Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Så ikke så lurt å selge ut Statoil med tap enda?

 

Olje er jo deres business.

8755948[/snapback]

 

Tapt på statoil... nå? nå har jeg sett det også. Kjøpt høyt etter utbyttet ble delt ut eller kjøpte du for ca. nøyaktig ett år siden?

8757773[/snapback]

 

 

Kjøpte på toppen, som var for et par uker tilbake, om jeg ikke husker feil.

8758129[/snapback]

 

før eller etter 15 mai? Hvis du eide aksjer per. 15.05.07 får du 9 kroner og 12 øre per aksje i utbytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ikke så lurt å selge ut Statoil med tap enda?

 

Olje er jo deres business.

8755948[/snapback]

 

Tapt på statoil... nå? nå har jeg sett det også. Kjøpt høyt etter utbyttet ble delt ut eller kjøpte du for ca. nøyaktig ett år siden?

8757773[/snapback]

 

 

Kjøpte på toppen, som var for et par uker tilbake, om jeg ikke husker feil.

8758129[/snapback]

 

før eller etter 15 mai? Hvis du eide aksjer per. 15.05.07 får du 9 kroner og 12 øre per aksje i utbytte.

8758863[/snapback]

 

26.04 kjøpte jeg, men det er vel ikke aksjeutbytte "utbetalt" på Aksjespillet.no?

Lenke til kommentar
Jeg bestemte med for en liten stund siden, at hvis Opera duppa under 12, så skulle jeg kjøpe. Det gjorde de i går, så da kjøpte jeg et par aksjer (ikke en full børspost). Opera er heldigvis opp 30 øre i dag :)

8758891[/snapback]

Er det ikke veldig høy kurtasje hvis du ikke kjøper hele børsposter?

Lenke til kommentar
Jeg bestemte med for en liten stund siden, at hvis Opera duppa under 12, så skulle jeg kjøpe. Det gjorde de i går, så da kjøpte jeg et par aksjer (ikke en full børspost). Opera er heldigvis opp 30 øre i dag :)

8758891[/snapback]

Er det ikke veldig høy kurtasje hvis du ikke kjøper hele børsposter?

8774734[/snapback]

 

Nordnet tar 39,- i kurtasje uansett om du kjøper hele børsposter eller oddlot.

 

Mvh

 

Raimo

Endret av Raimop
Lenke til kommentar
Jeg bestemte med for en liten stund siden, at hvis Opera duppa under 12, så skulle jeg kjøpe. Det gjorde de i går, så da kjøpte jeg et par aksjer (ikke en full børspost). Opera er heldigvis opp 30 øre i dag :)

8758891[/snapback]

Jeg kjøpte den for 11,90 på fredag =) (i aksjespillet..)

Lenke til kommentar

før eller etter 15 mai? Hvis du eide aksjer per. 15.05.07 får du 9 kroner og 12 øre per aksje i utbytte.

8758863[/snapback]

26.04 kjøpte jeg, men det er vel ikke aksjeutbytte "utbetalt" på Aksjespillet.no?

8763130[/snapback]

Aksjespillet må da godskrive deg utbytte, kan ikke tenke meg at de ikke gjør det, det ville vel gjøre spillet litt for urealistisk?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Opera står på stedet hvil, selv med mange store avtaler på kort tid på samme kurs?

 

Et lite underskudd skal da ikke være noe problem når de viser at inntektene kommer inn når avtalene blir aktive. Underskuddet kommer tross alt av mange ansettelser og opprettelse av nye kontorer i viktige land som Japan og Korea.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

før eller etter 15 mai? Hvis du eide aksjer per. 15.05.07 får du 9 kroner og 12 øre per aksje i utbytte.

8758863[/snapback]

26.04 kjøpte jeg, men det er vel ikke aksjeutbytte "utbetalt" på Aksjespillet.no?

8763130[/snapback]

Aksjespillet må da godskrive deg utbytte, kan ikke tenke meg at de ikke gjør det, det ville vel gjøre spillet litt for urealistisk?

8777352[/snapback]

 

Ville tru det, men Aksjespillet.no er i en mellomrunde nå, holder på å legge seg tettere oppmot Børsen enn de er. Feks, at du får også dag til dag økning, ikke kun fra perioden du kjøpte osv. F.eks viser AGI aksjene mine -5%, mens dn.no viser en mindre nedgang, for de viser dag til dag.

Lenke til kommentar
Opera er riktig priset. I et aksjemarked er det akkuratt markede som bestemmer prisen. Akkuratt nå er "rett" pris på Opera 1 426 410 000NOK.

8781867[/snapback]

Nja, markedet "ombestemmer" seg hele tiden. For litt over et år siden var Opera på over 30.

 

Den gang hadde Opera få store avtaler i forhold til i dag. Det eneste som har skjedd siden den gang på avtalefronten er vel at Nokia bruker Opera på færre mobiler enn tidligere, men til gjengjeld har Motorola, Samsung, Sony, Nintendo, osv. kommet på banen.

Lenke til kommentar
Siste til GGS er 1,67. For lenge siden var det en som mente at GGS var en gullgruve og jeg kjøpte for 3,7.

GGS er tydeligvis en melkeku for enkelte av bjellesauene på børsen. I tillegg har vel prisgrafen vært nokså avslørende for hvilken vei dette har gått en stund. Never catch a falling knife.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...