Roberto Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 I morgen skal jeg gå inn i TGS. Skal bli spennende, selv om dette er langt fra den bransjen jeg følger mest på - her stoler vi nesten utelukkende på Orion Securities. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 I morgen skal jeg gå inn i TGS. Skal bli spennende, selv om dette er langt fra den bransjen jeg følger mest på - her stoler vi nesten utelukkende på Orion Securities. 8951207[/snapback] La inn ordre på TGS jeg også tidligere i dag, men måtte nøye meg med en enkelt børspost fordi jeg har gått tom for penger. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva mener folket om FAST? Ligger inne med en snittkurs på over 15, nå begynner kursen å nærme seg 13,-. Da begynner jeg å bli småbekymret, skal jeg enda sitte på aksjen, eller begrense tapet nå å selge meg ut. Eller skal jeg kjøpe meg opp litt for å dra ned snittkursen? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Trenden til Fast er vel nokså tydelig, ingenting som tyder på at de har nådd noen bunn. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg har mine tvil når det gjelder FST. Selv hadde jeg hatt is i magen - selv om det ikke betyr at jeg nødvendigvis ønsker å invester i FST pt. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Skandiabankens trader har nyttige data om selskaper, bl.a. inntekt og P/E. Fasts P/E er på 214,5. De må tjene mer enn 10x så mange penger som de gjorde i 2006 for å kunne forsvare prisen de har nå, men 1. kvartal var like dårlig som 2006. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Etter at litt over halve overskuddet fra GGS forsvant, har jeg nå lurt meg inn igjen på 2.55. Fingers crossed. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Klokt valg ^fmj. PÅ fredag skal GGS ha generalforsamling, og noe av fremtiden vil nok bli brakt frem der, noe som muligens vil ende med en kursstigning. Denne aksjen skal høyt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Mange analytikere som spekulerer i at den vil nærme seg 4 kr om ikke sålenge. Vi får håpe det, har i alle fall lært av det som har skjedd de siste dagene. I tillegg må man jo være fornøyd med å gå i pluss på slik dager som i dag. Endret 27. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
nymo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Noen som har peiling på Ignis? Hva anbefaler dere av disse to alternativene? 1. Kjøpe en børspost i Opera 2. Kjøpe en børspost i Ignis og en i GGS Har bare råd til et av alternativene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg hadde gått for nummer 2 (kort / middels sikt), begge aksjene er veldig i vinden for tiden og mange analytikere spår oppgang. Endret 27. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
nymo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Samtidig som det kanskje er best å spre aksjene, og ikke satse alt på et firma? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Alltid lurt å spre risikoen. De opererer jo også i forskjellige bransjer. Lenke til kommentar
kbsb Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Blir veldig skeptisk når jeg leser slikt som denne artikkelen i DN tirsdag 26.07.07: TIDENES REVISORSMEKK Seismikkselskapet GGS får så skarpe merknader fra revisor at Kredittilsynet ikke har vært borti et lignende tilfelle før. Nok en gang får GGS smekk fra revisor. - Dette er ikke bra, og er en stor varsellampe som må tas på alvor av brukerne av regnskapet, sier Anne Merethe Bellamy, direktør for Kredittilsynets avd. for regnskap- og revisortilsyn. Det børsnoterte seismikkselskapet har i flere år slitt med høy gjeld, lav inntjening og dermed en slunken pengekasse. I årsberetningen for 2006 presiserer Ernst & Youngs revisor Arne Dale at "På grunn av svakheter i selskapets forretningsrutiner og intern kontroll, har det ikke vært mulig å utføre de revisjonshandlinger vi anser nødvendig for å kunne uttale oss om bokførte inntekter, kostnader, eiendeler og gjeld, med tilhørende elimineringsposter, omregningsdifferanser, kontantstrømmer og noteopplysninger vedr. datterselskapene Continuity Solutions Pte Limited og Continuity Solutions Hong Kong limited og den felleskontrollerte virksomheten GeoBridge Pte Limited" Også i GGS's årsberetninger for 2005, 2004, 2003 og 2002 har revisor bemerkninger. ALVORLIG OG SKJELDEN Denne gangen er revisors merknader i beretningen langt mer alvorlige og omfattende. Årsregnskapet for 2006 er blitt vesentlig påvirket av at selskapets og konsernets årsregnskap for 2005 er avlagt på nytt 21.06.07, som følge av et vedtak gjort av Kredittilsynet 24.mai i år. "Dette påvirker åpningsbalansen 1.jan.06 resultatregnskapet for 2006 i vesentlig grad" skriver revisor Arne Dale. - Slike forbehold og presiseringer i revisors beretning har vi nok ikke sett før når det gjelder foretak vi har tilsyn med, sier Anne Merethe Bellamy i Kredittilsynet. "KRAFTIG KOST" Oslo Børs reagerer på merknadene. - Det var kraftig kost, sier Børsens pressetalsmann Tor Arne Olsen, etter å ha lest GGS's revisorberetning for 2006. Oslo Børs reagerer spesielt på revisors kritikk av ledelsen i GGS. I revisorberetningen heter det at : "Ledelsen, på grunn av forholdene nevnt i avsnittene over, ikke har oppfylt sin plikt til å sørge for ordentlig og oversiktelig registrering og dokumentasjon av selskapets regnskapsopplysninger i samsvar med lov og god bokføringsskikk i Norge. - Dette er veldig mange alvorlige merknader, blant annet det som går på at ledelsen ikke har oppfylt sine plikter, sier Olsen. Revisors gjentatte kritikk er sjelden for børsnoterte selskaper. - Sammenlignet med markedet for øvrig er det veldig sjelden med så omfattende og alvorlige merknader i revisorberetningen, sier Olsen. Eddie Berglund, som overtok som GGS-sjef midt i mai, ønsker ikke å kommentere innholdet av revisorberetningen. - Vi tar det til etterretning. Vi vil følge revisors anbefalinger, er alt Berglund vil si. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://ggs-spectrum.com/ Snart åpner de sida, og vi får endelig vite mer om GGS, noe som sannsynligvis vil sende kursen opp. Generalforsamlingen klokka 10 imorgen vil rette medias oppmerksomhet på selskapet, og kursen vil stige noen ytterligere prosent. Last opp nå, før det er for sent. Revisorsmekken som det skrives om i DN er pga den gamle ledelsen som kjørte ihel selskapet. Men Spedalen skal nok få orden på selskapet. http://www.ignis.com/ Ignis er et IT-selskap som leverer fiberoptikk og komponenter til modemer og trådløse enheter. De har mange kontakter i kina, og kan slå bra inn i løpet av noen måneder. Dette er et selskap som jeg vil tro vil stige mye både på kort sikt og lang sikt. Har selv 2000 aksjer i GGS og 10 000 aksjer i IGNIS Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg må bare le av markedet. Nå begynner folk i å spekulere i om iPhone vil være positivt for Opera? Hvor er det folk egentlig har vært siden iPhone ble kjent? Det sier seg selv at hypen rundt iPhone gjør at både andre operatører enn de som får iPhone og de som lager mobiltelefoner må svare på en eller annen måte. Og hvilke alternativer har de da? Realistisk sett er det kun Opera! Og dette går Opera kraftig opp på nå? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Børsen spratt i været i dag gitt. GGS hoppet virkelig rundt idag, men endte greit i pluss. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hva skjer med NAUR? Har veldig lyst til å kjøpe denne akjsen, men det er jo ingen som snakker om den. Har hverken sett kjøpsanbefaling eller salgsanbefaling noe sted. Dette syne jeg er veldig rart siden aksjen har skutt i været som en rakett de siste månedene. Noen som vet noe om NAUR? Kommer den til å fortsette oppover, eller er det bare en boble som er i ferd med å sprekke? Edit: Ser ut til at vi får en ny god dag i morgen. Noen som har noen gode kjøpstips? Endret 28. juni 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det overrasker meg stort at ingen av dere snakker om Golden Ocean, eneste tipset jeg vil gi her. De tjener bøttevis av penger og er priset lavt... en børspost 500 aksjer, 19,25,- per aksje. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Siden det ser ut til at mange er interessert i GGS her, tenkte jeg kanskje at noen ville finne DENNE linken nyttig. Som takk kan jo kanskje noen fortelle meg om dette er gode eller dårlige nyheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå