Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

post-83693-0-68553800-1291221113_thumb.jpg

Jeg er inne på Skandiabanken sin aksje trader, og har et par spørsmål:

1. I det store vinduet oppe til venstre, hva betyr disse kort forklart:

Marked, Kjøp, Selg, Site, Høy, Lav, Vol, Tid?

2. Og hva betyr den nederste vinduet med:

Antall kj, Kjøp, Fordeling, Selg, Antall salg

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marked er hvor den er notert: Oslo Børs, Axess osv

Kjøp er høyeste noen tilbyr å gi for aksjen

Selg er tilsvarende det laveste noen vil ha for den

Siste er kursen på siste gjennomførte handel

Høy er høyeste kurs den er omsatt for

Lav er tilsvarende laveste

Vol er volumet, antall omsatte aksjer

Tid trodde jeg skulle være når den sist var omsatt, men det ser ikke slik ut

Antall kj er hvor mange kjøpere du har til en gitt kurs, kjøp er det samme som kjøp på første vindu

Fordeling er forholdet mellom de som er interessert å kjøpe og selge på forskjellige kurser

Selg er det samme som på første vindu, og antall salg tilsvarer antall kj.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de skal gi bort noe gratis til småsparere. Jeg tenker de forsøker å late som profesjonelle skal betale mer, men det kan komme et bedre tilbud til de senere, hvis de ikke greier å hente inn nok fra småsparerne tenker jeg.

Reklameverdi overfor privatkunder, børsnotering vanskeliggjør imaget som venn av småsparere og forbrukere.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de skal gi bort noe gratis til småsparere. Jeg tenker de forsøker å late som profesjonelle skal betale mer, men det kan komme et bedre tilbud til de senere, hvis de ikke greier å hente inn nok fra småsparerne tenker jeg.

Reklameverdi overfor privatkunder, børsnotering vanskeliggjør imaget som venn av småsparere og forbrukere.

Det er mulig de forsøker å skape en lojalitet når alle Gjensidige kundene som også er NAF medlemmer sikkert vil få tilbud om annen forsikring fra NAF fordi samarbeidet mellom Gjensidige og NAF er slutt. Jeg greier egentlig ikke å skjønne at noen av dem kommer til å tjene på det, kanskje aller minst NAF. Gjensidige har hatt bra rykte og det vil være vanskelig for NAF å skape noe tilsvarende. Det vil også være vanskelig for Gjensidige og skape noen erstatning for NAF.

http://www.dn.no/dnBil/article1986952.ece

Endret av festen
Lenke til kommentar

Antall kj er hvor mange kjøpere du har til en gitt kurs, kjøp er det samme som kjøp på første vindu

Fordeling er forholdet mellom de som er interessert å kjøpe og selge på forskjellige kurser

Takk :)

Lenke til kommentar

Takk :)

Makter ikke å se av skjermbildet av trader til Skandiabanken om du abonerer på intraday eller ikke, men vær klar over at det er et alternativ.

Hvis du har abonerer på intraday (noen NOK pr mnd) blir skjermbildet ditt oppdatert pr omsetning uten tidsforsinkelse.

Uten intraday er forsinkelsen opp til 15 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg har tro på vi følger det som har vert "standaren" de siste år, om ikke rally, så ivertfall oppgang på nyåret. Korreksjon i slutten av mars eller i April.

Det er mye uro i markedet, så det vil bremse oppgangen noe. Samtidig virker det som stadig flere får jobb, og det er ny optimisme. Jeg tror dette kommer til å overskygge dårlige nyheter i lengden. As usual synsing, men jeg har synset ganske bra så langt.

Lenke til kommentar

Litt gammelt, men veldig aktuelt fordi det er slutten av 2010, tidlig 2011 han tror det skal stoppe opp i Kina.

http://www.charlierose.com/view/interview/10960

http://finance.fortune.cnn.com/2010/11/17/chanos-vs-china/

Spennende lesning. Hvilken effekt kan dette få for Europa og USA som vi her i vesten er så engasjerte i, dersom det slår til? På hvilke områder vil dette påvirke (valuta, aksjer, renter med flere ting)?

Lenke til kommentar

Trolig vil det være slutten for bull-markedet i råvarer. Før har det amerikanske aksjemarkedet og råvarer pleid å ha en motsatt utvikling. Det kan slå til i løpet av 3 år.

Tror du de blir ferdig med aa trykke penger saa snart?

Inflasjonen i Kina er alt høy og med QE2 blir den høyere. Det kan få dem til å øke rentene. Bobler liker ikke høye renter. Konsekvensen kan være at problemene jeg linket til kan slå til alt i 2011. Konsekvensen av QE2 kan derfor bli en sterkere dollar.

http://www.telegraph.co.uk/finance/comment/ambroseevans_pritchard/8182605/Chinas-credit-bubble-on-borrowed-time-as-inflation-bites.html

Lenke til kommentar

RGT kan være verdt en titt på disse nivåene. Store innsidekjøp i det siste, de er godt finansiert etter emisjonen på langt høyere kurser enn hva vi ser nå, de sitter på betydelige verdier som er langt større enn hva marketcapen på 445 millioner (kurs 1,70 i skrivende stund) tilsier. Selskapet starter med boringer i 2011, så potensielle triggere er nært forestående. Kursen har falt betydelig det siste halve året.

Men vær obs på risikoen, den er høy.

EDIT: Fant en analyse fra Terra Markets.

Rocksource (2,40) – formidabel oppside ved letesuksess. Rocksource er et leteselskap med blokker i Norge, Storbritannia, Mexicogolfen, India og Vest-Afrika. Dagens børsverdi av Rocksource priser implisitt de netto riskede ressursene til lave USD 0,07 per fat oljeekvivalent. Dette fremstår som lavt og vitner om at oppsiden i aksjen er formidabel ved letesuksess. Vi estimerer verdien av leteporteføljen til 7,1 kroner per aksje noe som er basert på 5-30 prosent suksessannsynlighet og USD 1,0-2,5 per fat oljeekvivalent i påviste reserver. Vi har et kursmål på 5,1 kroner per aksje. Hovedrisikoen er at leteprogrammet slår feil.

Jeg tror fortsatt Risk/Reward'en i RGT er god. Kursen er i skrivende stund på 2,59.

Selskapet har planlagt fire forskjellige boringer i 2011, med en estimert suksess-sannsynlighet på 50%, 50%, 40% og 50%. I Terra sin analyse påpeker de at hovedrisikoen er at leteprogrammet slår feil. Forutsatt at anslagene fra selskapet er relativt nøyaktige finner vi ut etter litt sannsynlighetsregning at:

- Sjansen for at det ikke blir noen suksesser er 7,5%

- Sjansen for at alle de fire boringene blir suksesser er 5%

- Sjansen for null eller ett treff er på rundt 35%.

- Sjansen for at to, tre eller fire av boringene blir suksesser er omtrent på 65%.

Hvis siste alternativ slår til vil vi nok se en betraktelig kursstigning, en mangedobling av dagens kurs er ikke usannsynlig. Men som dere kan se er risikoen også til stede.

Lenke til kommentar

Konsekvensen av QE2 kan derfor bli en sterkere dollar.

Isaafall faar vi QE3, 4, 5, ....

Det amerikanske boligmarkedet har ikke vært så lavt som det er nå siden 1982 målt i gull. Mange bluechip aksjer har ikke vært så billige siden 1982 målt i forhold til utbytter. Jeg tror den amerikanske økonomien kan reagere positivt på en sterk dollar. Det mest sannsynlige er kanskje at økonomien blir svak lenge og de bare fortsetter med mer stimulering, men en sterk dollar kan også virke stimulerende.

Lenke til kommentar

Det amerikanske boligmarkedet har ikke vært så lavt som det er nå siden 1982 målt i gull. Mange bluechip aksjer har ikke vært så billige siden 1982 målt i forhold til utbytter. Jeg tror den amerikanske økonomien kan reagere positivt på en sterk dollar. Det mest sannsynlige er kanskje at økonomien blir svak lenge og de bare fortsetter med mer stimulering, men en sterk dollar kan også virke stimulerende.

Tror det er litt igjen paa nedturen jeg http://pricedingold.com/dow-jones-industrials/

Dog i papirpenger tror jeg ting vil gaa oppover.

Stagflation! Vanskelig aa faa til og ifoelge Oekonomene er det ulovlig (dvs motstrider alle lovene til Keynes og er derfor ubestridelig teoretisk UMULIG)

Lenke til kommentar

Kan man ha bare 1 vps konto?

Kan jeg f.eks registrere meg på nordnet og oppgi den samme vps kontoen som jeg har fra før og som jeg bruker i bankens aksjeløsning? Eller må jeg få en ny vps konto hos nordnet?

Du kan ha flere VPS kontoer og får ny av nordnet ved registrering der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...