Splitter Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det er veldig surt å se oppgangen til Seawell i dag. Jeg var hos Nordnet i går for å åpne konto, så jeg kunne begynne å handle i dag tidlig. Da hadde jeg sett meg ut Seawell, som har steget med over 8 % i dag. Men selv om jeg møtte personlig må jeg fortsatt vente på å få brukernavn og passord i posten. Mistet lysten på Seawell nå. Personlig er jeg iallefall veldig glad for oppgangen i dag. Kjøpte meg inn for 37 kroner, og begynte å lure på om jeg hadde gjort en kjempebrøler etter mange dager med nedgang. Sitter fremdeles med tap, men er i langt bedre humør i dag enn i går. :!: Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ekstraordinær generalforsamling i REC den 8. mars. Noen som drar dit? Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Wal-Mart er nå latterlig billig. 11.5 ganger inntjening og 10.5 ganger estimert inntjening. Jeg tror ikke aksjen har vært så billig før. Det kan godt bli enda lavere, men intjeningen har økt nesten 5 ganger de siste 10 årene, med den veksten selskapet kommer til å ha i inntjeningen er det bare et spørsmål om tid før aksjen må stige eller inntjeningen gå ned mot en P/E under 10 her er reservene amerikanske småbanker har til å dekke tap relativt til totale utlån: http://research.stlouisfed.org/fred2/series/US300LLRTL Jeg tror det er like før det amerikanske boligmarkedet vil få opp dampen. Endret 25. februar 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg ser Warren Buffett mener burlington nothern altså vil styrke resultatet til berkshire med 40 % før skatt når inntjeningen i jernbanen er tilbake til normal. Til det så er alt av aksjekurser til BNI borte fra nettet, men selskapet hadde en spektakulær utvikling mellom 1982-1985. Det er en sterk dollar, sterk økonomi og lav oljepris de tjener på, akkurat som et flyselskap. Jeg tror kanskje det forteller litt om hva slags forventninger han har til økonomien. Jeg så de fjernet alle former for fuel hedging i det jernbaneselskapet før han tok over selskapet. Sannsynligvis er det noe som på kort sikt taper penger på, men som drar opp resultatene når oljeprisen kommer ned, og det er en gevinst de som har hedget seg vil gå glipp av. Lenke til kommentar
korehoret Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 http://www.hegnar.no/okonomi/article562915.ece Noen som vet når de børsnoterer seg? Sitter på 50.000 jeg skal investere i aksjer nå, og vurderer følgende: Aker Drilling Norsk Hydro Maritime Industrial Services Vimpelcom Noen tanker? Tenkt å investere 50 000 i aksjer jeg og. Tenker mest på dnb nor, hydro og statoil... Lenke til kommentar
festen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Se på denne aksjen. http://finance.yahoo.com/echarts?s=BMY+Interactive#chart15:symbol=bmy;range=my;compare=gld;indicator=dividend+volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Se på utbyttene som er betalt på ulike tider. Da kommer du frem til en konkret sum. Når utbyttet ganger 100 er høyere enn prisen på aksjen er den billig. Nå er aksjen priset lavere sammenlignet med 1982, og stats-renter nå er ca 3.3 % mot 10-15 % den gangen. Det er et viktig anker i verdivurderingen. Aksjen er ekstremt billig. Jeg mener selskap som aker drilling er katta i sekken i forhold. Best case er at dette er litt som 1979-1981 for aksjen. jeg tror Seadrill hadde vært et bedre valg for et selskap som driver med rigg. Det er også billig på nøkkeltall. Tror du det er en boble på gang er det et bra kjøp. Problemet generelt med selskap som han driver med, som gjør at jeg ikke liker han så veldig mye mer sammenlignet med Røkke (JF er mer aksjonær vennlig) er måten selskapene lastes opp med gjeld for å holde en ekspansiv profil. Det fungerer veldig fint når det går oppover, men det er akkurat som selskapene ved hjelp av høy gjeld fungerer som rå utbyttemaskiner som skal dele ut penger til kassa til Fredriksen som holdes separat. For den som er aksjonær betyr det potensiale for svært store svingninger i aksjekursen og et behov for gode nerver når markedet svikter. Jeg hadde likt selskap som var mer konservative i bruken av gjeld. http://finance.yahoo.com/echarts?s=GLD+Interactive#chart2:symbol=gld;range=my;compare=sdrl;indicator=dividend+volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Endret 26. februar 2011 av festen Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er noen av dere kunder hos Nordnet? Jeg skal muligens investere noen kroner i morgen og lurer litt på hvordan man går fram, så jeg slipper å knote med det. Noen som kan gi en kjapp og enkel forklaring? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Meget enkelt. Du fører over penger til kontoen din. Søker opp aksjen(e) du skal ha, og legg inn ordre. Noe mere du lurte på? Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Meget enkelt. Du fører over penger til kontoen din. Søker opp aksjen(e) du skal ha, og legg inn ordre. Noe mere du lurte på? Nei, hvis det er så enkelt som du antyder her så høres det jo veldig greit ut. Hvis jeg står fast får jeg bare ringe. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Nei, det er veldig enkelt. Hva skal du investere i om jeg tørr spørre? Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg har ikke tatt noen endelig avgjørelse, men heller litt mot Statoil. Er så mye uro i Afrika og Midtøsten nå, og det er ikke utenkelig at oljeprisen stiger ytterligere. Det her kan spre seg og bli kritisk. Leste i dag at det største oljeraffineriet i Irak har blitt bombet, og det har også blitt ganske urolig i Saudi Arabia. Endret 28. februar 2011 av Lekr Lenke til kommentar
Brad Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Ja, ser den. Tenker å gå inn i Norsk Hydro i løpet av uken, men er usikker. Noen som har noen tanker rundt det? Trendtech sin case: http://trendtech.no/images/Marketing/Analyser/Dybdeanalyser/Dybdeanalyse_NHY_170211.pdf Vurderer også SeaDrill nå. Lenke til kommentar
korehoret Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Skal sette inn 50 000 kr på nordnet i helga. Tror jeg går for Hydro og EMGS. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hvor mye er "Capital Gains Tax" og "Tax on Dividends" der i gamlelandet? Endret 28. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
festen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hvor mye er "Capital Gains Tax" og "Tax on Dividends" der i gamlelandet? Med formue og utbytteskatt skal du ha endel penger for å leve av det lille som blir igjen for et selskap som betaler 3 % i utbytte. Da kan det bli magert selv med aksjer for 10 millioner. Lenge leve Norge. Endret 28. februar 2011 av festen Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Tja, jeg har jo mistanke om at det ikke hadde bedret seg særlig siden jeg flyktet. Om noen vet %-satsene hadde det vært hyggelig Lenke til kommentar
festen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hvis jeg jobbet i offshore, vært styrmann eller lignende hadde jeg nok regnet på den økte merverdien av fremtidige pensjoner da det nesten forutsetter at du er god til å spare selv om du ønsker å si fra deg staten. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg har forlengst sagt fra meg Staten. Å være en Politikers slave passer meg relativt dårlig. Bare bemerke at din observasjon: det nesten forutsetter at du er god til å spare selv om du ønsker å si fra deg staten. Bør vel omskrives lettere for å bli riktig: "det forutsetter at du er bedre å investere dine egne penger enn staten kan disponere dem for deg" Endret 28. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal sette inn 50 000 kr på nordnet i helga. Tror jeg går for Hydro og EMGS. Hva tror dere? Sånn som det er nå ville jeg ha satset på Hydro, men spørsmålet er hvor lenge den oljefesten holder på. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Tja, jeg har jo mistanke om at det ikke hadde bedret seg særlig siden jeg flyktet. Om noen vet %-satsene hadde det vært hyggelig 28% skatt på kapitalgevinst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå