Ueland Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Børsen kan da havne ned mot 100. Børsen var forøvrig under 100 så sent som i 2003, noe som er litt rart å tenke på. Jeg tror også dette er etterdønninger, men det er ikke heldig om oljeprisen blir vedvarende lav. Enig Kalinken, kjøpemodus her. Da skal det shoppes! Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Greier dow å avslutte over 10000 er det mange kjøpere som tror dette er en korreksjon. Jeg kjøpte litt i dag. 1 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg tør gjette mer konkrete 326 eller 290. RSI ligner sept. 08 da det herjet som verst. Det er ikke urimelig med tanke på den oppgangen vi har hatt uten korreksjoner siden juli. Amper stemning, jeg tror OSE vil ned og smake på 325 igjen. OSEBX har smakt på 327 intradag og endte over. DOW dukket under 10k men endte over idag. Jeg tar en råsjans og tipper et godt stykker opp nå. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Kan noen forklare litt nærmere hvordan dette med Futures egenlig fungerer? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Kort fortalt er det et derivat for å kjøpe f.eks. grisetunger eller fiskerogn en gang i fremtiden(future). I motsetning til f.eks. konvensjonelle aksjekjøp så må en her beregne en tidsverdi, noe som igjen er avhengig av bla. renter. Futures har igjen mange underliggende verktøy som du kan sette deg inn i. Du kan f.eks. lese mer her hvis du vil ha en kort innføring (hvis noe slikt finnes): http://en.wikipedia.org/wiki/Futures_contract Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Takker, stod en del på derivater.com også. Hvorfor stiger egentlig pengemarkedsrenten nå etter nylig børsfall? Jeg kjøpte ivertfall litt i dag, så får vi se. Flere som handlet? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jepp. Kom ikke hjem før 17.00 og hadde ikke tilgang til PC på jobb, så fikk ikke så god inngang som jeg kunne fått. Kjøpte ikke igår fordi jeg ville vente på en liten bekreftelse på at det er god oppdrift i markedet og den fikk jeg idag. Nå har jeg troen på oppgang på noen ukers sikt, så får vi se om jeg får rett. Hvis ikke sitter jeg fortsatt med en del cash, føler det er greit å gå inn gradvis i så volatile tider som dette. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) hoho spennende, vil DJI reagere ned til 10000 igjen og slå opp, eller smeller det gjennom idag : p Endret 26. mai 2010 av apegryn Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvorfor stiger egentlig pengemarkedsrenten nå etter nylig børsfall? Dette er et tilfelle av korrelasjon, ikke kausalitet. Børsene faller på grunn av problemer i kredittmarkedet; disse problemene gjør at oppfattet kredittrisiko øker, og dermed også pengemarkedsrenter. Veldig kort forklart. Angående futures: husk å skille mellom futures og forwards -- en future er en standardisert, børsomsatt kontrakt, i motsetning til forwards som er spesialtilpassede og ikke er børsomsatte. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvorfor stiger egentlig pengemarkedsrenten nå etter nylig børsfall? Dette er et tilfelle av korrelasjon, ikke kausalitet. Børsene faller på grunn av problemer i kredittmarkedet; disse problemene gjør at oppfattet kredittrisiko øker, og dermed også pengemarkedsrenter. Veldig kort forklart. Angående futures: husk å skille mellom futures og forwards -- en future er en standardisert, børsomsatt kontrakt, i motsetning til forwards som er spesialtilpassede og ikke er børsomsatte. Hvordan er egentlig forholdet mellom pengemarkedsrenter og aksjemarkedet? Jeg kan tenke meg at det trolig er mange fler faktorer som spiller inn, men er det noen hovedpunkter? Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Kan noen forklare litt nærmere hvordan dette med Futures egenlig fungerer? Jeg kan forøvrig anbefale boken "Opsjoner og futures", som en grei innføring for lekfolk. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Pengemarkedsrenten stiger relativt dramatisk, ivertfall om det skal forsette i dette tempoet. Tror ikke Bankene kan holde igjenn renteøkningen om det forsetter slik. Lenke til kommentar
festen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 jeg tror utviklingen naa fortsatt er et bull i BRIC. Pengetrykkingen i vesten senker rentene paa statsobligasjonene i utviklende okonomier. Det vil oke verdien paa aksjer og skape vekst ved at folk laaner mer penger. Det kan enda vare i mange aar, kanskje helt til 2016 1 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Noen som tjente på askekrisen? Jeg visste farene når det gjelder aske og fly og tok hintet med det samme jeg hørte nyheten, og visste også at vulkanen på Island ville roe seg ned igjen. Kjøpte 3000 NAS på 138.60,- og solgte på 155,50,- på godnyheten. Viser seg jo nå av mange faktorer at den ville gå MYE lavere, men hvordan er troen på oppgang når det gjelder tidperspektiv? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg visste farene når det gjelder aske og fly og tok hintet med det samme jeg hørte nyheten, og visste også at vulkanen på Island ville roe seg ned igjen. Er du geolog? Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg visste farene når det gjelder aske og fly og tok hintet med det samme jeg hørte nyheten, og visste også at vulkanen på Island ville roe seg ned igjen. Er du geolog? Som enhver aksjespekulant; Historie(punktum). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 For noe særv, jeg bestilte fond i ett tiden den 26 og fikk dem til sluttkurs den 27. Er vi virkelig ikke kommet lengre? Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Hva snakker du om Selvsagt vurderte jeg bunnen EDIT: Greit, glem antallet, men 50 poeng til meg Endret 28. mai 2010 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg visste farene når det gjelder aske og fly og tok hintet med det samme jeg hørte nyheten, og visste også at vulkanen på Island ville roe seg ned igjen. Er du geolog? Sannsynligheten for at en vulkan roer seg igjen er (nesten) like stor som at det blir solnedgang Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Selvsagt, men at det skulle skje så fort var det få forståsegpåere som våget å håpe. Tvert imot var det store sjanser for at Katla kunne fått utbrudd i tillegg og gjort saken mye verre. Dette er et typisk eksempel på at noen ikke har forstått risikoen og har flaks og tjener penger likevel. Endret 28. mai 2010 av Naranek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå