Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de siste 3 ukene har det vært et enormt skifte i retning bull-marked. Slike hakke-bevegelser som syns på f.eks Intel, Wells Fargo og Citigroup, er tegn på et trend-skifte. Det er noe likt 1992, men det er mulig det bare vil gå flatt mens oppturen kommer i utviklende markeder.

http://finance.yahoo.com/echarts?s=INTC+Interactive#chart11:symbol=intc;range=my;compare=wfc+c;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined

Lenke til kommentar

f.eks BRIC, brasil, russland, india og kina, men generelt er det den delen av verden (ikke vestlige) som enda ikke er mettet i evnen til å bruke økning i privat gjeld til å drive en økning i vekst. Når pengetrykking og svakere valuta så blir en videre driver som erstatning for privat lånevekst i vesten, svekker valutaene seg, som bidrar til lavere renter i de utviklende økonomier, og økt privat lånevekst i de landene, kort fortalt, gjennom svakere vestlige valutaer blir det mindre penger til råvarer, mat og det meste som importeres, mens de andre landene da vil få råd til mer, en overføring av velstand fra rike land til fattige land, samtidig som middelklassen i vesten blir stadig færre.

Endret av festen
Lenke til kommentar

DiaGenic har blitt straffet hardt over kort tid. Ser ut til at selskapet trenger å reise mer kapital.

 

Diagenic ga info om at de trengte mer kapital og derfor falt kursen markert.

 

Det er alltid fare for utvanning ved emisjoner, noe aksjeeierne liker dårlig da de blir påført tap og derfor stupte kursen når det kom flere selgere enn kjøpere.

Lenke til kommentar

For meg spiller det jo liten rolle om aksjen er utvannet permanent, eller om den stupte 64 %.

 

Da investeringen min er minimal i aksjen, så får jeg bare tåle tapet. Dessuten er det for sent å panikkselge, og helt bortkastet nå når aksjen allerede er verdt så lite.

 

Forresten, hvordan vet spekulantene hvor mye aksjen kommer til å bli utvannet med? Har de tall å forholde seg til, eller synses det en del der? Er det kun markedet som bestemmer aksjeverdien nå, eller foreligger det reelle tall på hvor mye kapital som behøves hentes inn i DiaGenic?

 

Artige greier:

Aksjen handles så lite og så sjelden. Så nå når jeg sjekket igjen så står fremdeles gevinsten min i minus 666,- kroner.

 

Priceless. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...