Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som vet om IGE resources er sannsynlige til å stige i det neste ? de ligger veldig lavt nå og jeg synes der er underprisete men jeg er ikke helt sikker på det jeg. Tror p.g.a. oljeprisen og uroen i østen og nord afrika har påvirker IGE veldig mye og vanskelig å se hva som skjer.

Nei, det er selskapsspesifikke nyheter som har sendt aksjen ned i det siste. Det har vært mye rot i IGE i mange år, det har vært mange skuffelser i form av felt som skulle ha masse ressurser og være drivverdige, men som viste seg å ikke være like lønnsomme som man ble forespeilt, derfor har de også lite tillit i markedet. Selskapet har et dårlig driftsmessig track-record med tanke på at de har brukt mye penger på å drive et selskap i flere år uten å faktisk tjene noe særlig penger. Allikevel sitter de sannsynligvis på betydelige verdier i nikkel-forekomsten Rönnbäcken, verdier som blir absurde i forhold til dagens marketcap. Risikoen i aksjen er skyhøy, ikke engang tenk på å gå inn med penger du ikke kan tape.

Lenke til kommentar

Gøy med aksjer, allerede første dagen oppnådde jeg en avkastning som tilsvarer en helt gjennomsnittlig årlig rente på bankinnskudd. Mye kan fortsatt gå galt, men har troen på en pen avkastning etter hvert.

 

Edit: noen som vet hvor jeg kan se hvor mye Nordnet har trukket meg i kurtasje?

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Acta frykter tap av omdømme etter salg til dement mann. Som om det skulle ha noen betydning:) Jeg har sett de har kontorer i Fredrikstad, men jeg vet ikke om de er noe i støtet ellers. Det mangler egentlig et bull-marked med noe de kan selge. Hadde det vært det hadde de nok kommet tilbake.

 

http://finance.yahoo.com/echarts?s=ACTA.OL+Interactive#chart2:symbol=acta.ol;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=cross;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined

Endret av festen
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har en stund vært interessert i aksjemarkedet, men aldri prøvd meg selv. Er en gutt på 20 som starter på shippingstudier til høsten(skipsmegler), og skal ta finans og aksjer i tillegg/ved siden av.

 

Finnes det en tråd eller bra nettside med innføring i aksjehandel? Kan selvfølgelig søke på google, men har tro på at noen her kan peile ut noe bra :)

 

Har for tiden en del oppsparte midler som står på konto med stinkende renter(ja DnB går godt for tiden). Og av disse har jeg egentlig 80-100k jeg i utgangspunktet kan tape. Men kaster meg ikke inn i noe jeg ikke har kjennskap til. Ønsker derfor å bruke tiden frem til høsten og studiene til å sette meg inn i aksjer og hvordan hele systemet fungerer. For det er vel ikke helt umulig å drive på hobbybasis?

 

Hvilken nettside bruker dere til å overvåke markedet, hvor mye tid per døgn bruker dere ca på dette? Hvor handler dere, og hvor selger dere?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har en stund vært interessert i aksjemarkedet, men aldri prøvd meg selv. Er en gutt på 20 som starter på shippingstudier til høsten(skipsmegler), og skal ta finans og aksjer i tillegg/ved siden av.

 

Finnes det en tråd eller bra nettside med innføring i aksjehandel? Kan selvfølgelig søke på google, men har tro på at noen her kan peile ut noe bra :)

 

Har for tiden en del oppsparte midler som står på konto med stinkende renter(ja DnB går godt for tiden). Og av disse har jeg egentlig 80-100k jeg i utgangspunktet kan tape. Men kaster meg ikke inn i noe jeg ikke har kjennskap til. Ønsker derfor å bruke tiden frem til høsten og studiene til å sette meg inn i aksjer og hvordan hele systemet fungerer. For det er vel ikke helt umulig å drive på hobbybasis?

 

Hvilken nettside bruker dere til å overvåke markedet, hvor mye tid per døgn bruker dere ca på dette? Hvor handler dere, og hvor selger dere?

Lurer på mye av det samme... :)

Lenke til kommentar

Ja. REC og Eltek har jeg.

 

Huff, angrer på at jeg ikke solgte REC når den var på 23. Falt fort til 18 etterpå gitt no.gif

Men var vel mange som skulle sikre seg gevinst akkurat da, virker som vi er inne i en stigende trend akkurat nå.

Noen som tør tippe kursen om et år? Så kan vi se tilbake og se hvor feil vi tok etterpå :)

Lenke til kommentar

Er det noen grense på hvor mange forskjellige aksjer man kan ha i en børspost? Må hele børsposten være i ett selskap, eller kan man ha flere?

 

Jeg vet ikke hva du spør om, men en børspost består av én aksje. Det kan f.eks. være én SUBC-aksje.

Lenke til kommentar

Er det noen grense på hvor mange forskjellige aksjer man kan ha i en børspost? Må hele børsposten være i ett selskap, eller kan man ha flere?

 

Jeg vet ikke hva du spør om, men en børspost består av én aksje. Det kan f.eks. være én SUBC-aksje.

 

Lurer kanskje på om du kan investere i flere enn et selskap?

Isåfall så er svaret ja, er opp til deg hvor mange selskap du investerer i. Anbefales å investere i flere enn et selskap for å redusere risiko. F.eks Frontline med tanke på Shipping og Norsk Hydro for olje.

 

Dundrer den ene ned er det mulig den andre går opp og vice versa.

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Drit nå i børspostene. Tidligere var en børspost normalt i området 10000 kr verdt av en aksje, nå er én post én aksje.

 

Mao er én FRO en børspost, én NHY er en post og én SUBC en post. Du kan kjøpe så mange du vil, eller har råd til, av hver av dem.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...