Gå til innhold

Den Store Aksjetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Store justeringer i porteføljen til Soros, han har blant annet frontline kjøpt til 50-60 dollar. Hele porteføljen må være ned 40-50 % , han har tapt massevis på Potash. Han har også nylig kjøpt aksjer i en gjødselprodusent i Australia, gjødsel har han tro på.

Her er et selskap han har satset på:

http://finance.yahoo.com/echarts?s=RIMM#ch...ource=undefined

http://www.gurufocus.com/news.php?id=38575

Endret av festen
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere tror jeg vi skal ned til ca. 160, altså ytterligere 20-30% ned.

Jeg står fortsatt på den. Vi må få noen gode nyheter før dette virkelig snur oppover og da snakker jeg ikke om at stat X redder skakkjørt selskap Y. Det er bare kunstig ånderett...

Lenke til kommentar

Detta går vegen... åt skogen!

Ser ut som om det blir en liten tur ned i dagene som kommer gitt. Vanskelig å si, men jeg tror jeg sitter inne med det jeg har enda selv om det ser mørkt ut. Jeg deler mye av teorien som kom på forrige side her om at nedesiden er mindre enn hva den har vært på lege.

..men så var det det å sitte med aksjer som taper verdi da.. :hmm:

Lenke til kommentar
Detta går vegen... åt skogen!

Ser ut som om det blir en liten tur ned i dagene som kommer gitt. Vanskelig å si, men jeg tror jeg sitter inne med det jeg har enda selv om det ser mørkt ut. Jeg deler mye av teorien som kom på forrige side her om at nedesiden er mindre enn hva den har vært på lege.

..men så var det det å sitte med aksjer som taper verdi da.. :hmm:

Ting er så inn i helsikes mørkt nå, at bunnen må være nærme. Man skulle jo tro at verden gikk under.

Men hvordan kan folk selge på disse nivåer? Tradere ja, for de følger TA som det var håndfast fakta. Shortere driver ned kursen grunnet troen på TA. Men hvem ellers?

Lenke til kommentar

Dette ser ikke bra ut, snart ramler dow jones under støttenivåene og går ned 10-20 % på en dag, om det ikke snur her.

Paulson, som ikke vil bruke fondene sender signaler til markedet om at markedene skal ned. Men jeg tror problemet er mer komplisert. USA sine kredittlinjer er kanskje brukt opp, og Bush ønsker ikke å ha en kollaps i dollaren mens han er president.

En ting jeg er redd for er at IMF betaler Japan i gull for de 100 milliardene dollarene Japan har gitt IMF. Det er bare usannsynlig at Japan er så snille at de gir bort 100 milliarder.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er 0,25 % styringsrente i USA, 0,3 % i Japan, snart er det null i alle land, samtidig som sentralbankene begynner å kjøpe statsobligasjoner selv, det har alt begynt i USA og Japan, men det kan snart begynne i andre land også.

Hvis dollaren begynner å svekke seg, og råvarene stiger igjen, vil også Norges Bank og ECB komme etter, med 0-1 %

Lenke til kommentar

Denne grafen for meg til å tro at vi er nærme bunnen. http://4.bp.blogspot.com/_pMscxxELHEg/SSQX...artsOct2008.jpg

Men ubalansene har vært mye større nå. og grafen er ganske skrå sammenlignet med tidligere. Derfor kommer ikke kanskje ikke rekylen til å bli like rask som tidligere. Det som trengs for at det skal begynne å bli bedre er at Obama begynner med en ganske ukritisk pengebruk. Jeg tror ikke han har rette rådgivere, han burde hatt Paul Krugman som rådgiver og ikke Paul Volcker.

Det som er så typisk med økonomien de siste 8 årene er at det ikke er noe optimisme, sammenlignet med hvordan det var i gamle dager, når boomene var mer brå.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...