Fin Skjorte Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg har en litt irriterende teori om at jeg lærer langt bedre av å tape noen kroner enn å tjene noen. hehe! ingen dum tilnærming... Kjedelig for Vollvik at han ikke har samme egenskapene! Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Å, han lærte vel nettopp etter å ha tapt "nokre" kroner. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Tror nok Vollvik har lært et og annet vi andre aldri kommer i nærheten av Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Synes faktisk synd på fyren! Ikke bare gjorde han en dårlig jobb, men han hadde jo ogs maks uflaks hva systematisk risko gjelder! Lenke til kommentar
investor Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Han var bare en idiot... kjøpte ting han ikke viste hva var.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Vollvik var en god gründer og en god leder. Jeg tror ikke det er noen sammenheng med det, og å lykkes med aksjehandel. Kanskje visse entusiastiske trekk er til hinder. Sist han startet opp greide han å få en voldsom hjelp av media. Nå har han også skaffet seg gratis hjelp fra 100 studenter. Jeg tror han har en evne til å få folk til å hente ut sitt beste. Endret 9. mai 2009 av festen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Han har hausta kritikk for nettopp det. http://mobil.e24.no/naeringsliv/article3064598.ece Er det rett at studentane skal drive dugnad for Vollvik? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Studentene får jo en gratis mulighet til å lære noe de ellers aldri ville ha lært i skolesammenheng. Jeg ser kun på det der som et prosjektarbeid i stor og reell skala. Er det noe negativt med det da? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Syntes også kritikken var tullete. Det er vel ikke uvanlig at det foregår prosjektarbeid på skolene for bedrifter? Jeg ser ikke den store forskjellen. Og sammenligningen med pyramidespill var jo bare tåpelig. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Slik jeg leser tapen er vi i et bull-marked. De langsiktige rentene er på vei oppover. Her er eksempel på en aksje som kan fortsette å gjøre det bra. http://finance.yahoo.com/echarts?s=^TYX#ch...ource=undefined FCH , amerikansk hotell REIT. Endret 10. mai 2009 av festen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Vollvik betalar studentane likevel. http://mobil.e24.no/naeringsliv/article3067725.ece Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Obama har hele tiden frontet FED som den flotte politimannen. Denne politimannen skal vokte over bankene. FEDs rolle nå er jo veldig stor. Skal man da le eller grine når man ser dette klippet? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Har vi noen gang egentlig stolt på at politikere er så mye mer noble mennesker enn alle oss andre? Endret 10. mai 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nå har jeg sett på mye denne helgen. Det har bare styrket mitt negative syn på markedet på lengre sikt. Jeg tror dette rallyet vil vare til 300-320 på Oslo Børs. Hvor høyt det går, avhenger av oljeprisen. Det er godt sig i oljeprisen, dette er en del av overoptimismen man nå opplever i verden. Alle råvarer drives av dette. Realiteten er at man drukner i olje, lagrene er fulle. Oljeprisen vil omsider se på realitetene igjen. Det samme vil andre investorer og spekulanter. (Vi kommer til 320, om oljen går over $60 fatet.) På DOW tror jeg potensialet er ca 9500. Men jeg utelukker ikke at vi kan gå helt til 360 på Oslo Børs - maniske tilstander skal man ikke undervurdere. Etter å ha nådd det gitte målet, tror jeg på en kraftig korrigering ned. Med andre ord, et svært likt scenario som på våren 2008. De korte rentene (NIBOR/LIBOR) viser ingen tegn til oppgang. Derfor tror jeg ikke man vil få en kredittskvis, men at nedgangen vil komme som følge av overkjøpte råvarer og aksjer. Så vil man heller få kredittskvis på toppen av det hele utpå høsten. Skrur man på CNN, CNBC eller what ever, så hører man nå "eksperter" snakke om at "krisen er over"... Men slik er det når det er halleluja-stemninger. Gerald Celente kaller dette for rusing av "optimisme opium". Jeg tror som sagt at vi korrigerer kraftig ned når vi når toppen, som skrevet om ovenfor. Da regner jeg med en reaksjon til 240-250 omkring. Så vil vi ligge i området mellom 200-250. Det vi er inne i nå, er ikke en resesjon, det er en depresjon! Det vil flere se nå til høsten. Men i disse tider så hører jo folk på de nevnte kanalene. "Nedgangstidene er over". Vi vil fortsatt se en oppgang, det er enda mange som skal inn nå. De samme som hører på programmene og leser i mainstream media. Men husk at disse mediene er ukritiske. De så aldri denne krisen komme engang. Det er fordi de ikke ser de lengre trendene, de får ikke med seg hele bildet. Da poster ikke jeg her igjen på en stund. Dvs. på omkring 2 uker. Har eksamen og andre ting jeg må ta meg til. Min påstand om at vi er i en depresjon, ikke resesjon, vil derfor ikke bli besvart av meg. Men jeg lar den stå der. Så får dere evt. selv sette dere inn i tall, innspill fra andre og annet for å komme til egen konklusjon på det. Det skal være fullt mulig å søke opp innspill fra folk som påstår at dette er en depresjon. Ellers, fortsatt lykke til med investeringer! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Jeg tenker det samme som deg, Lansky. Oppgangen har vært litt for brå, og uten de helt gode nyhetene. En kraftig korreksjon vil komme når man innser realitetene. Jeg kommer til å plassere en god del penger i markedet når den korreksjonen kommer. Inntil videre står jeg utenfor og er tålmodig. Endret 11. mai 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg er usikker. Soros, ser ut som han har gått fra bear til bull: Han sa for ca. 6 uker siden at dette var et bear marked rally: http://www.cnbc.com/id/30677294 Nå er han mer positiv virker det som. Det er altså håp for en fortsatt opptur i USA og så en avflating fordi inflasjonen tar overhånd. Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har begynt å fatte litt interesse for perioden mellom 1900-1921. Sentralbanksjefen hos oss snakker om 1899. Kanskje det er noe i det han sier. Perioden mellom 1900-1921, og 1940-1980, hadde lignende trend i statsobligasjoner. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har dere troen på DNO? Vil den fortsette å stige i tiden framover? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har dere troen på DNO? Vil den fortsette å stige i tiden framover? Hehe, gambling spør du meg, det kommer mye an på Irak, så har du noen kontakter i administrasjonen der nede eller er flink til å manipulere norsk presse, kan du tjene fett med spenn på aksjen! Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 slutt på festen i dag ja. hmm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå