Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Har ikke tapt mer enn omtrentlig 100 kroner pluss kurtasje på kr 9,-. Har kun 2 aksjer av Artumas Group. Må vel sjekke hva det var de drev med da, lol:

Artumas Group Inc. is a publicly traded, international energy producer focused on monetizing its hydrocarbon reserves in the Rovuma Delta Basin in Tanzania and Mozambique.
Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det vere noko å tjene på å kjøpe seg inn no då? For all del, det kan jo berre gå oppover, med mindre det blir konkurs.

det trenger ikke skje. Ta TAD som et eksempel. Kursen ble for lav til å handle med (0,02 kr), så 100 aksjer ble slått sammen til en til verdi av 2 kr. Det hindrer ikke aksjene å gå lavere i verdi.

Har ikke tapt mer enn omtrentlig 100 kroner pluss kurtasje på kr 9,-. Har kun 2 aksjer av Artumas Group.

Hehe, to POSTER, mener du vel?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
En børspost er per dagens dato 10 tusen stykk aksjer. 2 børsposter blir 20000 aksjer. Har tapt kr 115,- pluss kr 9,- i kurtasje. Hadde jo tapt 1 150 000, ugh om jeg hadde 2 børsposter.

Størrelsen på børsposter justeres jo forsåvidt med prisen ved jevne mellomrom så de koster rundt 10 lapper, åpenbart en stund siden det har skjedd med denne aksjen.. ;)

Lenke til kommentar
En børspost er per dagens dato 10 tusen stykk aksjer. 2 børsposter blir 20000 aksjer. Har tapt kr 115,- pluss kr 9,- i kurtasje. Hadde jo tapt 1 150 000, ugh om jeg hadde 2 børsposter.

aha leste om igjen nå, ser du kjøpte for lenge siden : D

Det blir mindre selgere og flere kjøpere i AGI, det er positivt i det korte løp. Men med tanke på det store antall aksjer som er i handel, målt i forhold til totale antall aksjer i selskapet, er det mye trading som foregår. Og de er nok ikke interessert å sitte på selskapet over lengre tid.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dem vel litt sånn sporadisk, for å få meg en slags personlig indikator for Artumas Group. Innrømmer at jeg ikke har kikket på selskapet på månedsvis. Er glad jeg ikke investerte f.eks. kroner 5000,- i det selskapet. Jeg synes slik dere beskriver selskapet, at det kan virke som ett selskap som er i rennesteinen.

Likte den siste kommentaren til apegryn om at det er mange investorer (nærmere: daytradere), som ikke er villig til å gå long riktig enda.

Lenke til kommentar

Leser følgende om det USA noterte selskapet GSI Group:

BEDFORD, Mass., July 22 /CNW/ -- GSI Group Inc. (Nasdaq: GSIG, the

"Company"), a supplier of precision technology and semiconductor systems,

today announced that the Nasdaq Hearings Panel (the "Panel") has determined to

grant the Company's request for continued listing on The Nasdaq Stock Market

("Nasdaq"). The Panel's determination is conditioned on the Company (i)

reporting to the Panel on or before August 31, 2009 the status of its public

disclosure about the range of adjustments the Company expects to make to

revenue transactions in its Precision Technology Segment for 2004 through 2008

and (ii) filing on or before November 2, 2009 its delayed periodic reports and

any required restatements. Should the Company be unable to meet the exception

requirements, the Panel will issue a final determination to delist the

Company's shares.

Dette kan jo bli til positiv utvikling. Solgte meg ut med tap i tidlig sommer/sen vår, når nyheten om slarvete rapportering ble kjent for meg.

Aksjen har steget litt over 13 prosent i skrivende stund på denne børsdagen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Handlet 1 børspost av AGI i dag på 0.03, det ble 395kr med kurtasje.Billig investering, men jeg tenker at hvis firmaet plutselig kommer seg på beina så går det vel fort opp.

Kan vel uansett ikke tape mer enn 395 kr da jeg?

Lenke til kommentar

Huff, voldsomt dårlig dag for de stakkars Seadrill-aksjene mine. :cry:

Ser ut til at mange forventer at tallene som kommer ut i dag er svært dårlige. Kan det være at noen har fått snusen i tallene på forskudd? Kan egentlig ikke se noen annen grunn til at OSE skal falle så mye i dag

Lenke til kommentar

Men har du detti så er eneste veien opp atte ;P

Det er min teori om agi hvertfall, de sto oppreist før, da på 80kr og er nå nede på magan og 0.4kr. Bare de får vridd seg rundt,strekt beina igjen og reist seg opp så kan det fort bli reinaste lottogevinsten.

Jeg har en rar tankegang om at hvis en kurs har vært høy lenge en eller annen gang..så kan den komme opp på det igjen seinere. Og bare for morroskyld, hvis agi går opp på 80 tjener jeg 3,2mill på en innsats på 1600kr :p (lottoflaks)

Endret av zulo
Lenke til kommentar

Leste noen Finansavisen i går? I allefall så tror Robert Prechter (forutså finanskrisen) at det kommer ytterligerer fall i aksje- og råvaremarkedet. Hva tenker dere om det?

Er han meget pessimistisk eller har en rett. Han sier jo selv at tidens opptur bare er et "bear market rally". Hegnar er jo også pessimistisk og trur også at finanskrisen ikke er over.

Nå er det jo så utrolige mange som sier så mye forskjellige. Ene sier at Oslo Børs er et bra sted, mens andre spår nedgang. Er vi egentlig en usikker tid, der ingen helt vet hva som kan skje??

Lenke til kommentar

Ser ut til at mange forventer at tallene som kommer ut i dag er svært dårlige. Kan det være at noen har fått snusen i tallene på forskudd? Kan egentlig ikke se noen annen grunn til at OSE skal falle så mye i dag

Alt kan tenkes. Men det skal en del til for at noe sånn går usett i gjennom vil jeg tro, ihvertfall håper jeg det fungerer slik.

Oslo Børs har spesielle systemer som overvåker ting som minner om juksing, og da starter de umiddelbart undersøkelser mener jeg å ha fått med meg. De kan til og med innføre en kort stopp av all handel i aksjen. Da får gjerne nettmegler/megler oppringning fra noen på Oslo børs. Da kan de spør om alt mulig fra navn på kjøper/selger og andre ting. Om de finner noe så rapporteres det til kredittilsynet som da vil strafferettslig følge opp saken.

Lenke til kommentar
Jeg har en rar tankegang om at hvis en kurs har vært høy lenge en eller annen gang..så kan den komme opp på det igjen seinere. Og bare for morroskyld, hvis agi går opp på 80 tjener jeg 3,2mill på en innsats på 1600kr :p (lottoflaks)

Hvis du skal se på tidlige topper må du også tenke på hvorvidt antallet aksjer i selskapet er det samme nå som da. Jeg vet ikke hvor mange ganger flere aksjer det er i selskapet nå enn ved ATH, men det er nok et betydelig tall.

Lenke til kommentar

Alt kan tenkes. Men det skal en del til for at noe sånn går usett i gjennom vil jeg tro, ihvertfall håper jeg det fungerer slik.

Oslo Børs har spesielle systemer som overvåker ting som minner om juksing, og da starter de umiddelbart undersøkelser mener jeg å ha fått med meg. De kan til og med innføre en kort stopp av all handel i aksjen. Da får gjerne nettmegler/megler oppringning fra noen på Oslo børs. Da kan de spør om alt mulig fra navn på kjøper/selger og andre ting. Om de finner noe så rapporteres det til kredittilsynet som da vil strafferettslig følge opp saken.

Jeg tenkte mer på arbeidstallene som kom ut i dag. Tenkte kanske at fallet på OSE skyltes at noen hadde fått tilgang på tallene før tiden, men siden tallene kom inn bedre enn forventet, så er den teorien død og begravet.

Uansett veldig skuffet over Seadrill i dag. Ned nesten 2% på en positiv børs er for dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på arbeidstallene som kom ut i dag. Tenkte kanske at fallet på OSE skyltes at noen hadde fått tilgang på tallene før tiden, men siden tallene kom inn bedre enn forventet, så er den teorien død og begravet.

Uansett veldig skuffet over Seadrill i dag. Ned nesten 2% på en positiv børs er for dårlig.

Jeg tror ikke du skal henge deg så mye opp i intradagssvigninger. Seadrill har holdt seg bra på en del røde dager i det siste, så jeg klager ikke. To andre selskaper jeg sitter i falt oppunder 30% hver på én dag, på nyheter som markedet oppfattet som dårlige (dette skjedde forøvrig på ikke veldig negative børsdager). Så 2% ned i Seadrill idag tar jeg med stor ro. :)

Kortsiktighet er for daytradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...