Splitter Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor kjøpe en aksje som har steget nesten 600 % siste 12 mnd? Blir aldri rik av sånt. 9096362[/snapback] Hvorfor ikke? At en aksje har steget mye betyr vel som oftest bare at selskapet går bra? @brutti: Fullt mulig at GOGL kan gå lenger enn 30 til jul ja, men jeg tør nesten ikke håpe på en slik framgang selv om mye tyder på at det kan skje. Takk forresten for at du postet det sitatet. Hvis det slår til er jeg millionær i 2012! Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor ikke? At en aksje har steget mye betyr vel som oftest bare at selskapet går bra? Jeg er enig i at man må være forsiktig med å tenke sånn, siden man da fort kunne tenkt det samme da den hadde gått 200-300%, men så ekstrem økning på kort tid er vanligvis en effekt av at man tror selskapet vil tjene mye i framtiden. Det går bra nå, og omsetningen har økt dramatisk, men overskuddet har ikke økt like mye. Lenke til kommentar
horst Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Telenor opp 2,84 % - noe som skjer?? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hvorfor kjøpe en aksje som har steget nesten 600 % siste 12 mnd? Blir aldri rik av sånt. 9096362[/snapback] Jeg skal ta vare på denne quoten der i noen måneder. Når de har gått 600% hvorfor ikke ta 1200% til og ytteligere 1000%? På noen år? Se frontline du kammerat, de stod i noen år siden i rundt ei krone. De står i nå i oppimot 300,- Er du klar over at dette er 3000%? Det blir ju berra peanuts når vi prater om GOGL da har jo ikke engang morroa begynt. Det jeg vil få deg til forstå er at det ikke er noe automatikk i at en aksje ikke kan stige mer når den først har steget litt. Akuratt samme som at det skal være noen automatikk i at om en aksje synker 30% så må det snu, det må faktisk ikke det, de kan gå konk. Du har lite peiling, meget lite. Beklager. Husk at når man investerer i aksjer så investerer du i et selskap. Aksjen er verdien av selskapet, jo mer de tjener jo mer vil de bli verdt å da vil aksjene stige i verdi. Det du forteller oss er at du har en forferdelig høydeskrekk ved Golden Ocean, hos meg finnes det ikke høydeskrekk, men jeg har ingentro på at Golden Ocean står i under 30,- til jul. No nada ingenting granbar furu... Vi er inne i lavsesongen i tørrbulk, BDI går til himmels, FFA er bare opp opp opp opp opp opp og atter enda mer opp (FFA= Forwards dvs. fremtiden som er 2007-08-09-10+) Jeg vil glede meg usansynlig til høsten. Hvorfor kjøpe en aksje som har steget nesten 600 % siste 12 mnd? Blir aldri rik av sånt. 9096362[/snapback] Hvorfor ikke? At en aksje har steget mye betyr vel som oftest bare at selskapet går bra? @brutti: Fullt mulig at GOGL kan gå lenger enn 30 til jul ja, men jeg tør nesten ikke håpe på en slik framgang selv om mye tyder på at det kan skje. Takk forresten for at du postet det sitatet. Hvis det slår til er jeg millionær i 2012! 9096768[/snapback] Flott Splitter P. Inegal du er inne på noe, at selskapet tjener penger! Å Jo mister Ingar, man kan bli rik på Golden Ocean Group selvom de har steget 600%, det du også har i glemmeboken din er to ting: J.F. - Utbytter, HINT! Forøvrig: Jeg vil også forsøke ta en prat med J.F. om muligheten skulle by seg, da han ofte er å se i mitt nærmiljø. TJOHEI! Endret 18. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du har lite peiling, meget lite. Beklager. Husk at når man investerer i aksjer så investerer du i et selskap. Aksjen er verdien av selskapet, jo mer de tjener jo mer vil de bli verdt å da vil aksjene stige i verdi Godt mulig jeg har lite peiling på aksjer, men hva har du gjort som gir deg retten til å dømme meg? Med mindre du har 10-20 års børserfaring - minst (regner med det er cirka en tiendedel mtp alderen din) er du neppe noen dreven eller fullkommen spekulant selv. Den mildt sagt latterlige påstanden din om det ligger en automatikk i at økt inntjening = økt aksjeverdi bekrefter vel strengt tatt dette. Pass på at du ikke blir for fanatisk og naiv med tanke på vinneraksjen din da. Når det er sagt var poenget med påstanden min at du ikke ble rik av 'sånt' (aksjer som har steget 500-600 % på ekstremt kort tid og dessuten er blant de desidert mest populære på børsen for øvrig) at du aldri vil oppnå suksess om du bare prøver å følge strømmen. At GOGL kan gå mangfoldige prosent enda er godt mulig, men om du alltid kjører de mest populære aksjene vil du aldri bli *rik* av det. Du er velkommen til å mene noe annet, men jeg tror ikke så mange som faktisk har vært med en stund og har bygd seg opp en viss erfaring vil være enig med deg. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Følge strømmen er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt på lengre tid, herre min hatt. Det har ikke vært medieomtale om Golden Ocean på lenge før jeg kjøpte mine aksjer, det var ikke akuratt veldig mange artikkelene i hverken DN, Finansavisen eller på Hegnar så det er hjemmeoppfinnet tulleball ja. Jo det ligger på sett og vis en automatikk i at om selskapet blir større og øker inntjeningen at aksjen stiger i verdi det gjør faktiskt det, om ikke vil selskapet være underpriset til tusen og da vil noen kjøpe deler det av det om ikke hele bundten (oppkjøp). Om du leser den blå lille boken som heter "Hvordan du slår markedet" så får du faktisk en god innsikt i dette. Dog kan dette ta tid, det kan skje over flere år, men jo klart at et selskap som har en inntjening på 1500 mrd.$ ikke er priset til 1000 mrd.$ Da vil jo noen kjøpt dem opp før du fikk sagt pinneis, når det er snakk om oppkjøp så går ikke akuratt aksjekursen i minus du. Nei klart jeg ikke kan kalle meg mangeårig aksjespekulant eller ekspert whatever, men dæven du jeg har hatt bra teft så siden jeg startet dø, det er lett tjene penger på børs idag så det har du sikkert klart. Alle tjener penger på børs, men ha en avkastning som jeg har hatt siden Mai er det ikke alle som kan skilte med. HÅHÅ! Dette har med at jeg leser og investerer mine penger med OMHU, jeg plukker ikke ut Golden Ocean for ingenting tenk over det. Golden Ocean er langfra den mest "populære" aksjen på OSE. Hva får deg til å tro det? Kan ikke fatte og begripe hvor du har dette fjaset fra, blir ganske overrasket igrunn. Dessuten kan du si at jeg faktisk går mot strømmen på sett og vis. Jeg har vært inne på intranettet til et STORT meglerforetag i Norge, og sett hva de har å si om Golden Ocean, disse drev også shorting av Golden Ocean (Ikke ESO), på samme dag kjøpte jeg meg tyngre inn, kunne ikke annet en le av disse meglerne. Dette var på mellom 15.90 og 16.50,- Det har heller ikke vært en jævla kjøpsanbefaling på Hegnar på en godstund inntill mandag eller tirsdag. Så si jeg går mot strømmen så mye som bare er mulig. Jeg ekke dum å lemper inn penger i selskaper som Repant, CNR og andre selskaper som blir styrt av apekatter, det er mine penger og de skal bli større gutten min større og om ti år skal det bli en hel MASSE! Det skal yngle både fra venstre, høyre, opp og nedenifra. Fatter ikke hvorfor dette skal være aktuelt engang diskutere om man blir rik eller ikke på Golden Ocean. Jeg kan ikke gi noen garantier for en tidobling innen to år, men dævendøtte du skal ikke se bort fra at Golden Ocean står i 180,- om to år heller. Har du sett noe på tørrbulkmarkedet i det hele tatt Ingar? Eller er du leideg for at du ikke har gått inn i Golden Ocean på et tidligere tidspunkt? Vi kan jo også ta med Jinhui Shipping og hvorfor jeg har 0,- der. Det er såre enkelt, jeg har stål tiltro til J.F. & Herman Billung. Golden Ocean aksjen er også mye mer likvid noe som jeg faktisk anser som ganske viktig. Jeg har tjent noen kroner på Funcom også, denne var jo ikke akuratt veldig likvid men dog så var det et litt annet kapittel da det ikke har vært store nyheter der på en stund. Vil tilslutt avslutte med at det bare er Ola Dunk på børs og trp at man ikke kan bli rik på Golden Ocean, det kan man. Det vil også J.F. & Co prøve bevise så det så! Snakkes når Golden Ocean står i både 40,- 50,- 70,- 100,- 150,- 200,- Skal love deg at jeg sitter der, fjong og go natt. Er du negativ til alle aksjer som har steget litt? Jeg tenkte også som deg i starten Ingar før jeg begynte ta bøkene fatt "Huh gått 500% på så kort tid, nå tar vell dette slutt snart, det kan jo ikke fortesette" Det er faktisk akuratt det det kan, det kan fortsette. Neste gang du vil uttale deg om Golden Ocean så kan du gjerne lese litt om dem og tørrbulk. God aften! Endret 18. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=257880&cat=116 http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=254968&cat=100 Det er ingen seriøse investorer som setter alle pengene sine i én aksje alene, og det er ikke snakk om det er mulig å bli rik på GOGL eller ikke. Jeg sier bare du (som i en hvilken som helst person) aldri vil bli rik om du bare følger strømmen og kaster deg på de mest populære aksjene. Capiche? Det jeg skrev først var ikke engang henvendt til deg, allikevel tar du det jeg skriver som et personlig angrep på deg. Føler for å presisere at jeg har ingenting imot GOGL og uttalte meg på et generelt grunnlag. Vet for øvrig utmerket godt at J.F.-aksjer har hatt vanvittige kursutvikler og høye utbytter. Har fått høre det nok av en onkel av meg med Frontline-aksjer og inngang på 3 i GOGL, takk. Endret 18. juli 2007 av Ingar Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Her har vi det igjen, Golden Ocean er langtfra en folke populær aksje reinspikket tøv, i Mai var det kanskje det. Som jeg sa før nettopp nylig at disse kom ut på Hegnar, da har man allerede gått glipp av en hinsides avkastning siden nyttår, hadde ikke meglerfirmaene lagt ut disse anbefalingene ville de fremstått som noen høner med avkappede hoder uten NOEN som helst troverdighet. Om du tror på alt tøvet som meglerne kommer ut med på hegnar så er iallefall løpet kjørt fordi dette er også bare tøv, de har kunder ta vare på også. Rent utenom disse som tror de er rakettforskere å shorter på Golden Ocean. Gjør det Ingar, sett gjerne en short i Golden Ocean da skal jeg love deg du har lite rutte med til jula, om det skulle bli noe feiring. Fatt engang for alle dette her Ingar; Jeg hører på mennesker, men gjør aldri som de sier. Beskylde meg for gå med strømmen er for dumt, om du mener det så hippsomhappetikrek. At Golden Ocean er populær aksje i dine øyne eller andres så ok for min del kunne ikke brydd meg mindre egentlig. Er det noe som skulle tilsi at de ikke kan stige 500-3000% over de neste 5 år? Nei det er det på ingen måte, om de skulle være en såkalt populær aksje eller ikke. Golden Ocean har som ambisjon bli vestens om ikke verdens største på tørrbulk, da skal jeg love deg at kursen ikke står i 100,- for si det slik. Sett deg inn i tørrbulk før du dømmer GOGL til helvete og lengre ned fordi det er en populær aksje tett etterfuglt av aksjer med MEGAVKASTNING som IGE, DNO og CNR... Endret 18. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Spiller du komedie eller ignorerer du alt jeg skriver? 1 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Spiller du komedie eller ignorerer du alt jeg skriver? 9099745[/snapback] Hvor er logikken mellom at en aksje skal være såklalt "populær" med god likviditet med fin spread, til at man ikke skal kunne bli rik av å investere pengene i det foretaget. Nei vettu hva greit nok for meg. Du er og blir en Ola Dunk på børs i mine øyne. En klok mann sa en dag dette til meg: Når noen ler eller ikke har tro på dine investeringer eller skulle være uten noe som helst kunnskap kan man tenke inne i seg "Jaha så har jeg sikkert mer penger i banken enn han" så kan man flire litt for seg selv. Vet at det kan være risikabelt være "All-in" med alle egg i et redet, hørt om noe som heter stop-loss jævla fin religion igrunn. Skal man bli rik som du sier skal man jo gå mot strømmen :!: Nå er ikke akuratt slik at en inngang på 118k ekstremt mye penger heller, så hadde faktisk hatt råd tape en del av disse, noe som jeg kjemper for at ikke skal skje og neppe vil skje når jeg styrer disse pengene med jernhånd. Hvorfor ikke? At en aksje har steget mye betyr vel som oftest bare at selskapet går bra? Jeg er enig i at man må være forsiktig med å tenke sånn, siden man da fort kunne tenkt det samme da den hadde gått 200-300%, men så ekstrem økning på kort tid er vanligvis en effekt av at man tror selskapet vil tjene mye i framtiden. Det går bra nå, og omsetningen har økt dramatisk, men overskuddet har ikke økt like mye. 9096898[/snapback] Har du egentlig Naraken fått med deg hva BDI står i og at FFA tar helt av? Havnekøene både i Newcastle og andre steder er helt sinnsyke? Det er ingen ende på hva som skal bygges og settes i stand i både Kina og etterhvert India et er ikke til å tro, Golden Ocean vil gi et knakende godt Q2 resultat det samme vil nok både Jinhui, Dryships, EMX og en hel haug med andre tørrbulk rederier. Det er greit nok at det kun er Spitter P. Inegal og jeg som har troen på Golden Ocean i framtiden så får vi se hvem som sitter med sjegget i postkassa om noen måneder og år. - En annen diskusjon: Vil også si at mitt mål ved drive med aksjer, finans å investere penger er å slippe jobbe av meg hodet skulder kne og tå til jeg blir 67 år. Nei jeg vil gjøre noe som er gøy samtidig som man kan slappe av med fritid og ikke jobbe seg i hjæl med 40-50 timer i uken. Jeg anser forøvrig ikke investering av penger som en jobb om jeg skulle kunne leve av det, men en hobby uansett hvordan du skulle vri eller vende på det. Jeg vil ha pengene til å yngle, mange har fått til dette før meg, og jeg er godt i gang. Endret 19. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Du leser jo ikke hva jeg skriver. Kan vi forholde oss til at GOGL er en av de mest populære aksjene på Oslo børs nå, siden vi nettopp fikk dette bekreftet av en fersk artikkel? Jeg snakker søren ikke hvor populær den var da *du* kjøpte. Det jeg derimot sier, er at om man følger strømmen og kjøper de mest populære aksjene, vil man aldri bli *rik* på det. Jeg sier ikke noe om GOGL spesifikt, jeg snakker på et generelt grunnlag. Og hva jeg er i dine øyne er jeg fantastisk likegyldig til. Endret 19. juli 2007 av Ingar Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Du leser jo ikke hva jeg skriver. Kan vi forholde oss til at GOGL er en av de mest populære aksjene på Oslo børs nå, siden vi nettopp fikk dette bekreftet av en fersk artikkel? Jeg snakker søren ikke hvor populær den var da *du* kjøpte. Det jeg derimot sier, er at om man følger strømmen og kjøper de mest populære aksjene, vil man aldri bli *rik* på det. Jeg sier ikke noe om GOGL spesifikt, jeg snakker på et generelt grunnlag. Og hva jeg er i dine øyne er jeg fantastisk likegyldig til. 9099799[/snapback] Flott, da er og blir Golden Ocean en populær aksje. Poenget er at det spiller ingen rolle, man kan bli rik av populære aksjer. Skjønner at du snakker i et generelt grunnlag, men det er jo synd at Golden Ocean er en del av det spekteret. Jeg har verken tid eller ork til å finne andre aksjer som er populære som har gått til himmels, men de er der og mange mennesker i norge har tjent en bag med penger på de (Kan f. eks nevne Blom mens vi er inne på det.). Så det å si at man ikke kan bli rik på en populær aksje medfører ikke riktighet, under noen som helst omstendigheter hvor du har dette fra aner jeg ikke, men om det er noen som har fortalt deg det så bør du begynne sjekke faktiske tall før du tror dem, I DO. Det du dog kunne sagt er at en "tung" aksje, de som veier opp mye av OSEBX; DnB, Telenor, Norsk Hydro, Yara med flere kan man ikke bli rike av på et blunk. Du kan øke formuen din, men dette er ikke aksjer som går til himmels og lengre på korttid slik som Golden Ocean, Jinhui, Navamedic, TTS Marine, med flere. Det er by the way ikke tilfeldig at det både er Jinhui og Golden Ocean som leder an siste 12 måneder på OSE, dette er fordi det er disse som er største innen tørrbulk, som er bransjen som går best for tiden og mest sannsynlig har noen år foran seg, hverken de er populære eller ikke det spiller ingen rolle. Kan du fortelle meg hvor du har hørt at man ikke kan bli rik på en populær aksje? Skulle vært jævla interresant, eller dette noe du har hørt av en rakettforsker i Pareto eller Glitnir Securities? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg snakker om å følge strømmen - gjøre det flertallet gjør. Det er ingen hemmelighet at det ikke lønner seg, er vel snarere bevist gjennom økonomisk historie. Sier ikke at du ikke kan bli rik på populære aksjer, sier bare at om du følger strømmen, blir du ikke rik på lang sikt; de som blir rike blir dette nettopp fordi de gjør ting annerledes. Nå skal det rikitgnok sies at 'rik' er et vidt begrep og at vi ikke definerer rik på samme måte. Forresten morsomt at du nevner TTS Marine, anbefalte den for første gang i tråden her for noen måneder siden da den sto i 72. :-) Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg snakker om å følge strømmen - gjøre det flertallet gjør. Det er ingen hemmelighet at det ikke lønner seg, er vel snarere bevist gjennom økonomisk historie. Sier ikke at du ikke kan bli rik på populære aksjer, sier bare at om du følger strømmen, blir du ikke rik på lang sikt; de som blir rike blir dette nettopp fordi de gjør ting annerledes. Nå skal det rikitgnok sies at 'rik' er et vidt begrep og at vi ikke definerer rik på samme måte. Forresten morsomt at du nevner TTS Marine, anbefalte den for første gang i tråden her for noen måneder siden da den sto i 72. :-) 9099855[/snapback] Ja det er morro, tts marine er sikkert flinke de. Ja rik er et vidt begrep det. Har du en formue på over 10.000.000,- NOK da synes jeg kan begynne du kalle deg rik. Fullt klar over at man ikke blir rik på å følge strømmen, men det har en kombinasjon av både inreal life og på aksjemarkedet. Grunnen forøvrig til at GOGL seiler opp med IGE, CNR, DNO osv. Er at det er blitt en trader aksje, greit nok for meg om folk vil trade den så kjør på, men dette er grunnen. Du kjenner ikke meg, men jeg skal love deg at du ikke finner mange på 20 som har en økning i formue som jeg har hatt i mai, juni og juli. Jeg har startet på 0,- fått nada drahjelp av foreldre som har kunnet gitt meg rimelig bra med hjelp. Jeg kan også skrive opp at du ikke finner mange på 20 som er så interresert som jeg er i både aksjer finans og investering som jeg er, da skal du lete godt iallefall. Mange av de jeg kjenner studerer jeg har valgt noe annet, som jeg sa når jeg pratet med noen andre forleden, det er greit for meg at mange var flinke på skolen, jeg var ikke best i alt, men det som er så fint med skolen er at de ikke er der du tjener penga dine heller. Jeg jobber å investerer pengene jeg tjener, finner nok noen på 20 som jobber, men du finner ikke mange som investerer penga de tjener det skal jeg love deg. Det er mange måter gå mot strømmen på, å si at man ikke kan blik rik og man må gå mot strømmen i førstehånd blir merkelig. Jeg hadde en formue på 100.000 1. Juni, vi kan si at den har steget meget siden den gang uten at jeg er interresert hive ut tall om min egen formue nu på et forum.. Det å gå mot strømmen er jeg et levende bevis på. Flott ere nå skal jeg sove, så er det bare se at børsen sannsynligvis går litt ned imorgen og gogl godt mulig klarer klatre seg i pluss på slutten av dagen. Regner med at flere her går mot strømmen både du Splitter og gjenget, fortsett med det, det vil gi resultater. Endret 19. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja rik er et vidt begrep det.Har du en formue på over 10.000.000,- NOK da synes jeg kan begynne du kalle deg rik. 9099889[/snapback] Man føler seg visstnok rik hvis man har mer penger enn naboen, la oss alle framstå med mindre enn det vi har og vi vil alle være rike! Du har mange gode argumenter for hvorfor BDI vil gå oppover, og Fredriksen har hatt svært god teft på slike ting tidligere. Det hadde vært spennende å sett en fundamentalanalyse av Golden Ocean. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har du egentlig Naraken fått med deg hva BDI står i og at FFA tar helt av? Du skjønner at det ikke vil vare evig, siden tilbud på et eller annet tidspunkt vil ta igjen, og når den globale økonomien kjølner, sansynligvis langt overgå etterspørsel? Spørsmålet er om de høye ratene vil holde lenge nok til at GOGL kan tjene inn alle skipene de har ordre på. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Har du egentlig Naraken fått med deg hva BDI står i og at FFA tar helt av? Du skjønner at det ikke vil vare evig, siden tilbud på et eller annet tidspunkt vil ta igjen, og når den globale økonomien kjølner, sansynligvis langt overgå etterspørsel? Spørsmålet er om de høye ratene vil holde lenge nok til at GOGL kan tjene inn alle skipene de har ordre på. 9100468[/snapback] Ingenting vil vare evig, men utsiktene på kort og langsikt er meget bra. Det er så mye som skal fraktes at jeg ikke ser dette som noe problem. Ratene er ikke det jeg anser som noen fare, de vil stige til nye høyder utover høsten det føler jeg meg temmelig sikker på. Det eneste som jeg ser kan true golden ocean er at verdiene på skipene synker, noe som ikke vil skje idag. Analyse av Golden Ocean ok: KOMMENTAR - KORT SIKT: Golden Ocean [onsdag 18 jul. 2007]: (Automatiske Kommentarer) Kjøpskandidat ( 5.31) Golden Ocean steg 4.97% siste handledag fra NOK 23.15 til NOK 24.30 I løpet av de 10 siste dagene har kursen til Golden Ocean steget 7 dager, og er opp med 25.91% sammenlagt de siste to ukene. Volumet steg siste dag sammen med kursen, noe som er et teknisk positivt signal. Det ble handlet 1,97 millioner flere aksjer enn dagen før. Total ble det kjøpt og solgt 7,51 millioner aksjer til en verdi av ca. NOK 182,44 millioner. 3 MåNDERS TRENDEN Golden Ocean har brutt den bred og sterkt stigende trenden opp, og enda sterkere stigningstakt er indikert. Ved reaksjoner tilbake vil det være støtte ved taket av trend på ca. NOK 22.29. Dette nivået vil regnes som et svært godt nivå inntil det er brutt, og kan by på en svært god mulighet for å bli med på større opptur. Med utgangspunkt i vifteteori vil NOK 25.57 bli en prøvelse fordi dette kan representere taket i den nye trenden, og det er ikke sikkert dette nivået brytes på første forsøk. SIGNALER Det er stor sett bare positive signaler å spore i dag. Golden Ocean har kjøpssignal fra både det kortsiktige og det langsiktige glidende snittet. I tillegg aksjen har et generelt kjøpssignal fra det innbyrdes forholdet mellom snittene hvor det korte er over det det lange. Ved korreksjoner ned vil aksjen finne støtte fra linjene på henholdsvis NOK 21.63 og NOK 14.97. Et brudd ned gjennom disse nivåene vil utløse salgssignaler. Et kjøpssignal fra vårt egenutviklede pivotpunktsystem ble utløst tor. 14 juni 2007 og videre oppgang er indikert inntil en pivot topp er identifisert. Volumet stiger på stigende kurser noe som styrker aksjen og øvrige signal. RELATIVE STRENGHT INDEX (RSI) RSI14 er 85 og aksjen er svært overkjøpt på RSI14, men kan like gjerne fortsette å stige. Enkelt aksjer kan ta den helt ut i overkjøpt og stige svært raskt, men det er svært sjelden at aksjer forblir lenge i så høy RSI. Derfor øker risikoen betraktelig og det kan forventes langt større daglige svigninger på kort sikt. STøTTE OG MOTSTAND På nedsiden finner aksjen støtte fra akkumulert volum like under dagens nivå ved ca. NOK 23.60, NOK 19.30 og NOK 19.25 Det finnes ikke motstand fra akkumulert volum like over dagens nivå og med de rette forholdene kan aksjen gå både raskt og langt i løpet av de neste par dagene. Golden Ocean er i ferd med å teste den første av flere støttenivå like under dagens kurs, og den første er ved NOK 23.60. Det er ikke bestandig støtte holder, men det er veldig vanlig at aksjen vandrer opp og ned ved støttenivå før videre fall. I enkelte tilfeller kan støttenivå være ypperlige inngangsnivå, og spesielt om andre tekniske forutsetninger som lav rsi eller volum ligger til grunn. RISK Denne aksjen pleier vanligvis å svinge mye gjennom en dag (volatilitet) og med et stort prediksjonsintervall fra Bollingers Bånd betraktes aksjen som "høyrisiko aksje". Sist dag var det NOK 1.20 mellom høy og lav, noe som tilsvarer 5.18%. Sist uke har aksjen hatt en gjennomsnittelig volatilitet per dag på 5.94%. Aksjen er svært overkjøpt på RSI14 (85). Normalt vil dette være en salgsanledning, men siden aksjen har brutt trend opp kan aksjen like gjerne fortsette sterkt opp. Trendbruddet gjør at det ikke er overveiende sannsynlig at en eventuell korreksjon blir særlig stor. VåR VURDERING Aksjen har brutt den stigende trenden opp. Dette sammen med flere positive signaler på kort sikt gjør at vi regner det som svært sannsynlig at aksjen vil gjøre det godt fremover. VåR KONKLUSJON På KORT SIKT: Kjøpskandidat. Gogl har vært en av de aller beste tekniske aksjene siste år og er fremdeles blant de aller beste. http://www.getagraph.com/index.php?module=...e=long&days=252 Forøvrig er det en ny fin dag i Golden Ocean med en oppgang på 3.9% til lunsj tider. Det kan fort bli en oppgang 5-10% om BDI stiger (noe jeg stiller meg tvilende til) og om US skulle gå opp. Endret 19. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg må innrømme at jeg aldri kjøper aksjer på bakgrunn av tekniske analyser Fundamentalanalyser derimot, det er mer min greie! Lenke til kommentar
horst Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg må innrømme at jeg aldri kjøper aksjer på bakgrunn av tekniske analyser Fundamentalanalyser derimot, det er mer min greie! 9101192[/snapback] Helt enig! Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Tekniske analyser er det eneste stor fjas det er jeg helt enig. Har ikke tilgjengelig noen fundamentale analyser fra noen meglerhus, kan heller ikke dele dette med noen så beklager. Lese om gogl da er det bare gå på hegnar.no så detbattforum, noen er saklige og har veldig mye kunnskap de andre behøver man ikke bry seg om. Dere ser igjen at GOGL er blandt vinnerne idag som den stort sett har vært de siste to ukene. Flotters, da ere bare kose seg med en portefølje kun stående av GOGL i øyeblikket. Regner med at du er like glad som meg idag splitter, dette er morro! Endret 19. juli 2007 av brutti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå