nymo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Siden det ser ut til at mange er interessert i GGS her, tenkte jeg kanskje at noen ville finne DENNE linken nyttig. Som takk kan jo kanskje noen fortelle meg om dette er gode eller dårlige nyheter? 8971669[/snapback] Detter låter jo kjempebra. NÅ skal jeg kjøpe meg inn Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det overrasker meg stort at ingen av dere snakker om Golden Ocean, eneste tipset jeg vil gi her. De tjener bøttevis av penger og er priset lavt... en børspost 500 aksjer, 19,25,- per aksje. 8970411[/snapback] Takk for tipset! Nå vet jeg hvor feriepengene mine skal settes. Vet du om steder hvor jeg kan finne mer info om GOGL? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 www.goldenocean.no http://www.hegnar.no/forum/internal.asp - Shipping forumet, står mye jugl og fjas på hegnar generelt, men dette er bare luke ut. Finnes en god del seriøse poster her og under shipping delen handler det meste om GOGL. (Noe det er god grunn til) Jeg økte forøvrig min portefølje i Golden Ocean idag tidlig (18.80) og sitter nu med 4000 aksjer. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 www.goldenocean.no http://www.hegnar.no/forum/internal.asp - Shipping forumet, står mye jugl og fjas på hegnar generelt, men dette er bare luke ut. Finnes en god del seriøse poster her og under shipping delen handler det meste om GOGL. (Noe det er god grunn til) Jeg økte forøvrig min portefølje i Golden Ocean idag tidlig (18.80) og sitter nu med 4000 aksjer. 8972181[/snapback] Jeg klarer nok aldri å få råd til å kjøpe 4000 aksjer i første omgang, men skal prøve skrape sammen nok til 2500 selv om jeg må leve på skorpe og sur melk resten av måneden. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har dere sett hvordan simtron fyker oppover fortida? Dumt at en børspost koster så mye.. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 25000,- for en børpost var litt mye ja. De justerer det vel kanskje. Vanligvis ligger en børspost mellom 7-15000,- Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som har peiling på Ignis? Har hørt litt om den, men kan ikke gi deg noe spesifikt. Visstnok høy risiko med veldig stor oppside. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som har peiling på Ignis? Har hørt litt om den, men kan ikke gi deg noe spesifikt. Visstnok høy risiko med veldig stor oppside. 8986271[/snapback] Var anbefalt ett sted så jeg.. tror det var den som kunne gå veldig høyt, eller falle veldig høyt.. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som har noen gode bøker å anbefale ang aksjesalg? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Solgte bort alle GGS-aksjene nå. Emisjonsaksjene er snart klare, og kursen kommer til å synke meget. Angående IGNIS er dette et selskap som jeg tenker mer langsiktig med. De har tipp topp teknologi, men lite meldinger har gjort at kursen ikke akkurat er høy, men jeg har tro på at når meldingene først begynner å komme vil kursen stige himmelhøyt. Har idag lastet opp med FAST aksjer som jeg tror vil få mange kontrakter denne uka. Har allerede idag steget 7%, og jeg lasta opp på 15,4kr Endret 2. juli 2007 av venn Lenke til kommentar
nymo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Opera var blant taperene en stund i dag, men kom seg opp til null før børsen stengte. Kjøper snart aksjer i Opera. Tror de gjør det bra fremover. Flere avtaler mot høsten, bl.a. med Sony Ericsson og Nokia. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 "Tilbud" på enkelte aksjer hos Skandiabanken: https://www.skandiabanken.no/SkbWeb/Aksje/Default.aspx Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Driver alle her med fundamental analyse fremfor TA? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Driver alle her med fundamental analyse fremfor TA? 8989068[/snapback] Sorry, men skjønte ikke den helt? Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 TA: Teknisk Analyse Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Fikk krafset til meg 3000 aksjer i GOGL i dag og etter å ha lest litt rundt på diverse forum om denne aksjen, leste jeg bare mer og mer om noe som kaltes "BDI-index". Jeg må bare krype til korset og innrømme at jeg ikke aner hva dette "BDI" er for noe, og heller ikke hvor jeg kan finne informasjon om hvordan denne indeksen ligger an. Noen som kan hjelpe? Endret 2. juli 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
nymo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Trenger også litt hjelp. Noen som kan forklare litt nærmere om teknisk analyse, evt. komme med noet nettsider? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Flott oppgang på børsene i USA i kveld. Oljeprisen er også ganske høy, så jeg gjetter en ny ATH i morgen. Noen som er enige? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Trenger også litt hjelp. Noen som kan forklare litt nærmere om teknisk analyse, evt. komme med noet nettsider? 8989352[/snapback] Veldig kort fortalt så er teknisk analyse at du ser på hvordan børskursen har utviklet seg i et kortere eller lengre historisk perspektiv og utfra hvordan børskurser generelt sett har en tendens til å utvikle seg så "gjetter" man at kursen sannsynligvis vil følge en utvikling. Man kan kanskje si at denne baserer seg på psykologien i markedet. http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_analysis Fundamental analyse handler om å se på regnskapene for de siste årene og utfra dette si noe om selskapets evne til å tjene penger i framtiden. Det finnes diverse programmer for å foreta begge typer analyser. Personlig foretrekker jeg å handle aksjer basert på fundamental analyse. "BDI-indexen" er vel hvor mye man må betale for å frakte tørrlast. Og vil da spille inn på hvor mye de som eier tørrlastskip tjener, og hvor mye de som må frakte tørrlast må betale: http://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Dry_Index Endret 3. juli 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Fin dag idag, i'm happy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå