Kalinken Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Gode dager i BIONOR for tiden. Skrev om den for en stund tilbake. Den har steget over 80% siden da. Blir spennende å se hvordan den utvikler seg videre hvis de får positive signaler på AIDS-vaksinen de har under utvikling. Forøvrig har oppfølgeren til Wall Street premiere snart. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) BIONOR er konge. God flyt i trenden. Utvikler en god dybde. Dette ser lovende ut for chartene mine affal. Edt: Skrev BINOR, istede for riktige BIONOR. Ps. Wall Street filmen Money never sleeps er snart på kino. Vær våken! Det kan komme godt med;) Endret 16. september 2010 av battlefield Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hm.. Er det lurt å kjøpe BINOR nå? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 BIONOR fortsetter til himmels. Det er dager som dette som gjør at jeg elsker aksjemarkedet<3 Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, BIONOR er i slaget nå. Elsk elsk. Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 de siste 3 ukene har det vært et enormt skifte i retning bull-marked. Slike hakke-bevegelser som syns på f.eks Intel, Wells Fargo og Citigroup, er tegn på et trend-skifte. Det er noe likt 1992, men det er mulig det bare vil gå flatt mens oppturen kommer i utviklende markeder. http://finance.yahoo.com/echarts?s=INTC+Interactive#chart11:symbol=intc;range=my;compare=wfc+c;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hva er utviklende markeder? List opp please. Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) f.eks BRIC, brasil, russland, india og kina, men generelt er det den delen av verden (ikke vestlige) som enda ikke er mettet i evnen til å bruke økning i privat gjeld til å drive en økning i vekst. Når pengetrykking og svakere valuta så blir en videre driver som erstatning for privat lånevekst i vesten, svekker valutaene seg, som bidrar til lavere renter i de utviklende økonomier, og økt privat lånevekst i de landene, kort fortalt, gjennom svakere vestlige valutaer blir det mindre penger til råvarer, mat og det meste som importeres, mens de andre landene da vil få råd til mer, en overføring av velstand fra rike land til fattige land, samtidig som middelklassen i vesten blir stadig færre. Endret 17. september 2010 av festen Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) DiaGenic har blitt straffet hardt over kort tid. Ser ut til at selskapet trenger å reise mer kapital. Endret 17. september 2010 av G Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvem har straffet DiaGenic? Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Har tapt seg med over 60 % over kort tid. Nå står gevinsten min i denne aksjeposten på nøyaktig -666 kr. Det går til helvete? :!: Jeg kjøpte meg inn med noen småpenger den 26. juli 2010. Endret 17. september 2010 av G Lenke til kommentar
reor Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 DiaGenic har blitt straffet hardt over kort tid. Ser ut til at selskapet trenger å reise mer kapital. Diagenic ga info om at de trengte mer kapital og derfor falt kursen markert. Det er alltid fare for utvanning ved emisjoner, noe aksjeeierne liker dårlig da de blir påført tap og derfor stupte kursen når det kom flere selgere enn kjøpere. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) For meg spiller det jo liten rolle om aksjen er utvannet permanent, eller om den stupte 64 %. Da investeringen min er minimal i aksjen, så får jeg bare tåle tapet. Dessuten er det for sent å panikkselge, og helt bortkastet nå når aksjen allerede er verdt så lite. Forresten, hvordan vet spekulantene hvor mye aksjen kommer til å bli utvannet med? Har de tall å forholde seg til, eller synses det en del der? Er det kun markedet som bestemmer aksjeverdien nå, eller foreligger det reelle tall på hvor mye kapital som behøves hentes inn i DiaGenic? Artige greier: Aksjen handles så lite og så sjelden. Så nå når jeg sjekket igjen så står fremdeles gevinsten min i minus 666,- kroner. Priceless. Endret 18. september 2010 av G Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Artige greier:Aksjen handles så lite og så sjelden. Så nå når jeg sjekket igjen så står fremdeles gevinsten min i minus 666,- kroner. Du er forundret over at tapet ditt er det samme nå som klokka 6 i går kveld? Oslo børs har ikke åpent på lørdager Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 apegryn: har ikke du en youtube account der du tuller litt? Oslo Børs er dessverre stengt i helgene, kjipt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 apegryn: har ikke du en youtube account der du tuller litt? ?? ikke som jeg kan huske verfall : ) Oslo Børs er dessverre stengt i helgene, kjipt. Det er herlig å ha litt fri iblant.. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Begynner man å se bedring i Caterpillar og utstyrsleverandørene, noe jeg tror vi gjør så skal både US og OSEBX opp vesentlig fra disse nivåer.. - Ganske bull på supplyaksjer på disse nivåene også. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Cape: Har Caterpillar og utstyrsleverandørene stor innvirkning på US og OSEBX?Hvorfor? Du nevner Caterpillar og utstyrsleverandørene. Kan du nevne hvem disse utstyrsleverandørene er? Endret 19. september 2010 av battlefield Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Går utifra at det Cape mener er at når Caterpillar går bra er det fordi mange forskjellige firmaer i flere forskjellige industrier begynner å investere mer penger i produksjonsutstyr, noe som vil si at de er mer optimistiske for fremtiden. Endret 19. september 2010 av Kalinken Lenke til kommentar
G Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Caterpillar er ett selskap jeg liker. Kunne godt tenkt meg å ha fått meg noen aksjer der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå