aksjekursene pr. d.d.?

Lenke til kommentar

Sitter for øyeblikket i STB, YAR og INTEL, men ser ikke altfor lyst ut. Har i utgangspunktet et langsiktig perspektiv, men er det noen som skriker selg her? Bedre å ha de i banken til over sommeren? er ikke snakk om mer enn 60k til sammen men.

Lenke til kommentar

Sitter for øyeblikket i STB, YAR og INTEL, men ser ikke altfor lyst ut. Har i utgangspunktet et langsiktig perspektiv, men er det noen som skriker selg her? Bedre å ha de i banken til over sommeren? er ikke snakk om mer enn 60k til sammen men.

Aldri feil å sikre gevinst. Får børsen en kraftig nedtur kan du kjøpe deg inn igjen senere antagelig på lavere kurs.

Lenke til kommentar

ville holdt meg langt unna aksjer nå.

Ja, jeg holder meg ihvertfall litt på sidelinjen jeg også. Har til og med hatt noen bjørner innom porteføljen min i det siste.

Jeg har lettet porteføljen en god del, tatt endel gevinster og for tiden camperer noen små bjørneunger hos meg.

Det viktigste nu ,etter mitt syn ,er å være best mulig likvid.

Det bør legges til at jeg kun handler "norske aksjer" hos norsk megler. Forhold ellers i verden kan være forskjellig fra norske forhold og OSE.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Har tatt meg en tur inn hver uke å stjelt 1,1 prosent i snitt.

Det blir en halv mill i året hvis jeg klarer det fremover.

Siste 2 ukene har jeg ikke vært inne.

Den norske børs er så liten at nyser noen i uganda så virker det "nesten" på børsen.

Sikkert mange som taper penger på det evige opptemistene som kommer ut med sine kjøps anbefalinger.

Er ikke noe marked å sitte i, det som skal ned og det mye

Hvorfor skal Tyskere ville betale for korupte sør stater???????

Lenke til kommentar

Jeg tror det fortsatt er et press mot inflasjon der utviklende økonomier gjør det bra mens det amerikanske aksjemarkedet går flatt og samler opp energi til et fremtidig langvarig bull-marked. Porteføljen min består mest av slike flate aksjer som betaler utbytte, i kombinasjon med noen selskap som skal beskytte mot inflasjon. Jim Rogers mener det amerikanske aksjemarkedet er inne i en 20 års periode hvor det vil være svakt, men jeg tror ikke noe på det. Jeg tror det tilsvarer perioden mellom 1929 og 1946, hvorav vi nå er ved noe som ligner 1940.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg tror det er mulig Intel kan være bra å sitte på. Jeg ser det er flere amerikanske IT selskap som er inne i det som ser ut som en trend som ligner litt hvordan det så ut i 1994-1995.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...