GolfBag Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 tror nok vi kan vent en del turbulens... flere investorer har uttalt at de er bear i norge Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 tror nok vi kan vent en del turbulens... flere investorer har uttalt at de er bear i norge 8807843[/snapback] De er bear? Sier man ikke at markedet er bull/bear(i Oppgang/Nedgang). Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Joda... bull og bear market blir det etter hvordan overvekten av investorer oppfører seg. Bjørnen er, til tross for sin store størrelse, varsom og lettskremt, den observerer på avstand og posisjonerer seg for å slå til mot bytter som den _vet_ at den kan ta. Okser har som kjent en tendens til å gå fullstendig amok uansett motstander. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Joda... bull og bear market blir det etter hvordan overvekten av investorer oppfører seg. Bjørnen er, til tross for sin store størrelse, varsom og lettskremt, den observerer på avstand og posisjonerer seg for å slå til mot bytter som den _vet_ at den kan ta. Okser har som kjent en tendens til å gå fullstendig amok uansett motstander. 8808825[/snapback] Jeg trodde det dreide seg om at bjørnen slår nedover, mens oksen stanger oppover. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvem var det som spurte om birdstep? kjøpte du? Må si meg fornøyd med den aksjen altså.. den eneste som holder.. gikk litt ned som alle for 2 dager siden, men nå er den oppe å kjører igjen.. en børspost er verdt 700 kroner mer i dag enn i går, hvis jeg ikke så feil.. Var skikkelig arg for at jeg ikke hadde satt stopp loss på den, men den ser ut til å klatre, så glad for at jeg ikke ga meg (det var vel heller for å sikrte gevinst enn å stoppe tapet..) Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Nå er de røde dagene over i USA står det på dn.no. Dette vil vel bety at vi får oppgang igjen. Hva skal man kjøpe seg inn i? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg satser på Fast Search & Transfer. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ikke noe innsidehandel her nei... http://hopey.netfonds.no/ppaper.php?paper=GGS.OSE Lenke til kommentar
nymo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Opera raser oppover nå Er det kanskje på tide å investere i den nå? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Opera raser oppover nå Er det kanskje på tide å investere i den nå? 8868691[/snapback] Nei, å kjøpe på slike dager som vi har hatt på torsdag og fredag taper du nok på i det lange løp. Kjøp på de røde dager og selg på de grønne Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Problemet er at det har vært så få røde dager de siste årene at prisene fort blir mye høyere ved å vente på en rød enn ved bare kjøpe på en tilfeldig grønn. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Problemet er at det har vært så få røde dager de siste årene at prisene fort blir mye høyere ved å vente på en rød enn ved bare kjøpe på en tilfeldig grønn. 8868813[/snapback] Det er ihvertfall sånn jeg har operert dette året. å sitte long er kjedelig. Jeg begynte med ca 150 000kr 4 Januar i år, dette har nå blitt til 184 569 kroner. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tenker at Opera-aksjen ikke kan gjøre annet enn å stige nå. Den har jo raset ned i fjor eller noe, og lurer på om den kanskje er på tur opp nå. Har jo hanket inn et par store avtaler, og flere blir det kanskje. Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tandberg steg ekstremt i dag, burde jeg selge meg ut nå for å kjøpe meg inns enere? Og siden OB ligger så høyt nå, kan det være lurt å selge seg ut av endel olje-aksje for så å kjøpe seg inn litt senere? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det blir nok en turbulent sommer. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Vi får nå se da vettu. Har solgt GOGL med gevist, og plassert pengene i henholdvis Simtronics som jeg fikk for 3,60 og Seadrill som jeg kjøpte for 126,- Robbie; Plassere pengene dine i fast er bare tull og fjas, jeg vill iallefall styrt langt unna. Fast: Endring siste måned -15.53% Endring i fjor -32.92% Endring siste tolv måneder -25.68% Forøvrig ser det ut som det er duket for videre oppgang på mandag morgen da Dow Jones er opp 0,63% og Nasdaq opp 1.05%. Jeg gleder meg til mandag Endret 15. juni 2007 av brutti Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Markedet er helt håpløst og irrasjonelt. Opera raser oppover på informasjon som allerede er kjent? Hva er det folk tror, at noe plutselig har endret seg i firmaet? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Ok, for å ta det første først, så er jeg helt blank når det gjelder aksjer, men nå kommer jo feriepengene snart og istedet for å kaste bort pengene på tull og tøys, har jeg bestemt meg for å bruke dem på aksjer. Har selvfølgelig lyst til å tjene noen kroner, men i første omgang er dette bare for å lære, og hvis jeg klarer å fullføre noen kjøp og salg uten å tape på det, så er jeg fornøyd. Det jeg egentlig lurer på er hvor mye tid jeg må bruke på dette. Å sitte flere timer forran datamaskinen å sjekke kursjer etter en hard dag på jobb, hørses ikke akkurat morro ut. En annen ting er at jeg ikke har tilgang til internett på jobben, noe som betyr at jeg bare kan kjøpe og selge etter kl. 4 på ettermiddagen, blir dette et stort problem? Endret 16. juni 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Markedet er helt håpløst og irrasjonelt. Opera raser oppover på informasjon som allerede er kjent? Hva er det folk tror, at noe plutselig har endret seg i firmaet? 8873242[/snapback] Opera har steget fordi det er noen som kjøper seg opp, siden det snart er generalforsamling. Hvertfall det jeg har lest. Lenke til kommentar
Barredo Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hva tror dere om porteføljen min fremover? GRO AKER MHG REC Har enda ikke regnet ut noen kursmål, men skal i løpet av neste uke si litt om hvordan de ligger an teknisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå