Raimop Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva får Namsos Trafikkselskap til å stige over 20% på en enkel dag uten at det tilsynelatende er kommet noe nyheter fra den fronten? Er jo helt villt.. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Synd at GOGL åpenbart er blitt utsatt for at makrotallene er dårlig, slik kan det fort gå når man er på OBX og ikke Match som før. BDI er iallefall opp, det er flott! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Fra rødt til blodrødt. BDI er på ATH, men bulk i USA er likevel ned. Det betyr vel at det blir en drittdag i morgen også. Korreksjoner er sikkert bare sundt, men nå synes jeg det kunne begynne å gå litt oppover igjen. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Fra rødt til blodrødt. BDI er på ATH, men bulk i USA er likevel ned. Det betyr vel at det blir en drittdag i morgen også. Korreksjoner er sikkert bare sundt, men nå synes jeg det kunne begynne å gå litt oppover igjen. 9134079[/snapback] Det kommer det kommer, tålmodighet er viktig Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva får Namsos Trafikkselskap til å stige over 20% på en enkel dag uten at det tilsynelatende er kommet noe nyheter fra den fronten? Er jo helt villt.. 9132948[/snapback] Jeg leste i Adressaavisa (har den tilfeldigvis på jobb) at de har fått anbudet på ambulansetjenesten i Sør-Trøndelag. Må vel være det som gjør utslaget.. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva mener folket om Simtronics? Aksjen har jo gått ekstremt bra den siste tiden og stiger litt til og med på en rød dag som denne. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Der var det endelig en megler som gikk ut og anbefalte Data Reponse. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva mener folket om Simtronics? Aksjen har jo gått ekstremt bra den siste tiden og stiger litt til og med på en rød dag som denne. 9136639[/snapback] Hadde en børspost i Simtro men solgte fordi folk sa den skulle nedpå 4.50 før den gikk oppover igjen. To dager etter jeg hadde solgt den føyk den oppover mot 6. Så mye for å ha is i magan. Anyways, nå som den har begynt å gå nedover igjen kommer den til å fortsette å gå nedover imorra før den stiger igjen, antagelig lengre. Børsen borti junaiten har også stupt i kveld så ville venta. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har en oddlot i Yara med en snittkurs på 160,59, syntes den begynte å komme faretruende lavt. Skulle ha solgt meg ut på 170 for så å kjøpe meg inn igjen. Dog stresser ikke med å komme meg ut, regner med det går opp over tid. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Huff, jeg har ikke vært med på slike nedganger før, og synes dette ser skummelt ut. Tror nok ikke jeg kommer til å selge, men etter nedgangen i USA i kveld, ser jeg ikke akkurat frem mot å sjekke aksjene mine i morgen. Dessuten gjorde jeg den store feilen å lese hva apekattene på forumet til Hegnar Online skriver, og det bidrar jo heller ikke til å senke bekymringene. Finnes jo knapt en tråd uten at det står "KRAKK" med 14 utropstegn bak. Er redd det kommer til å bli mange mareritt om røde tall i natt. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva trur dere om DNO da? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hva trur dere om DNO da? 9136849[/snapback] Enda en kjedelig aksje. Vet ikke hvor mye folka i tråden her investerer for jeg, men sånn generelt virker det som det vanligvis ligger mellom 10 000 og 100 000 - og noen flørter med enda litt mer. Det er jo ikke akkurat livsviktige summer vi snakker om, så hvorfor ikke kjøpe aksjer med større potensiale til å gå litt kraftig så man faktisk kan få en del penger ut av investeringen? :-) Når du er inne på olje og energi kan jeg anbefale deg Artumas Group (AGI). Jeg vil begrunne dette kjøpet med store reserver i forhold til børsverdi (i forhold til andre oljeselskap) og store uutforskede leteområder (gigantisk felt i Mosambik blant annet). Kortsiktige triggere i nye reserveoppdateringer som sannsynligvis ikke er langt unna og i en eventuell salgsavtale om gass. Indikasjoner som kan tyde på kommersielle mengder olje i områdene de borer i, noe som kan gi et potensielt enormt kurshopp. Har dessuten sunket mye i det siste i fravær av nyheter og jeg vil tro alt under 60 er en veldig god inngang. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Take it easy, og hold på hatten. Vanskelig når Golden Ocean og sikkert flere blir dratt nedover på grunn av dårlige makrotall. Selskapene er neppe blitt mindre verdi, gleder meg først og fremst til Q2 resultatene til Golden Ocean nu. håhå Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Take it easy, og hold på hatten. Vanskelig når Golden Ocean og sikkert flere blir dratt nedover på grunn av dårlige makrotall. Selskapene er neppe blitt mindre verdi, gleder meg først og fremst til Q2 resultatene til Golden Ocean nu. håhå 9138331[/snapback] Vel, selskapene blir sånn sett ikke mer verdt av at aksjekursen går oppover heller. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Take it easy, og hold på hatten. Vanskelig når Golden Ocean og sikkert flere blir dratt nedover på grunn av dårlige makrotall. Selskapene er neppe blitt mindre verdi, gleder meg først og fremst til Q2 resultatene til Golden Ocean nu. håhå 9138331[/snapback] Vel, selskapene blir sånn sett ikke mer verdt av at aksjekursen går oppover heller. 9138437[/snapback] Når selskapene tjener vannvittig mye penger slik som Golden Ocean på sinnsyke tørrbulk rater så blir de faktisk mer verdt Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 På den andre siden, når økonomien går dårligere (pga. f.eks. amerikansk gjeldsfinansiert forbruk som viser seg å være gitt med for dårlig sikkerhet...), vil man ha færre varer som trenger frakt, fraktratene går ned, og verdien på fraktselskapene synker. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 På den andre siden, når økonomien går dårligere (pga. f.eks. amerikansk gjeldsfinansiert forbruk som viser seg å være gitt med for dårlig sikkerhet...), vil man ha færre varer som trenger frakt, fraktratene går ned, og verdien på fraktselskapene synker. 9138698[/snapback] Dette medfører ikke riktighet, dette er fordi det er enorm etterspørsel det køer i havnene, og enorm etterspørsel utenfor US. (i tørrbulk bransjen) Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Dette medfører ikke riktighet, dette er fordi det er enorm etterspørsel det køer i havnene, og enorm etterspørsel utenfor US. (i tørrbulk bransjen) Selvsagt "medfører det riktighet", det burde være så opplagt at ikke det skulle være nødvendig å argumentere for en gang. Fraktratene er høye fordi etterspørselen er vesentlig høyere enn tilbudet. Når etterspørselen synker forsvinner mange av dem som er villige til å betale mye for frakten, og da synker prisene. Selv om mye av etterspørselen etter frakt er utenfor USA, er den likevel avhengig av USA. Dersom USA kjøper mindre fra Kina, trenger Kina færre råvarer fra andre land igjen. Alt henger sammen med alt, som Gro så viselig sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå