Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal sette inn 50 000 kr på nordnet i helga. Tror jeg går for Hydro og EMGS. Hva tror dere?

Sånn som det er nå ville jeg ha satset på Hydro, men spørsmålet er hvor lenge den oljefesten holder på.

Vurderer også å følge tipsene til delphi fondene i dine penger... :tease:

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig utålmodig nå, skjønner ikke at det skal være så vanskelig for Nordnet å få gitt meg brukernavn og passord. Jeg var hos dem i forrige uke, men selv med legitimasjon kunne de ikke gi meg dette. Jeg måtte vente på å få det i posten, og først i dag har jeg fått brukernavnet. Passordet må jeg fortsatt vente på. Ikke spesielt gøy når kursene stadig stiger og avkastning glipper.

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig utålmodig nå, skjønner ikke at det skal være så vanskelig for Nordnet å få gitt meg brukernavn og passord. Jeg var hos dem i forrige uke, men selv med legitimasjon kunne de ikke gi meg dette. Jeg måtte vente på å få det i posten, og først i dag har jeg fått brukernavnet. Passordet må jeg fortsatt vente på. Ikke spesielt gøy når kursene stadig stiger og avkastning glipper.

Utålmodig på å komme inn før det går ned? For å tjene penger trenger du bare god tid og aksjer i et bra selskap. Pris er også viktig, men kvalitet viktigere over litt lengre tid. Noen uker fra eller til gjør ingenting.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det burde ikke bety all verden, men det er fortsatt penger som kunne vært mine om jeg bare hadde fått handlet tidligere. SEAW gikk jeg glipp av på fredag, den steg med over ti prosent. Jeg hadde tenkt å velge SUBC og AVM istedet nå, og mens jeg har ventet har AVM steget noe. Men ikke noe ift SEAW.

(For de som evt måtte lure på hvorfor jeg vingler så fælt, siden jeg nevnte STL her tidligere, så tenker jeg at litt for mye av fokuset ligger på antagelser om skyhøy oljepris og at STL ellers er litt "traust")

Skjønte ikke hva du mente med å komme inn før det når ned, festen. Jeg tror åpenbart ikke at SUBC eller AVM skal ned.

Jeg hadde helst sett at Nordnet gjorde det mulig for meg å handle dagen etter at jeg var hos dem for å åpne konto.

Lenke til kommentar

Jeg tror Nordnet kan være greit, kurtasjen er svært lav og til tross for at jeg er litt frustrert over å vente nå, så tror jeg de er ganske greie å være kunde hos. 9 kr i kurtasje første mnd, etter det er minstekurtasjen 39 kr. Ikke at det spiller veldig stor rolle hvis man har tenkt å tjene litt større penger på aksjene.

"Når penger er registrert på din konto hos Nordnet vil du motta boken "slik sparer du smartere" til en verdi av 249,-."

"Kunnskap og informasjon om sparing, marked og andre privatøkonomiske emner er viktig. Derfor gir vi, i samarbeid med DagensNæringsliv, alle nye kunder avisen gratis hjem i 4 uker."

Edit: haha, jeg skulle "bestille" DN nå, og så var det bare 3 uker. Jaja, gratis avis er det uansett.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Har lest litt om verdiinvestering og har så smått begynt å prøve å finne billige aksjer. Har kikket litt på Golden Ocean Group med P/E 4.85 og P/Ek 0.95 (tall hentet fra Nordnet). Noen tanker om det kan være noe potensiale der?

Ellers noen som har noen gode samlesider hvor man kan finne nøkkeltall for utenlandske selskaper?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke forholdene ligger til rette for tørrbulk. I 1973-1974 var det en boble i shipping som i 2007-2008. Det var også hett i 1989-1990, 15 år senere. Det som kom som en boble på slutten av 70 tallet var olje, rigg, gull og sølv. Det er dessuten veldig mange symboler på at bull-markedet i den tredje verden er slutt: http://www.dagbladet.no/2011/03/02/nyheter/politikk/yunus/fredsprisen/15644566 Jeg tror det som vil komme tilbake når bull-markedet i rigg er slutt blir frontline.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Hva er alle disse gratis tilbudene dere snakker om hos nordnet?

Jeg har ikke fått noe, og jeg betaler 95,- eller noe i kurtasje.

Det er vel et tilbud den første tiden du har konto, 3 mnd kanskje. Det eneste bra med nordnet er at de er støttet av sikringsfondet, men de har ingen bra sikkerhet. De har også ofte feil og problemer.

Lenke til kommentar

Takk for svar festen! :)

Hva er alle disse gratis tilbudene dere snakker om hos nordnet?

Jeg har ikke fått noe, og jeg betaler 95,- eller noe i kurtasje.

Den første måneden fikk jeg kurtasje på 9,-, nå har jeg minste kurtasje på 39,-. Det kan du velge selv, bare å sende en melding til dem evt. ringe. Noen innmeldingstilbud var det vel og. En "hvordan spare" bok og dagens næringsliv i noen uker. DN tilbudet kan du vel få uavhengig om du er nordnetkunde eller ikke.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en økonomidyktig 16 åring som vil begynne med aksjer. Hvem sider anbefaler dere til å gjøre jobben med kjøp og salg?

Skal gjøre det i mora mi sitt navn :)

Anbefaler nordnet, du kan faktisk åpne en mindreårigkonto så du slipper å gå igjennom moren din ;)

Å? :)

Jeg har VISA, hvordan gjør man innskudd?

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om IGE resources er sannsynlige til å stige i det neste ? de ligger veldig lavt nå og jeg synes der er underprisete men jeg er ikke helt sikker på det jeg. Tror p.g.a. oljeprisen og uroen i østen og nord afrika har påvirker IGE veldig mye og vanskelig å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...