festen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Det kan komme en korreksjon alt i morgen. Mange solide aksjer som alt trekker seg tilbake, mye junk som stiger i dag. (mortage applications 13:00) Jeg ser at dollaren ser dårlig ut. BRLUSD, viser at BRL (real) er i en stigende trend sammenlignet med NOK, nok sliter litt mot dollaren. Det er litt dekoblingsmuligheter. Vi låner ikke, men trykker, valutaene i vesten svekkes, det styrker "emerging" valutaer, som igjen gjør at de kan låne ut penger på den tradisjonelle måten, som ikke vi lenger gjør på samme måte. Endret 19. mai 2009 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Om 200 dags snitt på bloomberg nå. Tyder på dekobling i utviklende markeder, da de har brutt gjennom, mens dow sliter litt. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) BRLUSD, viser at BRL (real) er i en stigende trend sammenlignet med NOK, nok sliter litt mot dollaren. BRL har vell vært ganske stabil mot NOK i flere år. 1real = 3kr +/- 20øre. Opplys meg gjerne hvis/hvordan du mener at den vil bryte ut av denne sidelengse trenden. Endret 19. mai 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 BRL er i en litt bedre trend i det siste sammenlignet med NOK. http://finance.yahoo.com/echarts?s=^BSESN#...ource=undefined Om sensex vs jernbane. Jernbane er relativt billig fordi den første perioden fra 2003-2008 skjedde med relativt lav inflasjon i USA. I neste periode tror jeg USA får større inflasjon, og da burde amerikansk jernbane slå sensex. Lenke til kommentar
investor Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Går dollaren ned vil med stor sannsynlighet det presse aksjer i utlandet opp, også i Norge. Så det kan komme en sinnssyk oppgang hvis dollaren knekker og alle rømmer. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Den knekker nok ikke totalt. Men de vil nok devaluere. På mange måter har alt toget gått. De fleste aksjene som var noe å ha har alt økt 3 ganger i verdi. Det gjelder kinesiske, russiske, indiske og aksjer i brasil. Endret 20. mai 2009 av festen Lenke til kommentar
investor Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Den knekker nok ikke totalt. Men de vil nok devaluere. På mange måter har alt toget gått. De fleste aksjene som var noe å ha har alt økt 3 ganger i verdi. Det gjelder kinesiske, russiske, indiske og aksjer i brasil. Vel jeg tror det kan komme en ny rally når dollaren går fra dagens nivåer mot 5 og under.. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Skjønner snart ingenting lenger. I fjor havarerte børsen fullstendig mens jeg tjente penger som gress. I år klarer jeg så vidt å holde hodet over vannet mens børsen går som det suser. Ser ut som jeg gjør alt galt i år. Senest i går presterte jeg å selge SDRL, og når jeg kommer hjem i dag er aksjen gått til himmels. Får håpe på nedgangstider igjen så jeg klarer å tjene litt penger også. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg tror vi er i en oppgangsperiode nå som etter hvert vil gå over i stagnasjon /stagflasjon og slutter når federal reserve hever rentene for å kontrollere inflasjonen en eller annen gang i fremtiden. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 En dårlig dag for dollaren, som har falt gjennom snittet for de siste 200 dagene. Det var også dårlige nyheter og kanskje det er en korreksjon på gang. Gull er virkelig i siget. Kanskje gull vil dekoble. Det er en veldig bullish formasjon i gull som ser ut som hvordan en boble ser ut før det går inn i sin eksplosive fase. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 En dårlig dag for dollaren, som har falt gjennom snittet for de siste 200 dagene. Det var også dårlige nyheter og kanskje det er en korreksjon på gang. Gull er virkelig i siget. Kanskje gull vil dekoble. Det er en veldig bullish formasjon i gull som ser ut som hvordan en boble ser ut før det går inn i sin eksplosive fase. Ser ut som vi deler synet på det meste nå festen. Så lenge vi putter penger hvor vi har munnen vår, så tror jeg på god profitt. Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Om brasil: Jeg mener de ser ut som vil gå mye bedre enn Norge. Det er på grunn av bevegelsene i BRL. NOK sliter med å vinne terreng mot dollaren. BRL er i en bedre trend. Norge er litt som australia, halveis bull og halveis bear. Brasil er bull , Dow jones bear. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jøss, må si jeg ble litt overrasket over Yara etter å ha tittet litt på forskjellige selskap på børsnoteringene kun for å se hvordan det har gått med dem, opp 35,13% i løpet av en måned! Nå kan jeg angre bittert på at jeg valgte Statoil i stedet for Yara for noen måneder tilbake Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jøss, må si jeg ble litt overrasket over Yara etter å ha tittet litt på forskjellige selskap på børsnoteringene kun for å se hvordan det har gått med dem, opp 35,13% i løpet av en måned!Nå kan jeg angre bittert på at jeg valgte Statoil i stedet for Yara for noen måneder tilbake sånn kan vel alle tenke. sdrl har også hatt en fantastisk utvikling på bare en måned. sitter også å grubler på hvor mye fortjeneste jeg kunne ha hatt hvis jeg gikk med alle pengene på gogl eller sdrl,istedenfor stl, men det er viktig å ikke bli for grådig. all fortjeneste er god fortjeneste Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Nå sitter vi midt inne i en økonomisk nedgangstid som i stor grad er forårsaket av folk som bruker penger de ikke har, også er det fortsatt noen som er så korttenkte at de fortsetter mønsteret helt uten tanke på konsekvensene. Det som er mest irriterende er jo alle disse tiltakene som man har for å støtte disse menneskene, som også går fra lommene til de som faktisk har kontroll over egen økonomi. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jøss, må si jeg ble litt overrasket over Yara etter å ha tittet litt på forskjellige selskap på børsnoteringene kun for å se hvordan det har gått med dem, opp 35,13% i løpet av en måned!Nå kan jeg angre bittert på at jeg valgte Statoil i stedet for Yara for noen måneder tilbake Det er nok som jeg trodde at det er litt boble over yara. Om det vil fortsette er en annen sak. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Markedet oppfører seg ganske positivt i dag, til tross for at det går ned. Høy beta (dvs junk aksjer), oppfører seg bra, det er bullish, så spørs det hvordan det blir i morgen. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Nå sitter vi midt inne i en økonomisk nedgangstid som i stor grad er forårsaket av folk som bruker penger de ikke har, også er det fortsatt noen som er så korttenkte at de fortsetter mønsteret helt uten tanke på konsekvensene. Det som er mest irriterende er jo alle disse tiltakene som man har for å støtte disse menneskene, som også går fra lommene til de som faktisk har kontroll over egen økonomi. Haha, faen så patetisk enkelte mennesker er. Disse to nekene får meg til å gråte når jeg ser hvor mye støtte-meg-oppi-rompa-pakker som blir gitt av regjeringer rundt omkring. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 http://seekingalpha.com/article/138914-sma...ght-flat-footed Her er en oppsummering fra de forskjellige guruene som finnes. Det ser ut som de aller fleste er bearish. Lenke til kommentar
investor Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Ser for meg at rallyet ikke er over, men det kommer gjerne en pause eller korreksjon, en eller annen gang. Ser man på dollar indexen tror jeg dollaren vil kollapse til normalt nivå...(om ikke lengre også) og da må pengene ut av dollar og over i andre valuta. Og da går en del over i nok og inn i Norske aksjemarkedet. Hele den verdien av den pressa likviditeten det grønnefeltet skal inn i andre markeder. Og den fallende blå trenden skal fortsette. Det er en nøyaktig korrelasjon mellom oljepris, kroner og utlendingers andeler av aksjer på OBX... Trenden skal etter alt jeg tror forsette og de viser den tegn til også. ved at utlendingers andel av OSX har økt mens kronen har styrket seg mot dollaren, oljeprisen opp og aksjekrusen på obx opp kraftig den siste tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå