Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

AGI skal man kjøpe igjen, noen har jo spådd kurs på 400 kr. Det høres jo helt vilt ut, men det er vel mulig hvis de finner store mengder olje i flere brønner.

8929192[/snapback]

Stikkordet er gigantisk felt i Mosambik. Finner vi mye olje og det blir bygd et LNG-anlegg vil kursen bli meget hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du nybegynner anbefaler jeg ikke det du driver med.

8923845[/snapback]

I stedet for to noe negative innlegg tror jeg ^fmj (og kanskje samtlige andre) hadde satt pris på om du kunne komme med noe mer konstruktivt, hva anbefaler du?

8924073[/snapback]

Vel, man må bare passe seg så man ikke ender opp som denne karen dn skriver om her: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article850307.ece

Tror jeg har lest et sted at 80% av alle daytradere gjør det dårligere enn indeksen, så er det bare å håpe at man klarer å være blant de resterende 20%!

Hvis man ikke tror man kan være det, bør man heller investere i noen solide aksjer og sitte med de en stund. Men det er jo selvfølgelig ikke like spennende! Og om man driver med aksjer like mye for spenningens skyld som for avkastningens skyld, så skjønner jeg hvorfor man driver med daytrading.

Lenke til kommentar

Kjøpte 10 000 Igisis-aksjer idag, og dette kan bli noe stort. Ignis-aksjene har synket mye, og ser ut til å ha nådd bunnen. Teknologien er bra, og den har allerede steget med 0,2 idag = 3,23%. Kanskje vil denne aksen om noen uken komme opp til 1

Endret av venn
Lenke til kommentar

GGS har tatt seg et aldri så lite svalestup, litt uheldig med dem så nå er det Status Quo igjen. I går skulle jeg ikke solgt, men solgte, idag skulle jeg solgt, men solgte ikke. Det er vel det man kallers skjebnes ironi. ^^

Lenke til kommentar

GGS vil nok nå 3 tallet imorgen og, regner jeg med.

Jeg tror IGNIS kommer til å bli noe stort, om ikke nå med en gang, snart

http://v3.espacenet.com/results?sf=q&DB=EP...&LG=en&ST=quick

http://v3.espacenet.com/results?sf=q&DB=EP...&LG=en&ST=quick

Her ser dere at dem har søkt om patent på 8 nye produkter.

First har et kursmål på 1,4kr, altså en dobling av dagens kurs

GGS til 2,80kr nå :D, for et kjør, fra 2,77 til 3,05 før den i løpet av minutter sank til 2,65. Godt gjort å komme seg opp til 2,80kr. Hold på aksjene deres folkens.

Ignis til 0,64 - opp 3%, og mer skal det bli. Bedre å være tidlig ute når man ser tendenser, istedet for å slenge seg på et løpende tog

----------------------------------------------------------------------------------------------------

angående nordnet, vurderer å bli kunde der pga lav kurtasje, men er det mulig å få sperra kreditten, så jeg ikke risikerer å ende opp med penger i underskudd? Er redd for å taste feil eller å gjøre en regnefeil, og plutselig sitte med flere tusen i underskudd, selv om det er lite sannsynlig

Endret av venn
Lenke til kommentar
Kjøpte 10 000 Igisis-aksjer idag, og dette kan bli noe stort. Ignis-aksjene har synket mye, og ser ut til å ha nådd bunnen. Teknologien er bra, og den har allerede steget med 0,2 idag = 3,23%. Kanskje vil denne aksen om noen uken komme opp til 1

8939734[/snapback]

Har sett litt på disse Ignis aksjene som "alle" snakker om. Blir nok litt for høy risiko for meg, men er det egentlig noe som tyder på at de har nådd bunnen?

Edit: 10000 Ignis aksjer koster jo bare rundt 6000 kr. så kanskje jeg skal kjøpe en post når jeg får penger på kontoen.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Jeg ser på flere steder at de har porteføljer som såkalte "eksperter" har laget, og de fleste av disse har langt bedre avkastning enn hovedindeksen. Hvorfor er det så få som følger disse? Jeg antar at de som lager dem vet mer om aksjer enn noen av oss. :p

Hvis/når jeg får nok penger skal jeg følge en av disse porteføljene slavisk, og se hvordan det går. Det er kanskje ikke så spennende som å velge ut aksjer selv, men hovedsaken er vel å tjene noen kroner ekstra?

Lenke til kommentar
Jeg ser på flere steder at de har porteføljer som såkalte "eksperter" har laget, og de fleste av disse har langt bedre avkastning enn hovedindeksen. Hvorfor er det så få som følger disse? Jeg antar at de som lager dem vet mer om aksjer enn noen av oss.  :p

Hvis/når jeg får nok penger skal jeg følge en av disse porteføljene slavisk, og se hvordan det går. Det er kanskje ikke så spennende som å velge ut aksjer selv, men hovedsaken er vel å tjene noen kroner ekstra?

8943460[/snapback]

Hvis porteføljen "ekspertene" lager har høy risiko vil den nødvendigvis slå den vanlige indexen så lenge børsen går oppover, men gjøre det mye dårligere hvis det motsatte skulle skje.

Hvis mange følger disse porteføljene vil dette gi en selvforsterkende effekt, og bare anbefalingen kan påvirke kursene. Du rekker aldri å kjøpe og selge akkurat når anbefalingene om kjøp/salg kommer, og hvis mange følger rådene, vil kun de som er først ute rekke å kjøpe/selge på de kursene "ekspertene" som lager porteføljen klarer å kjøpe/selge på.

Disse porteføljene regner heller ikke med kurtasje, når du bytter fra en aksje til en annen.

Men det er et spennende eksperiment, om du gjennomfører det kan du jo poste resultatet så vi andre kan få se hvordan det går!

Lenke til kommentar

Ny knalldag! Klarte å kjøpe REC på sitt laveste i dag på 216,5. Deretter var det rett til værs helt til 223. De andre aksjene mine gikk også opp, og gevinsten i dag ble totalt på litt over 1000 kr. Samlet gevinst siden fredag er 1515 kr. :thumbs: Er det for tidlig å slutte og jobbe tro? :hmm:

@magicgunnar: Tenkte å følge porteføljen til Terra. Den har hatt en årlig vekst siden 1999 på over 30%. Eneste problemet er at jeg må skrape sammen en god del mere penger for å få råd til å kjøpe alle børspostene de anbefaler. Har ikke regnet ut nayaktig, men trenger nok minst 80000 for å kjøpe en børspost i alle anbefalningene.

Denne ukens anbefalinger fra Terra:

SDRL

SCORE

AWO

SUB

DNO

PGS

STL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...