Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Her er litt om Kina:

 

Together, the land values of Beijing and Shanghai last year were 199 trillion yuan ($30.3 trillion), which is greater than the combined GDPs in 2009 of the world’s five largest developed economies—US, Japan, Germany, France and Britain.

http://www.wsws.org/articles/2011/jan2011/chin-j31.shtml

 

Siste fra James Chanos:

http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1788587758&play=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis vil oppgangen i USA fortsette. Grunnen er at Dow Jones transportation index som har ligget bak markedet hittil i år og mange har tatt som et bearish tegn, har kommet med veldig sterke resultateter og ligger an til å stige betydelig fremover (PEG under 1 på veldig mange selskap nå etter resultatene kom). Det vil da gi signalet og drivkraften for videre oppgang i USA.

Lenke til kommentar

Tenker å investere 50 000 kr i aksjer. Er ute etter sikre aksjer, veldig liten risiko... Noen gode anbefalinger? :)

Nja, noen alternativer er jo Norsk Hydro og Statoil. Risiko er det i alt, det kommer man ikke utenom i aksjemarkedet, men med de store tunge aksjene er risikoen liten.
Lenke til kommentar

Tenker å investere 50 000 kr i aksjer. Er ute etter sikre aksjer, veldig liten risiko... Noen gode anbefalinger? :)

Nja, noen alternativer er jo Norsk Hydro og Statoil. Risiko er det i alt, det kommer man ikke utenom i aksjemarkedet, men med de store tunge aksjene er risikoen liten.

 

Klar over at det er risiko :) Statoil har jeg tenkt litt på..

Hva ville du valgt av Hydro og Statoil? :)

 

Tenker å investere 50 000 kr i aksjer. Er ute etter sikre aksjer, veldig liten risiko... Noen gode anbefalinger? :)

Statsobligasjoner, og om det blir for risikofyllt så er der altids gull

 

Gull? Virker veldig utrygt...

Lenke til kommentar

Ser du på Wells Fargo http://finance.yahoo.com/echarts?s=WFC+Interactive#chart4:symbol=wfc;range=my;indicator=dividend+volume;charttype=line;crosshair=cross;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined

 

Du kan se på utbyttene. Når et enkelt utbytte ganger 100 er noe ca. prisen på denne aksjen er den billig. Warren Buffett var på kjøperen i 1990-1992 og nå. Det er en veldig lik situasjon. Aksjen var på vei opp rett før lehman kollapset 15 september 2008. Så ble det masse tull, men nå kanskje den er på vei oppover igjen (som den var fra 1992). Nå er utbyttene kraftig kuttet, men sammenlign prisen med aksjen nå med utbyttene før finanskrisen.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Dette med papir-bitene der det mye sikrere på hvordan det vil gå:

I motsetning til gull kan man få renter når man har formue i valuta. Grafen din er meningsløs når ikke de er inkludert.

 

Ikke helt meningsløs, ettersom det jeg påpeker er at ALLE papirpenger mister verdi ganske fort. Det er kun det du kan lese ut av illustrasjonen hverken mer eller mindre.

 

Men du har ett poeng i at som sparer så kan du sette pengene i banken og tjene noen kroner på det.

 

For at det skulle ha lønnet seg å ha din formue i valuta måtte du ha hatt en inntjening høyere enn den som gull har hatt i denne perioden ('71-'11) ETTER å ha betalt skatt på rentene (og formueskatt på kapitalen)

 

Du får si fra hvilken sparekonto du kunne ha klart å tjene inn over 9.4% p.a. i denne perioden ETTER skatt

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg tror Nokia sin fremtid er på salg nå. De var nødt til å finne på noe og jeg tror Microsoft har en motivasjon til å ta opp kampen med Apple gjennom å levere et bra produkt til Nokia.

Nokia begynner vel å bli så fundamentalt billig nå, at Microsoft kan vel snart vurdere å kjøpe opp Nokia og starte som Apple. Produserer både hard- og software.
Lenke til kommentar

Jeg tror Nokia sin fremtid er på salg nå. De var nødt til å finne på noe og jeg tror Microsoft har en motivasjon til å ta opp kampen med Apple gjennom å levere et bra produkt til Nokia.

Nokia begynner vel å bli så fundamentalt billig nå, at Microsoft kan vel snart vurdere å kjøpe opp Nokia og starte som Apple. Produserer både hard- og software.

 

Jeg var mye mer positiv til Apple sammenlignet med Nokia når jeg postet om det 22 januar 2009. Da kostet Apple 88 dollar. Likevel var det en senere på dagen som var fornøyd med å ha kjøpt Nokia til 12.2 dollar. Nå er Nokia i 9 dollar og Apple i 360 dollar, derfor er det kanskje en grunn til å være mer bullish på Nokia. Apple kan sikkert bli verdt en trillion dollar, men ikke uten resten av markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...