nymo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ingen nedre aldersgrense, i hvertfall ikke hos Nordnet. Er du under 18 trenger du underskrift fra foreldre. Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ingen nedre aldersgrense, i hvertfall ikke hos Nordnet. Er du under 18 trenger du underskrift fra foreldre. 8788167[/snapback] Du trenger underskrift og kopi av legitimasjon fra begge foreldre(må kopieres på politistasjon/bankkontor med underskrift av personalet der). Du trenger også fødselsadtest av deg selv. Dette er for Nordnet, sikkert det samme for Netfonds. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dette er for Nordnet, sikkert det samme for Netfonds. 8788982[/snapback] Nei, for å opprette konto på Netfonds må du være minst 18 år. Hos Nordnet trenger du imidlertid ikke være det. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Shit, hva skjer med CMI?! :'( Tapte masse penger på den i aksjespillet i dag.. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hei! Har 20.000 kr som jeg vil investere over 3-5 år. Setter jeg dem i Skagen Kon-Tiki? Eller er det for høy risiko? Noe sier meg at jeg uansett ikke kan tape pengene.. Tar jeg feil? Har fra før en god del aksjer i NHY; hvor lenge bør jeg beholde dem? Endret 6. juni 2007 av jammi Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har 20.000 kr som jeg vil investere over 3-5 år. Setter jeg dem i Skagen Kon-Tiki? Eller er det for høy risiko? Noe sier meg at jeg uansett ikke kan tape pengene.. Tar jeg feil? Ja, aksjemarkedet kan godt ende opp med å være lavere om 5 år enn det er nå. Har fra før en god del aksjer i NHY; hvor lenge bør jeg beholde dem? Hadde jeg visst det hadde jeg kjøpt NHY og beholdt dem så lenge. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 3-5 år er et bra nok perspektiv til å sette dem i et slikt fond ja... Hvis du vil ha mindre risiko så kan du vurdere å spre pengene utover flere fond, personlig ville jeg ikke stresset med dette med 20k. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg skal helst ikke tape disse pengene nei ^^ Hva med Skagen global da? Er det i det hele tatt lurt å sette penger i fond om dagen? Eller bør jeg vente på cracket? Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg skal helst ikke tape disse pengene nei ^^ Hva med Skagen global da? Er det i det hele tatt lurt å sette penger i fond om dagen? Eller bør jeg vente på cracket? 8796133[/snapback] I dag kan det jo være litt lurt, akkurat nå har børsen falt en ca 10 poeng siden rekord noteringen over 500 poeng. Du kan jo vente på et crack som kanskje aldri kommer, og du kan titte å se på sjansen som kom og gikk forbi. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Så hva er tipset dere gir meg? 1) Kjøp *fyll inn navn på fond* for *fyll inn ant. kr fra 0-20k*. 2) Kjøp *fyll inn navn på aksje(-r)* for *fyll inn ant. kr fra 0-20k* 3) Vent på et større crack 4) Behold pengene i banken. 5) *fyll inn eget alternativ* Endret 6. juni 2007 av jammi Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Personlig har jeg penger i både Kon-Tiki og Global, så helt pessimist er jeg ikke, men jeg har et mye lenger perspektiv enn 5 år. Begge deler er uansett bedre enn norske aksjer, som nå virker som de er priset utfra at alt går perfekt, oljeprisen skal fortsette å stige, og oljestrømmen bare fortsetter. Det kan være det går sånn, men jeg er skeptisk. Akkurat nå virker nedsiden begrenset i forhold til P/E og slikt, men det er fordi alt faktisk er perfekt. Etter hvert går det tomt for nye polakker, de som er her vil ha høyere lønn eller reiser hjem, oljebrønnene går tomme, og til slutt vil også Kina vil ha bedre betalt for varene. At mye av dette skjer innen 5 år virker nokså sansynlig. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Personlig har jeg penger i både Kon-Tiki og Global, så helt pessimist er jeg ikke, men jeg har et mye lenger perspektiv enn 5 år. Begge deler er uansett bedre enn norske aksjer, som nå virker som de er priset utfra at alt går perfekt, oljeprisen skal fortsette å stige, og oljestrømmen bare fortsetter. Det kan være det går sånn, men jeg er skeptisk. Akkurat nå virker nedsiden begrenset i forhold til P/E og slikt, men det er fordi alt faktisk er perfekt. Etter hvert går det tomt for nye polakker, de som er her vil ha høyere lønn eller reiser hjem, oljebrønnene går tomme, og til slutt vil også Kina vil ha bedre betalt for varene. At mye av dette skjer innen 5 år virker nokså sansynlig. 8796373[/snapback] Dersm det går dårlig så sitter jeg gjerne på dem lenger, for all del.. Alt fra 3-60 år går greit ^^ Men helst ca 3-5 år.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Joda... kjøp kon-tiki du. 1986-krakket ble tatt igjen på ca. et år, dot com boblen var faktisk mye verre. Men gode aksjefond gjenerobret gamle høyder lenge før indeksene. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Dersm det går dårlig så sitter jeg gjerne på dem lenger, for all del.. Alt fra 3-60 år går greit ^^ Men helst ca 3-5 år.. Hvis ikke det er penger du trenger er det bare å pøse på. Du kan redusere risikoen ved å sette inn 10 000 nå og 10 000 om 6 - 12 måneder. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Takker for tips folkens Da blir det kon-tiki for alle penga! (bokstavelig talt) Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Eller så kunne du satt inn 10.000 i dag.. og se om børsen går ytterligere ned de neste dagene til at det gjør en forskjell, og så sette inn litt mer da.. Fond klarer som regel å hente seg inn igjen med litt tid, og ihvertfall med litt spredt investering.. men jeg har ett skrekkeksempel, investerte 10k i dnb global technology når det starta opp.. på kanskje ett år så var det igjen rundt 1000 kroner, og den kom seg aldri opp til mer enn 2k kanskje.. så ifjor ble hele greia stengt av dnb.. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Etrade lanserer i Norge, 20 kr/handel i Norge og flere andre land ut året: https://no.etrade.com/ De har dessuten gratis sanntidskurser med 5 i dybden, Netfonds har bare en. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 men jeg har ett skrekkeksempel, investerte 10k i dnb global technology når det starta opp.. på kanskje ett år så var det igjen rundt 1000 kroner, og den kom seg aldri opp til mer enn 2k kanskje.. så ifjor ble hele greia stengt av dnb.. 8803984[/snapback] De gjør gjerne sånn med dårlige fond, stenger de ned og oppretter et nytt med et annet navn for at historikken ikke skal se så ille ut Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ugg børs, korreksjon i vente eller bare litt turbulens? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå